تبیان، دستیار زندگی
مانی فضلی با اشاره به اخبار مطرح شده درباره شهادت جمشید دانایی‌فر یکی از مرزبانان ایرانی گفت: رسما شهادت یکی از مرزبانان را تائید نمی‌کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت مرزبان ایرانی را رسما تائید نمی‌کنیم


رحمانی فضلی با اشاره به اخبار مطرح شده درباره شهادت جمشید دانایی‌فر یکی از مرزبانان ایرانی گفت: رسما شهادت یکی از مرزبانان را تائید نمی‌کنیم.

وزیر کشور در حاشیه همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور در حال برگزاری است با اشاره به اخبار مطرح شده درباره شهادت جمشید دانایی‌فر یکی از مرزبانان ایرانی گفت: رسما شهادت یکی از مرزبانان را تائید نمی‌کنیم.

مرزبانان

وی افزود: حفظ امنیت مرزهای پاکستان را بر عهده این کشور می‌دانیم و اگر ملجا و پناهگاه تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان باشد این کشور رسما باید پاسخگوی این مساله باشند.

در پاسخ به سۆالی درباره تمهیدات وزارت کشور برای جلوگیری از اقداماتی همچون ربوده شدن مرزبانان اظهار داشت: منطقه‌ای که جغرافیا آن را به ما تحمیل کرده منطقه‌ای حساس و استراتژیک است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به خاطر ناامنی‌هایی که در جوار شرقی ما وجود دارد و کنترل آن مناطق به دلیل مسائل داخلی‌شان در کشورهای همسایه وجود ندارد، خلاء امنیتی وجود دارد؛ تلاش ما این است بتوانیم آن منطقه را از نظر تجهیزات به گونه‌ای تجهیز کنیم که شاهد چنین مواردی نباشیم.

امنیت مرزهای پاکستان را بر عهده این کشور می‌دانیم و اگر ملجا و پناهگاه تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان باشد این کشور رسما باید پاسخگوی این مساله باشند

وزیر کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی و سپاه آن قطعه‌ای که اتفاق افتاد یعنی 300 کیلومتر را به ما قول دادند تا پایان شهریور ارتباط را انجام دهند و نیروی انتظامی برجک‌های مراقبت را می‌سازد و امیدواریم چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سۆالی مبنی بر اینکه آیا مرزبانی آن منطقه از نیروی انتظامی به سپاه واگذار شده است، گفت: از سال‌ها قبل امنیت به عهده سپاه است و نیروی قدس سپاه در آنجا مستقر است. بخشی از منطقه بوده که واگذاری نهایی از نیروی انتظامی به سپاه صورت نگرفته که این اقدام انجام شده است. البته این به معنای عدم فعالیت مرزبانان در مرز نیست و اقدامات قانونی به شمار می‌رود. ولی کلیت امنیت منطقه در دست سپاه است.

وی درباره مسئولیت پاکستان نیز یادآور شد: ما شرایط پاکستان را درک می‌کنیم؛ شرایط ویژه‌ای دارد و شاید مقداری تامین امنیت مرزی مشکل باشد؛ در صورتی که پاکستان تمایل داشته باشد امنیت را به صورت مشترک انجام می‌دهیم.

وزیر کشور به جلساتی که با مقامات پاکستانی داشته است،اشاره و یادآور شد: بر اساس موافقتنامه قرار شده تا فعالیت و کار مشترک داشته باشیم اما کماکان مسئولیت حفظ امنیت مرزهای پاکستان را به عهده پاکستان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما همه نوع امکان فعالیت را داشتیم اما به دلیل حسن همجواری و ارزش جان گروگان‌ها از آنها استفاده نکردیم و اگر ما می‌خواستیم از اقدامات نظامی استفاده کنیم، ممکن بود تلفات بیشتر باشد.

بخش سیاست تبیان


منبع: فارس