تبیان، دستیار زندگی
هوای خوب بهاری، خیلی ها را مشتاق طبیعت گردی می کند. اگر به دنبال فرصتی برای گشت و گذار در طبیعت پایتخت هستید، پیشنهاد می کنیم یکی از همین روزها سری به پارک ها یا روستاهای سرسبز اطراف تهران بزنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفریح یک روزه در تهران

فشم


هوای خوب بهاری، خیلی ها را مشتاق طبیعت گردی می کند. اگر به دنبال فرصتی برای گشت و گذار در طبیعت پایتخت هستید، پیشنهاد می کنیم یکی از همین روزها سری به پارک ها یا روستاهای سرسبز اطراف تهران بزنید.

پارک‌های جنگلی تهران

پارک های جنگلی سرخه حصار و لویزان و چیتگر از جمله مهمترین مکان های گردشگری در تهران هستند. اگر دوست ندارید زیاد از شهر دور شوید ولی در طبیعت نیز باشید باید به سرخه حصار و یا لویزان و چیتگر بروید. لویزان در شمال تهران برای آنهایی که از شمال و یا مرکز و شرق حرکت میکنند بسیار عالی است.

سرخه حصار در انتهای شرقی تهران قرار دارد و با رسیدن به چهارراه تهرانپارس به راحتی به این پارک جنگلی می توانید برسید. سرویس های بهداشتی و آب آشامیدنی، محیطی امن از جمله مهمترین مزایایی این پارک جنگلی است.

تفریح یک روزه در تهران

چیتگر در انتهای غربی تهران قرار دارد و با استفاده از متروی تهران کرج و یا با رفتن به اتوبان کرج قابلیت دسترسی دارد. این پارک بیشتر برای آن هایی است که در غرب تهران و یا استان البرز زندگی می کنند. این پارک نیز محیطی آرام و جالب دارد.

علاوه بر این، برای غرب نشنینان بوستان پردیسان هم گزینه خوبی به حساب می آید. این بوستان جنگلی یکی از بوستان‌های بزرگ و مشهور تهران است که در منطقه 2 قرار دارد و از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از جنوب به بزرگراه حکیم محدود می‌شود. در این بوستان جنگلی موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش وجود دارد.

تفریح یک روزه در تهران

طالقان

شهرستان طالقان در 100 کیلومتری شمال غربی مرکز استان البرز و در میان دره بزرگی در کوههای البرز قرار دارد. طالقان منطقه ای متشکل از حدود 84 روستای کوهستانی است، طول جغرافیایی طالقان از شمال شرق به جنوب غرب حدود هشتاد كیلومتر و عرض جغرافیایی آن حدوداَ 15 كیلومتر می باشد بدینگونه شهرستان طالقان حدوداً 1400 كیلومتر مربع وسعت دارد.

شاهرود رگ حیاتی این سرزمین دیر سال، از كوهپایه های شرقی آغاز و با طولی نزدیك به 105 كیلومتر به غرب می رود این شریان آبی بیش از 15 رودخانه كوچك و بزرگ منطقه را كه از چشمه سارها و برفاب ها سرچشمه می گیرند، همراه خود تا سپید رود می برد تا با آبهای قزل اوزن آمیخته و راهی دریای خزر شود.

اگر دوست ندارید زیاد از شهر دور شوید ولی در طبیعت نیز باشید باید به سرخه حصار و یا لویزان و چیتگر بروید. لویزان در مرکز تهران برای آنهایی که از شمال و یا مرکز و شرق حرکت می کنند بسیار عالی است

شهرستان طالقان از دو بخش مرکزی، و بالا طالقان تشكیل شده است. روستاهای زیبای طالقان در دامنه های جنوبی و شمالی، در ارتفاع 1400 تا 2600 متر از سطح دریا، در امتداد رودخانه ها و كنار چشمه سارها پراكنده شده اند. این منطقه مکانی مناسب برای تمامی خانواده هایی است که قصد دارند چند دقیقه ای را در دل درختان و کوه ها بگذرانند البته برای رسیدن به این منطقه باید صبح زود حرکت کنید.

رودبار قصران

در شمال شرقی استان تهران در دل سلسله جبال البرز، منطقه ای تاریخی با طبیعتی زیبا وجوددارد که آن را امروزه شمیران می نامند این ناحیه در گذشته خود قسمتی از قصران تاریخی بود که هم اکنون بخش رودبارقصران خود میراث دار آن سرزمین کهن (به جهت آداب و سنن و گویش) است.

تفریح یک روزه در تهران

بخش رودبارقصران سرزمینی با کوه های بلند و دره های ژرف که واژه قصران برای آن اسمی با مسماست. شهر اوشان فشم ومیگون که با مساحت تقریبی 103 کیلومترمربع،در سال 1334 به صورت شهر درآمد، در دل بخش رودبار قصران، در یك دره طویل جای گرفته كه خود از سه محل متمایز با نام های، اوشان، فشم و میگون، با محل های متعدد و بافت های ویژه شكل گرفته است.

فرآوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از باشگاه خبرنگاران، شهرداری تهران