تبیان، دستیار زندگی
مدیرمسئول روزنامه راه مردم با اشاره به دلایل تیراژ پایین روزنامه‌ها در کشور گفت: نسل جوان به رسانه‌های کاغذی گرایش نشان نمی‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسل جوان به رسانه‌های کاغذی گرایش نشان نمی‌دهد

رسانه‌های کاغذی

مدیرمسئول روزنامه راه مردم با اشاره به دلایل تیراژ پایین روزنامه‌ها در کشور گفت: نسل جوان به رسانه‌های کاغذی گرایش نشان نمی‌دهد.

فریماه شیخ‌الاسلامی، در پاسخ به سۆالی درخصوص چرایی تیراژ پایین روزنامه‌ها در کشور، اظهار داشت: درباره این مسئله یک دلیل مهم گرانی کاغذ و و جود کاغذ نامرغوب است و از سوی دیگر یارانه ناچیزی که به روزنامه‌های خصوصی اختصاص داده می‌شود ؛ این در صورتی است که رسانه‌ها و روزنامه‌های که از حمایت دولتی برخوردارند، اوضاع بهتری دارند.

وی ادامه داد: دلیل قابل توجه دیگر نسل جوان کشور است که با اینکه روشنفکر و اهل فرهنگ هستند اما به رسانه‌های کاغذی گرایش نداشته و مطالب را بیشتر از فضای مجازی به دست می‌آورند و به نظر می‌رسد روزنامه‌ها بیشتر مورد پسند نسل سنتی است و با ذائقه آن نسل همخوانی بیشتری دارد.

مدیرمسئول روزنامه راه مردم با اشاره به تیراژ میلیونی و مدت‌دار برخی روزنامه‌ها در کشورهای اروپایی یا حتی کشورهای آسیایی، افزود: علت تیراژ بالای برخی روزنامه‌ها در برخی کشورها حمایت دولتی از آن‌هاست و برخی روزنامه‌ها در حد پرچم به صورت نمادی برای یک کشور تبدیل شده‌اند البته موضوع فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه را نیز باید مورد توجه قرار داد.

شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: عدم آزادی بیان برای روزنامه‌ها و نظارتی که نسبت به محتوای مطالب آن‌ها در مقایسه با تولید محتوا در سایت‌ها و فضای مجازی وجود دارد که حتی تا تعطیلی روزنامه پیش می‌رود، باعث می‌شود در برخی مواقع مخاطب یک روزنامه از دست برود؛ البته معاونت مطبوعاتی می‌تواند با اعمال سیاست‌های مختلف اوضاع روزنامه‌ها را ارتقا بخشد.

منبع: تسنیم

تنظیم: هومن بهلولی