تبیان، دستیار زندگی
پرونده رقابتهای بین المللی کاراته ترکیه با نایب قهرمانی تیم ملی ایران در رقابتهای تیمی دو بخش مردان و زنان در استانبول بسته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نایب قهرمانی کاراته ایران در ترکیه


پرونده رقابتهای بین المللی کاراته ترکیه با نایب قهرمانی تیم ملی ایران در رقابتهای تیمی دو بخش مردان و زنان در استانبول بسته شد.


کاراته

در روز پایانی بیست و هفتمین دوره رقابتهای کاراته جام بسفر ترکیه، مبارزات در بخش تیمی برگزار شد که تیم های مردان و زنان ایران با شکست رقبا راهی بازی پایانی شده و در این مرحله با شکست حریفان خود به نشان نقره دست پیدا کردند.

تیم مردان ایران در این مسابقات با ترکیب ذبیح الله پورشیب، سامان حیدری، سجاد گنج زاده، بهمن عسکری، حسین سمندر، سعید احمدی و امیر مهدی زاده  رقابتهای خود را با برتری مقابل تیم دوم آذربایجان آغاز کرد و در ادامه با برتری مقابل بر روسیه  و ترکیه  میزبان مسابقات که عنوان نایب قهرمانی دو دوره رقابت های جهانی را  در کارنامه داشت راهی بازی پایانی شد.

تیم ملی کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف تیم اول آذربایجان رفت و 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت. در این دیدار دو تیم در حالی که 2بر2 مساوی بودند تکلیف قهرمانی به بازی پنجم کشیده شد. در این مبارزه ذبیح الله پور شیب تا ثانیه های پایانی 4 بر 2 از حریف خود پیش بود که داوران تحت تاثیر اعتراضات شدید رییس فدراسیون جمهوری آذربایجان با اخطار کم کاری نماینده ایران را بازنده اعلام کردند تا تیم کشورمان علی رغم شایستگی به نشان نقره دست پیدا کند.

تیم ملی کشورمان برای کسب مدال طلا به مصاف تیم اول آذربایجان رفت و 3 بر 2  نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت. در این دیدار دو تیم در حالی که 2بر2 مساوی بودند تکلیف قهرمانی به بازی پنجم کشیده شد. در این مبارزه ذبیح الله پور شیب تا ثانیه های پایانی 4 بر 2  از حریف خود پیش بود که داوران  تحت تاثیر اعتراضات شدید رییس فدراسیون جمهوری آذربایجان با اخطار کم کاری نماینده ایران را بازنده اعلام کردند تا تیم کشورمان علی رغم شایستگی به نشان نقره دست پیدا کند.

تیم بانوان هم با ترکیب پگاه زنگنه، حمیده عباس علی، یگانه چالاکی و رزیتا علیپور بعد از برتری مقابل رومانی و صربستان راهی بازی پایانی شد که در جدال برای کسب مدال طلا 2 بر یک نتیجه را میزبان مسابقات واگذار کرد و نقره گرفت.

تیم ملی کشورمان یک مدال طلا توسط سجاد گنج زاده ، دو نقره توسط حمید عباسعلی و سامان حیدری و سه برنز توسط فاطمه چالاکی ، سحر کرجی و بهمن عسگری کسب کرده بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون کاراته