تبیان، دستیار زندگی
اینکه شما قادر باشید صادقانه بگویید شغلتان را دوست دارید، بسیار زیبا و خوشایند است. اگرچه روابط عمومی جزء یک از سخت‌ترین و وقت‌گیرترین مشاغل است اما کسانی که آن را به عنوان شغل و حرفه خود پذیرفته‌اند؛ به آن علاقمند هستند که در اینجا به برخی دلایل اشاره
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج دلیل برای عشق ورزیدن به شغل روابط عمومی

عشق ورزیدن به شغل روابط عمومی

اینکه شما قادر باشید صادقانه بگویید شغلتان را دوست دارید، بسیار زیبا و خوشایند است.  اگرچه روابط عمومی جزء یک از سخت‌ترین و وقت‌گیرترین مشاغل است اما کسانی که آن را به عنوان شغل و حرفه خود پذیرفته‌اند؛ به آن علاقمند هستند که در اینجا به برخی دلایل اشاره می‌کنیم:

1. روابط عمومی یک حرفه کافئین دار است

تاکنون هرگز با فرد شاغل و دست‌اندر کار روابط عمومی برخورد نداشته‌ایم که قهوه دوست نداشته باشد. مطالعه‌ای که توسط برندهایCareerBuilder  و  Dunkin' Donuts انجام شد به این تیجه دست یافتند که روابط عمومی دومین حرفه دارای کافئین است و دانشمندان اولین در این زمینه بوده‌اند.

در حال حاضر شاغلین روابط عمومی یک گروه تولید کننده هستند اما با اضافه کردن قهوه به این ترکیب، دیگر محدودیتی برای انجام آنچه که می‌توانیم انجام دهیم، وجود ندارد. اگر شما با کسی دوست هستید و و یا کسی را دوست دارید که در روابط عمومی شاغل است و قصد دارید کاری خاص و ویژه برای او انجام دهید، روز او را با نوشیدنی کافئین دار مورد علاقه‌اش آغاز کنید.

2.  شاغلان روابط عمومی علاقمند به ذخیره زمان و روز هستند

دست‌اندرکاران روابط عمومی رشد و پیشرفت خود را از طریق بحران‌ها و ایستادن بر روی پاهای خود بدست می‌آورند. حتی ما گاهی اوقات از اینکه یک پیام متنی فوری در ساعت 10 روز جمعه از مدیرعامل دریافت نمی‌کنیم، مایوس و ناامید می‌شویم.

بیشتر از آن، ما ایجاد تفاوت‌ها در جامعه را دوست داریم و افتخار می‌کنیم که به شرکت خود در جهت  برنامه ریزی، اجرای تلاش‌‌های مسئولیت اجتماعی و به اشتراک گذاری دانش مفید با مصرف کنندگان از طریق خبرنامه‌ها، گزارش‌ها و مصاحبه‌ها کمک می‌کنیم.

3. روابط عمومی‌ها همه چیز رابیش ازحد تجزیه و تحلیل می‌کنند

کارکنان روابط عمومی نسبت به تجزیه و تحلیل بیش از حد دچار وسواس هستند و به همین دلیل است که حاضر به پرداخت هزینه برای آن هستیم. البته ما فقط به تحلیل بسیار استراتژی‌های روابط عمومی و راهکارهای آن علاقه‌مند نیستیم بلکه این صفتی است که تقریبا در همه جوانب زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرقصد دارید که با یک شاغل در روابط عمومی قرار ملاقات داشته باشید، حتما این نکته را به ذهن خود بسپارید.

4. روابط عمومی‌ها تعقیب‌گرهای حرفه‌ای هستند.

و به آن افتخار می‌کنیم! ما به عنوان دست‌اندرکاران روابط عمومی باید نه تنها درباره آنچه که مردم می‌گویند، بدانیم بلکه درباره اطلاعات مورد نیاز روزنامه‌نگاران نیز بایدآگاه باشیم. ما به طور مداوم در توییتر، ایمیل و سایر اشکال شبکه هستیم و بنابراین گیرنده‌های مجازی ما می‌توانند فرصت‌ها را به چنگ آورند و بر گفتگوها نظارت داشته باشند. ما باید یک

پیوستگی غیرقابل انکار به رسانه‌های اجتماعی داشته باشیم.

5. روابط عمومی دارای هیجان 24 در 7 است

به طور کلی ما روابط عمومی را دوست داریم به این دلیل که زمان کسل کننده در آن وجود ندارد( حتی اگر هیچ کس واقعا متوجه نباشد که چه کاری انجام می‌دهیم). ممکن است دو ساعت ابتدای هر روز را به گوگل آلرت(نامه های الکترونیکی که به صورت اتوماتیک برای شما فرستاده می شوند و شما را از تازه ترین نتایج جستجو در مورد لغات کلیدی که قبلا در صفحه خانگی گوگل آلرت وارد کرده اید مطلع می نماید) و نوشتن مقاله اختصاص می‌دهیم. ساعت بعد که تا هنگام ناهار ادامه خواهد داشت شاید دربرگیرنده چت و گفتگو با مشتری درباره ایده‌های کمپین رسانه‌های اجتماعی باشد.

البته، شما همیشه باید برای یک بحران غیر منتظره آماده باشید.

شما چه چیزی را بیشتر در مورد کار در روابط عمومی‌ها دوست دارید؟

منبع: کاوشگران روابط عمومی

تنظیم: هومن بهلولی