تبیان، دستیار زندگی
یک عضو خانواده سربازان گروگان‌ گرفته شده گفت: طی تماس تلفنی برادرم (رامین حضرتی) از افغانستان از سلامتی کامل خود به همراه سه مرزبان دیگر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرزبانان به میهن بازگشتند


بر اساس اعلام رسمی وزارت کشور، سربازان ربوده شده ایران به میهن اسلامی بازگشتند.


سربازان گروگان شده

در همین راستا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور پیامی آزادی مرزبانان ربوده شده توسط اشرار را تلاش هماهنگ مجموعه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، دیپلماسی و به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

بر اساس اعلام شیخ مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان پیکر شهید دانایی‌فر به همراه این چهار سرباز نیست و طی اقدامات بعدی وارد خاک کشورمان خواهد شد.

وزیر کشور نیز با صدور پیامی، آزادی مرزبانان ربوده شده توسط اشرار را نتیجه تلاش هماهنگ مجموعه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، دیپلماسی و بویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

متن کامل پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با امید و استعانت از درگاه خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) و حضرت فاطمةالزهرا(س) به استحضار ملت شهید پرور و غیور ایران اسلامی می‌رساند:

همانطوریکه در طی این مدت در جریان پیگیری اخبار و حوادث مربوط به گروگان گرفته شدن پنج تن از سربازان جان برکف و حافظ مرزهای کشور عزیزمان توسط عناصر شرور و تروریست در شرق کشور هستید، متأسفانه برخی گروه‌ها و افراد فریب‌خورده که بازیچه دست سرویس‌های جاسوسی کشورهای خارجی نیز هستند، با انجام اقدامات مزبوحانه در مرزهای کشور قصد القا و ایجاد ناامنی در این بخش‌ها را داشته که البته با اقتدار و هوشمندی نیروهای پرتوان ما راه به جایی نخواهند برد.

در مدتی که پنج تن از فرزندان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ربوده شدند، شاهد اعلام همراهی و همدلی مردم ایران در جای جای کشور و جهان برای سلامتی و آزادی آنها بوده‌ایم و از طرف دیگر مجموعه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، دیپلماسی و بویژه نیروهای از جان گذشته و ایثارگر مرزبانی جمهوری اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان با اقتدار هوشیارانه و درایت و احساس وظیفه کامل، در تلاشی هماهنگ به دنبال آزادسازی سربازان ربوده شده بودند که در این میان تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ارزنده و راهگشا داشت.

وزیر کشور نیز با صدور پیامی، آزادی مرزبانان ربوده شده توسط اشرار را نتیجه تلاش هماهنگ مجموعه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، دیپلماسی و بویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد

هرچند جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های زیادی برای آزادی مرزبانان ربوده شده و برخورد قاطع با اشرار داشت اما به لحاظ اعتقادات و باورهای دینی از روش‌های مرسوم در برخورد با اشرار استفاده نکرد و ضمن رعایت حسن همجواری و خویشتنداری در قبال کشور پاکستان که متاسفانه مأمن این گروهک تروریستی بود در تماس مداوم و دیپلماتیک به صراحت انتظار و توقع ملت و دولت جمهوری اسلامی از دولت پاکستان در کنترل و تامین امنیت مرزهای مشترک خود با جمهوری اسلامی مطرح شد که امیدواریم دولت این کشور با مسئولیت‌پذیری بیشتری تلاش کند تا به واسطه اقدامات شرورانه گروهک‌های تروریستی خدشه‌ای به روابط دوستانه دو ملت وارد نشود.

ذکر این نکته را نیز ضروری می‌دانم که توسعه منطقه جنوب شرق کشور در گرو امنیت پایداری است که باید با مشارکت همه مردم و سرمایه‌گذاران تأمین شود و رفتار شرورانه نه تنها مانع پیشرفت و توسعه منطقه‌ای خواهد بود بلکه سرمایه‌های موجود را تهدید می‌کند.

اما اینک در ایام سال نو با افتخار به استحضار مردم عزیز می‌رسانم تلاش جامعه امنیتی و دستگاه دیپلماسی و معتمدین محلی با محوریت شورای امنیت کشور به نتیجه رسید و سربازان ربوده شده آزاد شدند و به آغوش خانواده و میهن عزیز بازگشتند.

اینجانب این موفقیت را عنایت ویژه و خاص مظلومه و فخر بشریت حضرت صدیقه طاهره(س) دانسته و بر خود فرض می‌دانم ضمن ارج نهادن به تلاش و رشادت تمامی نیروهای تأثیرگذار، آزادی فرزندان این مرز و بوم را به حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری (مدظله) و ریاست محترم جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران تبریک عرض نمایم.

به امید سربلندی اسلام و ایران

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران»

مرزبانان به میهن بازگشتند

وضعیت جمشید دانائی‌فر در حال پیگیری است

به گزارش ایسنا، همچنین استاندار سیستان و بلوچستان با تأیید خبر ورود چهار مرزبان ایرانی به کشور و تبریک آن، اعلام کرد که تلاش‌ها کماکان برای روشن شدن وضعیت جمشید دانائی‌فر ادامه دارد.

علی‌اوسط هاشمی در صفحه فیسبوک خود نوشت:

«جا دارد این موفقیت را به رهبری معظم انقلاب، خانواده محترم این عزیزان و ملت بزرگ. خانواده معظم شهدا و ایثارگران که مسئولانه پیگیر روند رسیدگی به این مهم بودند تبریک و شادباش گفته و صمیمانه از ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب آقای دکتر روحانی، وزرای محترم کشور و خارجه و نهادهای امنیتی و انتظامی و نظامی و مرزبانی، اعضای محترم شوری تامین استان، علما و گروه‌های مرجع و سر طوایف فعال مردمی که به خوبی در راستای احترام به دغدغه مردمان و مسئولان و ضرورت‌های فردای استان ایفای نقش نمودند تشکر و قدردانی خود را اعلام دارم.

رجاء واثق دارم برکات این نوع تعامل و همگرائی نویدبخش شکل‌گیری فضایی متفاوت در استان خواهد بود برای آنچه که لازمه استقرار در موقعیتی است که بتواند به نقش خود با بکارگیری همه ظرفیت‌های انسانی و امکانات بالقوه در عرصه ملی دست یافته و با بهره‌مندی از همه توان‌ها در مسیر ترقی و کسب و کار و تجارت با اعطای فرصت‌های برابر حضوری فعال و فراگیر را از همگان شاهد و ناظر باشد و از آنچه که در طول 35 سال پس از انقلاب اسلامی در این منطقه فراهم و ایجاد شده برای مرحله دیگر توسعه به خوبی بکار افتد در ضمن لازم بذکر است تلاش‌ها کماکان برای روشن شدن وضعیت درجه‌دار عزیز آقای جمشید دانائی‌فر ادامه داشته که به محض کسب اطلاع مستند و صحیح به عموم مردم شریف، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

بخش سیاست تبیان

منبع : ایسنا