تبیان، دستیار زندگی
اردوی تیم‌ملی در آفریقای‌جنوبی به پایان رسید و جواد نکونام جزو غایبان این اردو بود. او در‌واقع تنها ملی‌پوشی بود که علی‌رغم اصرارهای کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی نتوانست در اردو حاضر شود. نکونام‌ شخصا نزدیک به یک ماه تلاش کرد تا بتواند به اردوی آفریقای‌ج
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاپیتان همچنان دور از تیم ملی...

استقلال

اردوی تیم‌ملی در آفریقای‌جنوبی به پایان رسید و جواد نکونام جزو غایبان این اردو بود. او در‌واقع تنها ملی‌پوشی بود که علی‌رغم اصرارهای کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی نتوانست در اردو حاضر شود. نکونام‌ شخصا نزدیک به یک ماه تلاش کرد تا بتواند به اردوی آفریقای‌جنوبی برسد ولی سرانجام با مخالفت باشگاه الکویت موفق به این کار‌ نشد. این باشگاه تا روز 24 اردیبهشت ماه با کاپیتان تیم‌ملی ایران قرارداد دارد و می‌خواهد او را تا پایان این تاریخ در‌اختیار داشته باشد. این در‌حالی است که تیم‌ملی ایران هم نسبت به نکونام اعلام نیاز کرده و اصرار دارد هر‌چه زودتر در تمرینات حاضر شود.

برای حل این مشکل، نبی، دبیر‌کل فدراسیون فوتبال روز یک‌شنبه همین هفته سفر یک روزه‌ای به کشور کویت داشت تا با مسئولان این باشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کند. در جریان مذاکرات، مسئولان الکویت بار دیگر اصرار کردند نکونام را می‌خواهند و تنها در صورتی اجازه می‌دهند او به اردوی تیم ملی برود که مبلغ زیادی از قراردادش را بازگرداند.

نزدیک به ‌4 ماه پیش، زمانی‌که نکونام از استقلال رفت، بعضی از مسئولان این باشگاه به مطبوعات گفتند که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی باعث جدایی او شده است. گفته می‌شد او به کویت می‌رود تا بتواند بدون هیچ مشکلی در زمان مقرر به اردوی تیم ملی ملحق شود

شماره‌6 ایران درباره آخرین وضعیت خودش برای حضور در اردوی تیم‌ملی می‌گوید: «فعلا خبری نیست. باشگاه الکویت مرا به تیم ملی نمی‌دهد. قرار بود یکی،2 روزه پاسخشان را بدهم ولی حرف آخرشان این بود که باید بمانم.» او در پاسخ به این سوال که باشگاه الکویت چه مبلغی برای جدایی شما می‌خواهد، ادامه می‌دهد: «به‌هر حال آن‌ها شرط و‌شروطی دارند. من حاضرم از پولم بگذرم و به تیم ملی بیایم ولی می‌گویند باید به ما بخشی از پولی را هم که در گذشته داده‌ایم، برگردانی.» هر‌چند رقابت‌های لیگ کویت به پایان رسیده ولی مسابقات جام‌حذفی این کشور برگزار می‌شود.

الکویت باید به‌زودی در بازی‌های AFCcup هم به مسابقات خود ادامه بدهد. الکویت در‌نظر دارد‌ فعلا نکونام را حفظ کند. تیم ملی ایران پس از بازگشت به تهران، از روز‌‌ 18‌‌اردیبهشت دوباره تمریناتش را در تهران از سر می‌گیرد و پس از‌ ‌3 روز راهی اتریش می‌شود. در‌صورتی که الکویت همچنان روی حفظ نکونام پافشاری کند، به احتمال زیاد این بازیکن‌2 روز از اردوی اتریش را هم از دست می‌دهد. باید دید مذاکرات سرانجام با این باشگاه به کجا می‌رسد. جالب این‌جاست که نزدیک به‌4 ماه پیش، زمانی‌که نکونام از استقلال رفت، بعضی از مسئولان این باشگاه به مطبوعات گفتند که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی باعث جدایی او شده است. گفته می‌شد او به کویت می‌رود تا بتواند بدون هیچ مشکلی در زمان مقرر به اردوی تیم ملی ملحق شود ولی بعد از گذشت چند ماه کاملا مشخص شد‌ این شایعات درست نبوده‌، چراکه در حال‌حاضر بازیکنان استقلال در اردوی تیم ملی هستند ولی نکونام همچنان از تیم ملی ایران دورمانده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: