تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: فکر می کردم که دوران سندسازی و آمارسازی به پایان رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی: فکر می کردم دوران سندسازی تمام شده است


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: فکر می کردم که دوران سندسازی و آمارسازی به پایان رسیده است.

علی دایی دوشنبه شب دربرنامه  ورزشی تلویزیون درموردلیست قراردادها و دریافتی های بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس گفت: این سند چطوری به دست رسانه ها رسیده است.این سند دست وزارت ورزش بود. البته این یک سندجدیداست و آن چیزی که مایلی کهن داشت سندی بود که مورخ 12.11.1392داده بودند.در آن سند درصد پرداختی به من 18درصدبود.درحال حاضرمن درست هفتصد و چهل و خرده ای میلیون پول گرفته ام.

دایی

وی گفت: در لیست 100 میلیون به حساب من نوشته شده است، پنجاه میلیون به حساب افراد دیگر. چطوری پولی که نداده اند را آنجا نوشته اند؟ فکر می کردم دوره سند سازی و آمار و ارقام سازی تمام شده است. این سندی که داده اید مغایر با قانون است، در کنارش سند واریزی ها را هم نشان دهید.آن وقت درست صحبت می کنیم. طبق ماده 10قراردادهای سازمان لیگ، تمام قراردادها محرمانه است وکسی حق انتشارآن را ندارد.چطوری وزارت ورزش می تواندبه این راحتی بی قانونی کندواین بی قانونی را ترویج دهد.اگر وزارت ورزش که متولی ورزش است چنین کاری می کند و از قانون پیروی نمی کند پس ما دردمان را به چه کسی بگوییم؟.

وی اظهار داشت: این سند امروز بعد از جلسه تیم ملی از وزارت ورزش گرفته شده و هیچ ارزشی ندارد و باید سند واریزی ها را نشان دهند اما پولی که داده نشده را حساب می کنند. وزارت ورزش باید جوابگو باشد که این سندچطوری به رسانه ها رسیده است.بیایند ریز بدهی 70میلیاردی پرسپولیس را بنویسند.

به گفته سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، طبق لیست همین آقایان، رویانیان از سال قبل 204میلیون تومان بدهکار است و با بدهی امسال می شود 4 میلیارد و 800 میلیون تومان. پس چطوری می گویند رویانیان 44 میلیارد بدهی بار آورده است؟ با وجود احترامی که برای گودرزی قائلم ولی ایشان اعلام می کند که مدیریت این باشگاه ها بدهی به بار آورده اند. این مدیران را چه کسی گذاشته؟ اگر آنان را مردم یا ما انتخاب می کردیم، حرفشان کاملا درست بود. موقعی که خودشان آن ها را گذاشته اند پس تاوان آن را باید بدهند. در سندی که هست، پول داده نشده را حساب می کنند. این نشان دهنده سند سازی نیست؟»

دایی که نسبت به زمان انتشاراین سندمعترض بودگفت:وزارت ورزش می توانست این اسناد را شنبه یا یکشنبه بعد از بازی سرنوشت ساز ما منتشر کند؟ ما یک بازی سرنوشت ساز داریم. اگر قرار بود این پول به ما داده نشودچرا قبل از عید به ما اعلام می کنند و ما از آن ها تشکر می کنیم؟ ما گفتیم کمکی می شود که بچه ها از آن حالت در بیایند. اینجا بدهی را 4میلیارد و 600 میلیون زده اند. چرا در این جلساتی که برای واگذاری باشگاه داشته اند همه جا گفته اند بدهی باشگاه 12 میلیارد تومان است؟ وقتی وزارت ورزش بی قانونی را رواج می دهد از افراد دیگر نمی شود انتظار داشته باشیم. طبق ماده 21 آیین نامه نقل و انتقالات، قراردادهای داخلی قابل استناد است. ولی آقایان چک هایی که نقد نشده و ماشین هایی که سند نخورده را هم حساب کرده اند.»

امیررضا خادم نیز در این برنامه گفت:متاسفم که این اتفاقات می افتد و این صحبت ها در این مقطع مطرح می شود.نکته اصلی که وزارت ورزش روی آن تاکید دارد این است که این اتفاقات نبایدرخ دهد.ماجلسات متعددی داشتم و امیدواریم به چارچوب های مشخصی برای فصل های آینده برسیم. این اتفاق باید زودتر ازاین ها می افتاد.البته مادرادامه هم مشکلات را خواهیم داشت. ولی این روند به همین شکل با شتاب تر ادامه پیداخواهد کرد

دایی ادامه داد:خادم حرف خوبی زد.دوست دارند حداکثر آرامش را به ما بدهند. با این مسائلی که پیش آمده آرامش می بینید؟ وقتی قبل از بازی با استقلال خوزستان این سنددروغین را می دهید، به بازیکنان من آرامش می دهید؟ هدف این است که بچه ها را جلوی مردم قرار دهند.

دایی در مورد بازی با راه آهن و قهرمان لیگ هم گفت: ما با تمام فشاری که بود باید راه آهن را می بردیم. نیمه دوم خوب بودیم.می توانستیم به گل های بیشتری برسیم. اما متاسفانه گل نزدیم و خوردیم. وقتی قبل از عید هم قسم می شویم که دیگر به پول فکر نکنیم و صحبت قرارداد نکنیم، دیگر قید همه چیز را زدیم، چرا دوباره این دو میلیارد را انداختند وسط؟ دنبال چه می گشتند؟ اگر قرار بود این پول داده نشود چرا دادند به فدراسیون؟درحال حاضر 5 تا تیم شانس قهرمانی دارند. ما هم مطمئنا شانس داریم.

پس ازپایان صحبت های دایی، محمدپنجعلی که طبق اسناد منتشره بیشتر از قرارداد 150 میلیون تومانی اش دریافت کرده روی خط آمد.

وی که درلیست منتشر شده، تا به حال 167 میلیون تومان از پرسپولیس گرفته، در مورد این موضوع گفت: «من یک هزار تومانی هم از پرسپولیس نگرفته ام.» عادل فردوسی پور در جواب او گفت: «شاید این پول را به آقای بابا پنجعلی داده باشند!» که پنجعلی در پاسخ گفت: «متولی این دو تیم، این حرف های کذب را منتشر می کند ولی من هیچ پولی از پرسپولیس نگرفته ام. خودرو هم نگرفته ام. آقایان گفته اند که بازیکنان باید کتبا تعهد دهند که 50 درصد از قراردادشان را می بخشند. چک برگشتی را به پای پول دریافتی گذاشته اند. دو میلیاردی که به فدراسیون داده اند و فدراسیون آن را به ما نداده هم به پایمان نوشته اند.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

امیررضا خادم نیز در این برنامه گفت:متاسفم که این اتفاقات می افتد و این صحبت ها در این مقطع مطرح می شود.نکته اصلی که وزارت ورزش روی آن تاکید دارد این است که این اتفاقات نبایدرخ دهد.ماجلسات متعددی داشتم و امیدواریم به چارچوب های مشخصی برای فصل های آینده برسیم. این اتفاق باید زودتر ازاین ها می افتاد.البته مادرادامه هم مشکلات را خواهیم داشت. ولی این روند به همین شکل با شتاب تر ادامه پیداخواهد کرد.

به گفته وی، وزیر ورزش هم اراده دارد که بتوانیم به یک قالب مشخص و کاملا تعریف شده در فوتبال برسیم و این نگرانی هایی که هر روز برای فوتبال دوستان ایجاد می شود را به حداقل برسانیم. این زنگ خطر است. ما دیدیم که در هفته آخر هم که همزمان برگزارمی شد برای همین تیم های محبوب ومعروف هم شعار های منفی سر داده شد. یکی از دلایل کم تماشاگر بودن لیگ ایران همین سر و صداهاست.

خادم در مورد صحبت های پنجعلی و پروین که گفته اند وزارت ورزش برای پرداخت 2میلیاردبه پرسپولیس شرط گذاشته، گفت:پنجعلی وپروین قابل احترام هستند. شاید از آن ها انتظار نمی رود که این حرف ها را بزنند. همین امروز بعد از ظهر در جلسه با گودرزی، در مورد مطالبی که در مورد او مطرح شده بود تاکید داشت که حرمت این پیشکسوتان را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: فضا طوری نیست که بتوانم مسائل مربوط به این تیم ها را عنوان کنم. ما باید حداکثر آرامش را ایجاد کنیم برای تیم ها تا تیم لایق، قهرمان شود. البته آمادگی این را دارم که علیرغم اینکه زمان زیادی نیست که وارد این پروسه شده ام،با هر فردی که لازم باشد در مورد نوع فعالیت و کاری که در وزارت ورزش انجام شده صحبت کنم. وزارت ورزش هم دنبال این نیست که از طریق رسانه ها به کسی پاسخ بدهد. هر کسی نامه ای یا مدرکی دارد بعد از پایان لیگ بیاورد تا شفاف با مردم صحبت کنیم.شاید این اتفاق برای فردای فوتبال ما بهتر باشد.»

معاون وزیر ورزش در باره خبر پرداخت پول توسط باشگاه پرسپولیس به رسانه ها گفت: در حال حاضر چیز مستندی در این مورد به ما گزارش نشده و من هم ندیده ام.اما در مورد قراردادهای بازیکنان، آن چیزی که در سازمان لیگ ثبت شده و قانونی است واستناددستگاه های نظارتی و وزارت ورزش به آن است، تفاوت هایی با سایر اسناد دارد.

خادم درموردلیست مبلغ قراردادهاودریافتی های پرسپولیسی هاهم گفت: نمی دانم این لیست چگونه روی سایت رفته. خوش سلیقگی نبوده که در دو سه روز مانده به اتمام لیگ، این لیست روی سایت برود. من فکر می کنم الان زمان مطرح کردن این چیزها نبود.آن پولی هم که قراربود کفاشیان به پرسپولیس پرداخت کند، به خاطر ابهام های همین لیست پرداخت نشده چراکه حرف هایی که زده شده و مدارکی که وجود دارد با هم مغایر هستند.

وی اظهار داشت: این سند امروز بعد از جلسه تیم ملی از وزارت ورزش گرفته شده و هیچ ارزشی ندارد و باید سند واریزی ها را نشان دهند اما پولی که داده نشده را حساب می کنند. وزارت ورزش باید جوابگو باشد که این سندچطوری به رسانه ها رسیده است.بیایند ریز بدهی 70میلیاردی پرسپولیس را بنویسند

خادم گفت:اگرقرارداد عباس زاده 80 میلیون و دریافتی او بالای 100 میلیون تومان است،پس این بازیکن درحال حاضربه باشگاه بدهکاراست. بنابراین اگر فدراسیون می خواست به بازیکنان پرسپولیس پول بدهد، باید به عباس زاده و امثال او پول نمی دادوبه عده ای دیگر که دریافتی شان کمتر از رقم قراردادشان بوده پول می داد که این موضوع به ضرر پرسپولیس می شد و تیم را به هم می ریخت. من نمی دانم این لیست مستند هست یا نه. ولی به هر حال این گزارش داده شده است.»

خادم درمورد اینکه آیاوزارت ورزش واقعاشرطی برای پرداخت پول به پرسپولیسی ها گذاشته؟ گفت: «نه. این دو میلیارد پولی است که هر سال سازمان لیگ به تیم ها می دهد. وزارت ورزش بر اساس قانون نمی تواند تیمی را حمایت مالی کند. اما شما بگویید پول دادن به بازیکنی که طبق این لیست، به باشگاه بدهکار است درست است یا نه؟»

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا