تبیان، دستیار زندگی
دور رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری 8 دیدار به پایان می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین رقابت ایرانی‌ها در لیگ آسیا


دور رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری 8 دیدار به پایان می‌رسد.


این بازی‌ها، آخرین دیدارهای نمایندگان ایران در سال 92 هم هست که فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به فکر پیروزی در آن دیدارها و رسیدن به صدر جدول گروه‌های خود هستند.

هفته سوم از مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا فردا (چهارشنبه) با برگزاری 8 مسابقه در شرق و غرب آسیا به پایان می‌رسد، دیدارهایی که پایان بخش دور رفت این دوره از مسابقات هستند و آخرین دیدار نمایندگان فوتبال ایران در سال 92. در زیر به این دیدارها و وضعیت دو نماینده ایران که در این روز به میدان می‌روند، اشاره شده است.

بنیادکار ازبکستان - فولاد خوزستان

فولاد

در این سال‌ها نبرد تیم‌های ایرانی با بنیادکار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا همیشه جذاب و دیدنی بوده و قطعا این بازی نیز به خاطر شرایطی که دارد، برای هر دو تیم بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است زیرا برنده این بازی در کنار شانس صدرنشینی، حداقل در رده دوم قرار خواهد گرفت.

فولاد خوزستان که پس از پیروزی هفته گذشته برابر الفتح، با روحیه بالا در این بازی به میدان می‌رود، در حال حاضر تنها به خاطر گل زده کمتر نسبت به الجیش در رده دوم گروه B قرار گرفته است و در صورت شکست الجیش در زمین الفتح، با یک تساوی هم دور نخست را با صدرنشینی به پایان می‌رساند.

البته شاگردان فرکی برای اینکه شایستگی‌های خود را بیش از گذشته به فوتبال آسیا اثبات کنند، به فکر پیروزی در این مسابقه و صدرنشینی توام با اختلاف امتیاز با دیگر مدعیان هستند. جوانی و سرعت مناسب در دفاع و حمله، انگیزه بالا و تکیه بر تکنیک ذاتی، مزیت‌هایی است که در کنار تاکتیک‌های مناسبی که از سوی کادرفنی در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند به موفقیت در این بازی کمک کند.

هرچند این تیم اهوازی در دو بازی گذشته تنها یک گل آنهم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اما موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه حریفان ایجاد کرده و امیدوار است در این دیدار بتواند بالاخره در جریان بازی هم به گل برسد تا شانس پیروزی خود را افزایش دهد.

در نقطه مقابل اما بنیادکار، میزبان این مسابقه هم برای جبران شکست خانگی هفته گذشته و رسیدن به جایگاه بهتر در این گروه، نیازمند برد در این بازی است، 3 امتیازی که اگر با شکست الجیش در عربستان همراه شود، حتی این تیم را به رده نخست این گروه هم خواهد رساند.

سپاهان ایران - الاهلی امارات

فولاد

پیروزی برابر الهلال، آنهم پس از عقب افتادن از این تیم عربستانی در اصفهان، اتفاق بسیار خوبی برای شاگردان زلاتکو کرانچار بود و باعث شد سپاهان به بهترین شکل به مسابقات باز گردد. این تیم زردپوش اصفهانی که در نخستین بازی‌اش در این جام تساوی را با شکست برابر السد عوض کرد، با این پیروزی بار دیگر خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود از این گروه مطرح کرد.

سپاهانی‌ها در این هفته میزبان الاهلی هستند، تیمی که در دو بازی گذشته پیروزی را با تساوی عوض کرد و امروز بعد از زردپوشان اصفهانی در رده سوم گروه قرار دارد. برنده این بازی قطعا به رده دوم می‌رسد اما سپاهانی‌ها این شانس را دارند که با پیروزی در این بازی و شکست یا توقف خانگی السد برابر الهلال، دور رفت جام را با صدرنشینی به پایان برسانند.

البته سپاهانی‌ها در این جام با بسیاری از تیم‌های اماراتی بازی کرده‌اند اما برای نخستین مرتبه است که به مصاف الاهلی می‌روند. آنها در صورت رسیدن به 3 امتیاز این بازی، ضمن دادن عیدی خوبی به اصفهانی‌ها و ایرانی‌های فوتبال‌دوست، شانس‌شان را برای صعود از این گروه هم افزایش داده و کار خود را در دور برگشت آسان‌تر خواهد کرد. در این بین آمادگی محرم نویدکیا و بازگشت درخشان جواهیر سوکای به میادین، می‌تواند امتیاز مثبتی برای مردان زلاتکو کرانچار باشد و قدرت هجومی آنها را بیشتر از گذشته کنند.

البته الاهلی هم برای جبران دو نتیجه نه چندان مطلوب گذشته و مطرح کردن خود به عنوان یکی از مدعیان صعود از این گروه، نیاز به پیروزی در این بازی دارد و یا اینکه حداقل در این مسابقه مهم مغلوب نشود. حال باید دید سپاهان بار دیگر مقابل تماشاگران اصفهانی سربلند می‌شود یا الاهلی به نخستین برد خود در این جام می‌رسد.

برنامه کامل دیدارهای روز دوم از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و جدول رده‌بندی این گروه‌ها را در زیر ملاحظه می‌کنید:

گروه B:

* بنیادکار ازبکستان - فولاد ایران، ساعت 16:30، ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند

* الفتح عربستان - الجیش قطر، 22:30، ورزشگاه ملک عبدالله بن جلوی شهر الاحسا

جدول رده‌بندی گروه B:

1- الجیش قطر 4 امتیاز - تفاضل گل 1+ (2 زده - یک خورده)

2- قولاد خوزستان 4 امتیاز - تفاضل گل 1+ (یک زده - بدون گل خورده)

3- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز - تفاضل گل 1- (یک گل زده - 2 گل خورده)

4- الفنح عربستان یک امتیاز - تفاضل گل 1- (بدون گل زده - یک گل خورده)

گروه D:

* سپاهان ایران - الاهلی امارات، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر شهر اصفهان

* السد قطر - الهلال عربستان، ساعت 19:15، ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد شهر دوحه

جدول رده‌بندی گروه D:

1- السد قطر 4 امتیاز

2- سپاهان ایران 3 امتیاز

3- الاهلی امارات 2 امتیاز

4- الهلال عربستان یک امتیاز

گروه F:

* سانفریس هیروشیما ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 13:30، ورزشگاه هیروشیما اتلتیک شهر هیروشیما

* بیجینگ گوآن چین - سنترال کاست مارینرز استرالیا، ساعت 15، ورزشگاه کارگران شهر بیجینگ

جدول رده‌بندی گروه F:

1- اف‌سی سئول کره‌جنوبی 4 امتیاز

2- سنترال کوئیست استرالیا 3 امتیاز

- بیجینگ گوان چین 2 امتیاز

4- سانفرس ژاپن یک امتیاز

گروه H:

* وسترن سیدنی استرالیا - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت 12، ورزشگاه پاراماتا شهر سیدنی

*اولسان هیوندای کره‌جنوبی - گویژو ره‌نه چین، ساعت 14، ورزشگاه مونسو شهر اولسان

جدول رده‌بندی گروه H:

1- اولسان هیوندای کره‌جنوبی 6 امتیاز

2- وسترن سیدنی استرالیا 3 امتیاز - تفاضل گل 1- (2 زده - 3 خورده)

3- کاوازاکی فرونتال ژاپن 3 امتیاز - تفاضل گل 1- (یک زده - 2 خورده)

4- گویژو ره‌نه چین بدون امتیاز

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر