تبیان، دستیار زندگی
میزان بازدید شهروندان و مهمانان نوروزی شهر تهران در ایام نوروز از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش استقبال بازدیدکنندگان از باغ موزه دفاع مقدس در ایام نوروز


میزان بازدید شهروندان و مهمانان نوروزی شهر تهران در ایام نوروز از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است.

باغ موزه

باغ موزه دفاع مقدس از تاریخ دوم تا دوازدهم فروردین ماه روزانه به طور متوسط 600 نفر بازدید کننده داشته است.

همچنین بازدید از خودروهای شهدای هسته‌ای که در دهه فجر سال گذشته در محل فضای عمومی باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد؛ مورد استقبال مهمانان و مسافران نوروزی قرار گرفت.

چندی پیش همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در مراسمی که با مشارکت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود از خودروهای شهدای هسته‌ای رونمایی و از خانواده‌های معزز شهدای سازمان انرژی اتمی تجلیل شد.

گفتنی است باغ موزه دفاع مقدس در منطقه ویژه شهری عباس آباد تهران نزدیک به ایستگاه متروی شهید حقانی و در ضلع جنوب اتوبان حقانی انتهای خیابان سرو روبه روی پارک طالقانی به مساحت 22 هکتاری احداث شده است. این مجموعه در شهریور ماه سال 91 افتتاح شد.

همچنین یادمان هشت شهید گمنام در منتهی‌الیه ضلع غربی باغ موزه دفاع مقدس و در خیابان سرو، یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس قرار دارد

بازدید و گشت و گذار در باغ دره موزه برای عموم آزاد است، باغ دره تنها راهی برای رسیدن به مقصد یا مسیری برای گردهمایی زیبایی‌های طبیعی نیست. اینجا راهیست که علاوه بر تمام زیبایی‌هایش قرار است مفهوم مقاومت در برابر ظلم را تعبیر کند. باغ راه باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، قرار نیست تنها یک باغ راه مملو از گل‌های رنگارنگ و عطر خوش طبیعت باشد. اینجا قرار است زیبا باشد، زیبایی‌هایی که روایت کنند از ایثار و مقاومت. از دوام و بقا. به همین خاطر است که شاید در طول این مسیر کمتر گل‌های رنگارنگ و گیاهان فصلی ببینید. تمام گونه گیاهی به کار رفته در طول مسیر، یک ویژگی مشترک دارد و آن هم استفاده از گونه‌هایی است که عمر دائمی دارند و بسیاری از آن‌ها گیاهان دارویی هستند.

همچنین یادمان هشت شهید گمنام در منتهی‌الیه ضلع غربی باغ موزه دفاع مقدس و در خیابان سرو، یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس قرار دارد که در روز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با تشییع مردم فهیم و قدرشناس تهران به خاک سپرده شدند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت