تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش می‌گوید وزارت ورزش شرطی برای پرداخت پول به پرسپولیسی‌ها نگذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گودرزی: هزینه‌های پرسپولیس کمرشکن شده است


وزیر ورزش می‌گوید وزارت ورزش شرطی برای پرداخت پول به پرسپولیسی‌ها نگذاشته است.

مجلس

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان پس از نشستی که به منظور کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت: «جلسه خوبی داشتیم و قرار شد مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اردیهشت به ایران بیایند تا از امکانات ما بازدید کنند و اگر امکاناتمان مناسب بود، امتیاز لازم را به ما بدهند. کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا یک موفقیت برای ایران است. مسئولان فدراسیون هم زحمت زیادی کشیده‌اند تا ورزشگاه‌ها از نظر امکانات نمره خوبی بگیرند.»

گودرزی در پاسخ به این سوال که چرا دو میلیارد تومان کمک وزارتخانه به پرسپولیس، در اختیار این باشگاه قرار نگرفته و به فدراسیون فوتبال داده شده است؟ گفت: «ما از فدراسیون خواهش کردیم به تیم‌هایی که مشکل مالی دارند کمک کنند که فدراسیون قبول کرد. متاسفانه رویکرد نامناسب باشگاه پرسپولیس، مدیریت با هزینه بالا است. این رویکرد نامناسب باعث می‌شود که مشکلاتی به وجود بیاید و هزینه‌ها کمرشکن شوند. در نتیجه خیلی از مدیران هم نمی‌توانند پاسخگوی آن باشند. اشتباه دیگر این است که قراردادها شفاف نیست و گاهی اوقات شفاهی و ضمنی تضمین می‌شوند. همین مسائل باعث می‌شود که هزینه‌ها بالا برود و کسی هم پاسخگو نباشد.»

وزیر ورزش در مورد اینکه آیا برای پرداخت این پول به پرسپولیس شرطی گذاشته است؟ گفت: « وزارت ورزش برای پرداخت این پول هیچ شرطی نگذاشته. این بحثی بین فدراسیون و باشگاه‌هاست. من این موضوع را تکذیب می‌کنم. هر کسی نباید به ظن خودش حرف بزند و از ادبیات نامناسب استفاده کند. در موضوع توزیع پول‌ها، خود فدراسیون مسئولیت دارد.»

جلسه خوبی داشتیم و قرار شد مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اردیهشت به ایران بیایند تا از امکانات ما بازدید کنند و اگر امکاناتمان مناسب بود، امتیاز لازم را به ما بدهند. کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا یک موفقیت برای ایران است. مسئولان فدراسیون هم زحمت زیادی کشیده‌اند تا ورزشگاه‌ها از نظر امکانات نمره خوبی بگیرند

او ادامه داد: «هممه می‌دانند که به دلیل مشکلات بودجه‌ای در کشور، ممنوعیت و محدودیت خاصی برای پرداخت پول وجود دارد و این‌طور نیست که دولت بتواند مثل گذشته نیازهای اقتصادی مردم را پاسخ بدهد. اگر این کمک ها را به یک بخش بکنیم، در حق مردم دیگر و دیگر ورزش‌ها اجحاف می‌شود. نباید یک بخش، حقوق بخش دیگر را ضایع کند. ما از فدراسیون خواسته‌ایم که با یک نگاه عدالت محور، این موضوع را حل کند. ما باید هزینه‌ها را کاهش دهیم و خرج‌های مازاد و غیر ضروری را کنار بگذاریم تا مشکلات حل شوند.»

گودرزی به جلسه‌اش با رئیس سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: «فردا این جلسه برگزار می‌شود تا در مورد تقویت تیم ملی فوتبال و همچنین مسابقات آسیایی، صحبت کنیم.»

وزیر ورزش در پایان در مورد صحبت‌های علی پروین که گفته «آقای گودرزی متاسفم که وزیر ورزش شدید» گفت: «هر کسی برای خودش نظر می‌دهد و ضرورتی ندارد که ما جواب همه صحبت‌ها را بدهیم. قضاوت در مورد این موضوع را برعهده مردم می‌گذارم.»

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت وزارت ورزش