تبیان، دستیار زندگی
مالدینی پائولو مالدینی كاپیتان پر افتخار باشگاه آ.ث میلان اعتقاد دارد ، تنها نام ریوالدو باعث شده روسونری ها از محبوبیت دو چندانی در ایتالیا و اروپا برخوردار شوند . مالدینی بازیكن باسابقه تیم ملی ایتالیا و یكی از پرطرفدارترین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با پائولو مالدینی

پائولو مالدینی كاپیتان پر افتخار باشگاه آ.ث میلان اعتقاد دارد ، تنها نام ریوالدو باعث شده روسونری ها از محبوبیت دو چندانی در ایتالیا و اروپا برخوردار شوند . مالدینی بازیكن باسابقه تیم ملی ایتالیا و یكی از پرطرفدارترین بازیكنان فعلی میلان در جمع رسانه های گروهی ایتالیا در شهر ساردینا اظهار داشت :

مدیریت قدرتمند در باشگاه میلان باعث شده این تیم اكنون یكی از بهترین های حال حاضر در جهان فوتبال باشد ، حتی بالاتر از رئال مادرید !

اگر رئالی ها با خرید بازیكنانی چون زیدان ، فیگو ، رونالدو و بكام قصد دارند خود را بار دیگر در سطح اول اروپا مطرح كنند كه باید اعتراف كرد تا حدود بسیار زیادی نیز موفق عمل كرده اند ، ولی میلان با حداقل امكانات و با توجه به مدیریت خوب و روابط دوستانه میان مربی و بازیكنان و همچنین وجود نامهای ممتازی چون ریوالدو ، روی كاستا ، نستا ، سیدورف ، شوچنكو و اینزاگی بهتر از تیم پرستاره رئال ، فصل را در اروپا به پایان برده و در فصل آینده نیز رقیبی سر سخت برای حریف مادریدی خواهد بود .

وی افزود : مسلماً اگر به طور دقیق نقش مؤثر بازیكنانی نظیر ریوالدو را در نظر بگیرید ، به این نكته پی می برید كه تنها نام این ستاره برزیلی توانسته میلان را در ای فصل احیا كند . این نكته  كه او در نیم فصل دوم كمتر از سوی كارلو آنچلوتی به میدان فرستاده شد ، تنها مربوط به مصدومیتهایی بود كه این برزیلی با آن دست و پنجه نرم می كرد ، ولیكن در همان زمانی كه او وارد میدان می شد ، سیل عظیم طرفدارانش سن سیرو را به آتش می كشیدند .

او توانست در مدت كمی خود را با شرایط میلان تطبیق دهد و این موضع جای شگفتی داشت . در میلان همیشه بازیكنان برزیلی عملكرد خوبی داشتند خاطره بازیهای خوب لئوناردو هنوز از یاد نرفته و دیدید كه وی با چه احترامی به یكی از مهم ترین پستهای مدیریتی در میلان نائل شد .  من واقعاً برای او خوشحالم و امیدوارم ریوالدو نیز  پس از مشكلاتی كه در سر راه موفقیتش ایجاد شده ، با سربلندی عبور كند .

من به عنوان كاپیتان میلان همیشه سعی كرده ام واقعیتها را به چشم باز نظاره گر باشم . گاهی یك بازیكن ستاره كه با قیمت گزافی به یك تیم بزرگ انتقال یافته ، نمی تواند در مدت 90 دقیقه ای كه برای تیمش به میدان می رود ، كار مهمی صورت دهد ، ولی بازیكنی چون ریوالدو تنها نامش كافی است كه روحیه و قدرت در یك تیم جمع شود و ماحصل آن قهرمانی در جام باشگاههای اروپا و جام حذفی ایتالیا شد و در صورتی كه ما بتوانیم همین استحكام را حفظ كنیم ، بی شك قادر خواهیم بود بوكاجونیورز را هم در جام بین قاره ای شكست دهیم و حتی یوونتوس قهرمان سریA را نیز در سوپر جام ایتالیا به زانو در آوریم .

احساس می كنم میلان در این زمان برترین تیم سالهای اخیر خود را همراه دارد و بازیكنان بیشتر از همه چیز به موفقیت روسونری ها و پیروزی در دیدارهای آینده فكر می كنند . در هر حال من به تنهایی نمی توانم نقشی در تصمیم گیری های مدیران باشگاه و كارلو آنچلوتی داشته باشم و فقط به عنوان كاپیتان میلان آنچه از وجود بازیكنانی چون ریوالدو در این فصل دیده ام ، بازگو كردم . در فوتبال حرفه ای امروز بازیكنان وقت پیدا می كنند كه در یك محیط دوستانه در كنار هم جمع شوند و برای پیروزیهای تیم نقشه بكشند ، ولی در میلان همه چیز به گونه ای دیگر است .

ما بدون این كه مدت زیادی در كنار هم باشیم و تنها به خاطر جو مدیریتی مناسب باشگاه توانسته ایم میلانی قدرتمندتر از اینتر ، یوونتوس ، رئال مادرید ، بارسلونا ، منچستر یونایتد و ... در اروپا بسازیم .

یك تیم متشكل از بازیكنانی كه با نژادهای مختلف و عقاید مذهبی متفاوت تنها به یك موضوع فكر می كنند و آن هم قهرمانی میلان در ایتالیا و اروپا است . اطمینان دارم اگر مدیران باشگاه با حفظ دارایی های گرانقدر و اضافه كردن چند بازیكن درجه یك و ممتاز بین المللی ، تیم را برای فصل آینده آماده كنند ، ما می توانیم از هم اكنون رسیدن به فینال جام باشگاههای اروپا در فصل2004 – 2003 را هدف بزرگ خود قرار دهیم .

امیدوارم در صورتی كه میلان در فصل آینده فینالیست جام قهرمانی شد، حریف ما رئال مادرید باشد ، آرزویی كه  در فصل گذشته داشتم ، ولی فكر می كنم هنوز برای یك فصل دیگر این نیرو و توانایی را داشته باشم كه به  همراه ریوالدو ، نستا ، سیدورف ، شوچنگو و اینزاگی مقابل ستارگان رئال قرار بگیرم و با شكست این تیم  پر آوازه قهرمان اروپا شویم .