تبیان، دستیار زندگی
چگونگی ضمیمه کردن فایل ها در ایمیل و همچنین تعیین یک امضا برای شخصی شدن پیام ها می تواند در ایمیل کاری قابل توجه باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فایل های پیوست، امضا و امنیت

(قسمت اول)


چگونگی ضمیمه کردن فایل ها در ایمیل و همچنین تعیین یک امضا برای شخصی شدن پیام ها می تواند در ایمیل کاری قابل توجه باشد.

کسب اطلاعات در مورد این که چگونه به بهترین شکل از داده های خود محافظت کنیم و یا این که از آن ها پشتیبان گیری کنیم، می تواند آسودگی خاطر را برای ما داشته باشد چرا که حتی اگر حساب کاربری خود را حذف کنیم باز هم داده های ما از بین نخواهند رفت.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

فایل های پیوست

اضافه کردن یک فایل به ایمیل در جیمیل کاری آسان است. در صورتی که نمی توانید این کار را انجام دهید مطلب را دنبال کنید. توجه داشته باشید که پیام های جیمیل دارای حداکثر اندازه 25 مگابایت است و در صورتی که بخواهید فایل های بزرگتری را ارسال کنید می توانید از Google Drive استفاده کنید و به سایزی شما را محدود نمی کند.

زمانی که پنجره Compose را باز می کنید بر روی Attach files کلیک کنید.

زمانی که پنجره Open باز می شود می توانید فایل یا فایل های خود را برگزینید چرا که می توان در یک زمان چندین فایل را انتخاب کرده و سپس Open کرد. حال اگر فراموش کنید که فایل خود را ضمیمه کنید و آن را ارسال کنید چه می شود؟ جیمیل به شما اجازه فراموش کردن را نمی دهد چرا که به شما پیغامی می دهد که فایلی را ضمیمه نکرده اید، جیمیل یک پیا م را زمانی به رسمیت می شناسد که در بدنه پیام فایل یا نوشته ای موجود باشد.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

همچنین برای ضمیمه کردن فایل می توانید فایل مورد نظر را کشیده و رها کنید.

تنظیم امضا برای جیمیل موبایل

امضای ایمیل این امکان را می دهد تا بتوان به صورت اتومیتیک اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس و ... را در انتهای هر پست الکترونیکی خروجی اضافه نمود. شاید از این راه بتوانبد به تبلیغ کسب و کار خودتان بپردازید. جیمیل امکان راه اندازی این امضا را در ایمیل ها به شما می دهد. برای راه اندازی این امضا در جیمیل ابتدا بر روی علامت چرخ دنده( Setting) کلیک کرده و گزینه setting را برگزینید. در سپس در تب General گزینه No signature را روشن کنید.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

حال متنی را که می خواید در امضای خود استفاده کنید را وارد کنید. در صورتی که می خواهید از یک آرم متعلق به خودتان استفاده کنید می توانید آن را وارد کنید. اگر در متن خود می خواهید از لینک متعلق به وب سایت استفاده کنید می بایست از نوار ابزار دکمه Link را انتخاب کنید. در صورتی که بخواهید تصویری را اضافه کنید باید آن را از روی سرویس میزبان یا یک وب سایت وارد کنید. مثلا اگر می خواهید از آرم شرکت اتفاده کنید باید ادرس عکس را در متن امضای خود قرار دهید که به یک URL نیاز دارید که می توانید از سایت هایی همچون Blogger یا Google Sites استفاده کنید و یا این که یک وب سایت ایجاد کرده و عکس خود را در آن آپلود کنید.

هنگامی که عملیات درج لینک انجام شد اگر بر روی لینک مکان نما را حرکت دهید گزینه های بیشتری مانند Change و Remove را می بینید که می توانید لینک را حذف و یا تغییر دهید.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

در پایان جیمیل به صورت خودکار دو علامت – را قرار داده و به عبارتی امضا را از بدنه پیام جدا می کند و امضا را زیر علامت خط تیره قرار می دهد.

در صورتی که می خواهید از علامت – استفاده نشود می توانید تیک گزینه “Insert this signature before quoted text in replies and remove the ‘–‘ line that precedes it”‌ را انتخاب کنید در این صورت پیام بدون خط تیره درج می شود. در نهایت گزینه Save Changes را برگزینید.

اگر مایل هستید که چندین امضا در جیمیل استفاده کنید می بایست از ویژگی های پیشرفته جیمیل در آزمایشگاه جیمیل به نام Canned Responses استفاده کنید

شما می توانید به صورت دستی هر بار که پیام جدیدی را اضافه می کنید، امضا را ویرایش یا حذف کنید.

جیمیل این امکان را به کاربران می دهد تا این قابلیت را بر روی تلفن همراه خود نیز پیاده سازی کنند.

هنگامی که برنامه جیمیل را بر روی گوشی خود باز می کنید با استفاده از کلید منو، گزینه Settings را انتخاب کنید.

در این قسمت آدرس ایمیل حساب کاربری را که می خواهید برای آن امضا ایجاد کنید را انتخاب کرده و گزینه Signature را لمس کنید.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

در بخش مورد نظر متن خود را وارد کنید. همچنین می توانید با استفاده از دکمه Enter متن خود را در چند خط قرار دهید. در گوشی شما نمی توانید به امضای خود لینکی را اضافه کنید.

فایل های پیوست، امضا و امنیت

با ok کردن می توانید بخش Signature را مشاهده کنید که متن شما ظاهر شده است.

حال اگر یک صفحه برای ارسال ایمیل باز کنید خواهید دید که امضا به صورت اتوماتیک درج شده است.

اگر مایل هستید که چندین امضا در جیمیل استفاده کنید می بایست از ویژگی های پیشرفته جیمیل در آزمایشگاه جیمیل به نام Canned Responses استفاده کنید.

   ادامه دارد...

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Attachments, Signatures, and Security ”‌ Lori Kaufman”‌

howtogeek

How Gmail Improved Security & Email Analytics by Caching Images