تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی و اطلاع‌‌رسانی تبیان شبکه واسطین ازدواج و همسان‌گزینی را به راه انداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسرگزینی به سبک تبیان

سایت همسان‌گزینی تبیان

سایت فرهنگی و اطلاع‌‌رسانی تبیان شبکه واسطین ازدواج و همسان‌گزینی را به راه انداخت.

به گزارش روابط عمومی، موسسه فرهنگی و اطلاع‌‌رسانی تبیان با ‌فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و راه‌اندازی جامع‌ترین سایت فرهنگی‌-‌ دینی در ایران بزرگترین مجموعه سازما‌ن تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است.

‌تبیان دارای جامعه کاربری وسیع و گسترده‌ای است که آن طور که ‌مسئولان این سایت گفته‌اند، جوانان مجرد در سن ازدواج بخش عظیمی از این جامعه را تشکیل می‌دهند. مسئله مهم و خطیر ازدواج جوانان و استفاده از بستر مناسبی که فناوری اطلاعات می‌تواند در اختیار امر ازدواج قرار دهد‌، موجب شده است که تبیان از همان بدو تشکیل با رویکردی نوین و نگاهی تازه به این امر وارد شود.

نگاهی که در برگیرنده اصولی با محوریت خانواده‌ها، حفظ حرمت اشخاص و جوانان، امنیت اطلاعات و بالا بودن ضریب اعتماد و اطمینان و غیرانتفاعی و رایگان بودن است. در طرح همسان‌گزینی‌، تبیان بار دیگر گامی نوین در زمینه ازدواج آسان برای جوانان برداشته است و موجبات ورود واسطه‌های خیر در امر ازدواج را به عرصه فناوری اطلاعات فراهم کرده است.

طرح همسان گزینی تبیان در راستای گسترش فرهنگ صحیح ازدواج از طریق انتخاب صحیح و با محوریت خانواده در جهت دستیابی جوانان به ازدواجی با چهار محور خداپسندانه، به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، سعی بر آن دارد تا با برقراری ارتباطی نظام‌مند، هدفدار و موثر بین واسطه‌ها و معرفین و مخاطبان عرصه ازدواج(مجردان در سن ازدواج)؛ همیار جوانان، خانواده‌ها و جامعه در این امر مهم باشد.

این شبکه بر آن است تا خلاء وجود مجموعه‌ای پویا و هدفمند را در عرصه ازدواج با تکیه بر مبانی عمیق اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی پرنموده و مسیر یک ازدواج موفق را تسهیل کند و جوانان و خانواده‌ها را در تشکیل و تحکیم خانواده‌هایی گرم، خوشبخت، موفق، صمیمی و استوار کمک کند.

تمامی متقاضیان ازدواج شامل جوانان مجردی که تاکنون ازدواج نکرده‌اند یا اشخاصی که بنا به دلایلی از همسر خود جدا شده یا همسر خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه همسان گزینی تبیان، مشخصات خود را به نزدیکترین یا مرتبط‌‌‌ترین واسطه‌ای که در نزدیک محل سکونت، تحصیل یا کار آنان مشغول به فعالیت هستند، بفرستند و منتظر معرفی فرد مناسب برای خود باشند.

ازجمله مزایای راه‌اندازی سامانه همسان‌گزینی‌ که تبیان به آنها اشاره کرده‌ است می‌توان به ایجاد بانک اختصاصی برای هر یک از معرفین به طور جداگانه با حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات، افزایش شانس انتخاب شدن یا انتخاب کردن آگاهانه برای دختران و پسران، امکان دسترسی به اطلاعات سایر واسطین خیر در صورت رضایت و تمایل آنان و استفاده از خدمات و امکانات مشاوره‌ای آموزشی و اطلاع‌رسانی سامانه اشاره کرد.

همانطور که در معرفی طرح همسان‌گزینی خواندید، ارکان اصلی طرح همسان‌گزینی واسطین ازدواجی هستند که با پشتوانه سال‌ها تجربه و با نیت خیر و پس از شناسایی و تایید از طرف موسسه تبیان در شبکه واسطین ازدواج مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند به جوانان این مرز و بوم خدمتی شایسته انجام دهند.

در حال حاضر در فاز اول طرح همسان‌گزینی حداقل 60 نفر از این افراد خیر و معتمد تبیان که ساکن شهر تهران هستند ؛  در سامانه مشغول به فعالیت هستند.

طرح همسان گزینی تبیان

اسامی واسطین معتمد تبیان

عضویت در سامانه همسان گزینی

راهنمای عضویت در سامانه همسان گزینی

تنظیم: هومن بهلولی