تبیان، دستیار زندگی
علی جنتی روز شنبه با حضور در دفتر کار رئیس‌جمهور اسبق کشور، سال نو را به وی تبریک گفت که یکی دو عکس از این حضور در رسانه‌های مجازی منتشر شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه های دیدار جنتی و خاتمی


علی جنتی روز شنبه با حضور در دفتر کار رئیس‌جمهور اسبق کشور، سال نو را به وی تبریک گفت که یکی دو عکس از این حضور در رسانه‌های مجازی منتشر شد.

علی جنتی

روز شنبه اما افراد زیادی برای تبریک سال نو به دفتر سیدمحمد خاتمی رفته بودند که حضور ناگهانی علی جنتی سبب تعجب برخی از آنها شد، کسانی هم که تعجب نکردند برایشان چنین اقداماتی از سوی جنتی قابل پیش‌بینی بود و ظاهرا پیش از این آشنایی بیشتری با مشی وی نسبت به سایر میهمانان داشتند. علی جنتی در بدو ورود به تالار پذیرایی از میهمانان نوروزی، همانند دیگران پس از سلام و علیک و تبریک سال جدید به خاتمی، روی یکی از صندلی‌ها نشست و با میهمانان دیگری که برای تبریک نزد او می‌آمدند، سلام و احوالپرسی می‌کرد. جنتی روز شنبه یک میهمان همانند سایر میهمانان بود و هیچ تفاوتی با دیگران نداشت، نه کسی به او نامه داد و نه کسی حرف‌های درگوشی با او داشت چون او در قامت وزیر ارشاد به این مراسم نیامده بود و یک میهمان حقیقی بود. مانند سایر میهمانان با شربت و شیرینی از او پذیرایی شد؛ برخی به شوخی همانگونه که به دیگران می‌گفتند عیدی فراموش نشود، به جنتی هم این جمله را می‌گفتند که پاسخ او یک لبخند و کلمه «انشاءا...» بود. طبق سنت عیددیدنی ایرانیان این مراسم‌ معمولا 15 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد که بر همین اساس هم جنتی حدود 15دقیقه در این مراسم حضور یافت.

واکنش ها

روز یکشنبه برخی نمایندگان مجلس به انتقاد از این دیدار پرداختند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روز گذشته از جمع‌آوری امضا برای سوال از وزیر ارشاد در خصوص دیدارش با خاتمی خبر داد و گفت: معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده این جلسه خصوصی و شخصی بوده است، در حالی که جلسه شخصی نباید رسانه‌ای می‌شد. سیدعلی طاهری، نماینده گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس صبح دیروز در حال جمع‌آوری امضا برای سوال از وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس بود و نصرا... پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص این سوال گفت: وزیر ارشاد جلسه‌ای را با آقای خاتمی رئیس‌جمهور پیشین داشته که این جلسه مورد انتقاد اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است. وی اظهار داشت: آقای جنتی مقام رسمی کشور هستند و حق ندارند با عوامل فتنه جلسه داشته باشند. پژمان‌فر ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه‌ای می‌شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه‌ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آقای جنتی شخصیت حقوقی است که باید در خصوص جلساتش با اصلاح‌طلبان افراطی دقت داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: قرار است این سوال را فقط اعضای کمیسیون فرهنگی امضا کنند تا در صحن علنی مجلس بررسی شود. پس از آنکه سوالی از طرف نمایندگان امضا شود، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و پس از آن در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود، در صورتی که سوال کنندگان در کمیسیون از پاسخ‌های وزیر قانع نشوند، این سوال در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد و در صورتی که مجددا سوال‌کنندگان قانع نشوند. این سوال به رای نمایندگان گذاشته می‌شود.

خوشبختانه دولت تدبیر و امید روی کار است و با توجه به مشکلات فراوان، با شعارهایی که داده شده کارهایی که صورت گرفته و شاهد بهبود اوضاع هستیم ولی کافی نیست و همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد

سید محمد خاتمی با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور، وزرا و مجموعه دست اندرکاران دولت تدبیر و امید در رسیدن به اهداف مورد نظر گفت: همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.

رییس جمهوری اسبق کشورمان این مطلب را در دیدار نوروزی با برخی از وزرا و مسوولان دولت تدبیر وامید بیان کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید روی کار است و با توجه به مشکلات فراوان، با شعارهایی که داده شده کارهایی که صورت گرفته و شاهد بهبود اوضاع هستیم ولی کافی نیست و همه باید کمک کنیم تا دولت بتواند موفق باشد.

جنتی پیش از این در 7شهریور 1392 در مراسم افتتاح استودیوی ضبط صدای موزه موسیقی، ضمن تشکر از همکاری‌های احمد مسجدجامعی، وزیر ارشاد در دولت سید محمد خاتمی گفت: «امیدوارم با این کمک‌ها ادامه دهنده راهی باشیم که در ابتدا با آقای خاتمی شروع شد.»

چه کسانی با خاتمی دیدار کردند؟

در دیدار نوروزی امسال که عصر روز شنبه انجام شد، تعدادی از وزرای دولت تدبیر و امید از جمله علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه جمعی از معاونان این وزارتخانه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و تعدادی از مدیران بانک مرکزی، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید محمد صدر مشاور وزیر خارجه و سید رضا صالحی امیری مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل شوشتری رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری، مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، نصراله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی به همراه دو تن از اعضای هیات مدیره آن بانک، حضور داشتند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، سید صفدرحسینی رییس صندوق توسعه ملی، رضا امراللهی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی، حبیب الله بیطرف، احمد خرم، مرتضی حاجی، ناصر خالقی، شریف زادگان، وزرای نیرو، راه و ترابری، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی در دولت اصلاحات، عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و محمد ستاری فر رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه، ولی الله شجاع پوریان، احمد حکیمی پور، غلامرضا انصاری، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهرتهران نیز در دیدار نوروزی با سید محمد خاتمی حضور داشتند.

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، علی ماجدی معاون بین الملل وزیر نفت، سید حمید کلانتری رییس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، مسعود کرباسیان رییس کل گمرک، حسین ابویی مهریزی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، کشاورزیان و شکرالله جمالی معاونین وزارت راه و ترابری و جهاد کشاورزی، غلامحسین مظفری مدیر عامل بانک شهر، سید حسن موسوی نژاد مدیر عامل راه آهن، انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، سعید شیرکوند معاون سازمان میراث فرهنگی، محمد مهدی مظاهری و حسین کاظمی مشاورین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین جزیره ای چهره ماندگار منابع طبیعی در این دیدار حضور یافتند.

علی جنتی در بدو ورود به تالار پذیرایی از میهمانان نوروزی، همانند دیگران پس از سلام و علیک و تبریک سال جدید به خاتمی، روی یکی از صندلی‌ها نشست و با میهمانان دیگری که برای تبریک نزد او می‌آمدند، سلام و احوالپرسی می‌کرد

محمدجواد حق شناس، سلیمانی امیری، محیط طباطبائی، داوود سلیمانی،علی شکوری راد، محمد نعیمی پور،سید عباس پاک ن ژاد، سید طاهر موسوی، حسین خلیلی اردکانی، شهربانو امانی علی تاجرنیا، حسین نصیری، هادی خانیکی، عبدالله ناصری، حسین رضائی، غلامرضا ظریفیان،دکتر علی خوشرو، ابوالقاسم خوشرو، محمدعلی ابطحی، حجج الاسلام سید سراج الدین موسوی و جماعتی از اعضای دفتر حضرت امام (ره)، احمد علی نوربالا، دکتر ظفرقندی، امیرعباس فتاح زاده مدیرمسئول هفته نامه سلامت، لطف الله میثمی، سعید شریعتی، جهانبخش خانجانی، سید شهاب الدین طباطبایی، میرلوحی، حسن یونس سینکی، رسولی؛ صالحی، فریدون عموزاده خلیلی، خسرو طالب زاده، محمدعلی نجفی کارگردان سریال تاریخی سربداران ، وفا تابش، مرتضی الویری، مهرنوش جعفری، فواد صادقی، کیوان مهرگان، حسین نورانی نژاد، حسین زمان، بهاره رهنما، زهرا اشراقی، فخر السادات محتشمی پور، اشرف بروجردی، آذر منصوری و بدرالسادات مفیدی از دیگر افرادی بودند که روز گذشته با سید محمدخاتمی دیدار کردند.

همچنین در دیدار نوروزی روز یکشنبه سید محمدخاتمی چهره هایی نظیر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سیدکامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه، محمدحسین ملک احمدی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، علی اصغر احمدی، مهندس محسن مهرعلیزاده، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، نجفقلی حبیبی، میرزا ابوطالبی، لوریس چکناواریان، مهدی پاکدل، احسان دلاویز، بهروز شجاعی، کیانوش راد، علی تاجرنیا نماینده اسبق مجلس، حجت الاسلام والمسلمین قابل، محمدرضا واعظ مهدوی، محسن الویری،محسن امین زاده، محسن آرمین، مهدی و یاسر هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشتند.

فرآوری: باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: تابناک/ آرمان/ ایرنا

مطالب مرتبط:

متن و حاشیه اولین جلسه دولت جدید

بررسی رای اعتماد ن مجلس به وزرای پیشنهادی كابینه

یک آزمون ؛ دو رییس جمهور