تبیان، دستیار زندگی
شهید دکتر محمدمهدی فقیهی، شهید شاخص سال بسیج جامعه پزشکی معرفی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید شاخص جامعه پزشکی


شهید دکتر محمدمهدی فقیهی، شهید شاخص سال بسیج جامعه پزشکی معرفی شد.

شهید شاخص جامعه پزشکی

دکتر روح‌الله قائد امینی معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور، با اعلام این خبر توضیح داد: محمدمهدی فقیهی در سال جاری از سوی سازمان بسیج مستضعفین به عنوان شهید شاخص قشر پزشکی معرفی شد. این شهید اردیبهشت‌ماه سال 1332 در اصفهان متولد شد و در نیمه مرداد سال 1362 در منطقه «دربند» واقع در خاک عراق به شهادت رسید.

وی ادامه داد: فقیهی اوایل دهه 50 یا 51 در رشته داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فارغ‌التحصیل شد. او در کنار فعالیت‌های علمی به مبارزه و فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم ستم شاهی می‌پرداخت. همچنین در بعد اخلاقی نیز از اساتید حوزه علمیه این شهر بهره‌مند شده بود.

او بعد از فارغ‌التحصیل شدن وارد عرصه سازندگی شد و ابتدا در وزارت کشاورزی و سپس در وزارت بهداری به انجام وظیفه پرداخت. این پزشک شهید در زمینه خودکفایی و انجام تحقیقات پژوهشی نیز فعالیت داشته است

قائد امینی با اشاره به فعالیت‌های علمی شهید محمدمهدی فقیهی افزود: او بعد از فارغ‌التحصیل شدن وارد عرصه سازندگی شد و ابتدا در وزارت کشاورزی و سپس در وزارت بهداری به انجام وظیفه پرداخت. این پزشک شهید در زمینه خودکفایی و انجام تحقیقات پژوهشی نیز فعالیت داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح «آمالگام» ، «پارافین مایع»، «ژل منیزیم» و «آنتی اسیدها» اشاره کرد. از همین رو این شهید در بعد علمی، سیاسی، اخلاقی و جهادی دارای شاخصه‌های ارزشمندی است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایسنا