تبیان، دستیار زندگی
بخش اجتماعی سایت تبیان در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و حوادث ناگوار آن مقاله اینترنتی «سه شنبه سیاه چهارشنبه سوری!» را منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه شنبه سیاه زیر ذره بین تبیان

چهارشنبه سوری

بخش اجتماعی سایت تبیان در آستانه فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و حوادث ناگوار آن مقاله اینترنتی «سه شنبه سیاه چهارشنبه سوری!» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، استقبال از بهار و جشن های نوروزی در تاریخ کهن ایرانیان،پیروان هر مذهب و قومیتی را به هم پیوند می داد، از میان تمامی مراسم خاص این دوره،برگزاری برخی آیین ها همچون چهارشنبه سوری مدت هاست که کارکرد شادی آفرینی خود را به وحشت افزایی در سطح شهر بدل کرده است.

در گذشته نه چندان دور، بسیاری از مردم در مراسم چهارشنبه سوری بیرون از خانه بودن را ترجیح می دادند ، بطوریکه اهالی محل با روشن کردن چند بته و با پریدن از روی آنها لحظات شاد و مفرحی را برای خود ایجاد می کردند.

مراسم چهارشنبه سوری آخر سال متشکل از مواردی همچون قاشق زنی ، فالگوش ایستادن، دید و بازدید و پخش آجیل و شیرینی و پریدن از روی آتش بود ،اما چند سالی است که از آن همه مراسم شیرین تنها آتش افروزی آن هم به شیوه ای غیر قابل قبول و با ابعادی خطرناک برجای مانده است مراسمی که تبعات غیر قابل جبرانی را برای خانواده ها به دنبال دارد.

در بخشی از متن این مقاله آمده است: «مراسم چهارشنبه سوری آخر سال متشکل از مواردی همچون قاشق زنی، فالگوش ایستادن، دید و بازدید و پخش آجیل و شیرینی و پریدن از روی آتش بود ،اما چند سالی است که از آن همه مراسم شیرین تنها آتش افروزی آن هم به شیوه ای غیر قابل قبول و با ابعادی خطرناک برجای مانده است مراسمی که تبعات غیر قابل جبرانی را برای خانواده ها به دنبال دارد.»

مقاله اینترنتی «سه شنبه سیاه چهارشنبه سوری!» توسط هدی رشیدی فراوری شده و در دسترس علاقه مندان می باشد.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی