تبیان، دستیار زندگی
زمانی که پیام ها وارد صندوق پستی می شوند، در ابتدا با معیارهای خاصی که از پیش تعیین شده اند، سنجیده می شوند و در صورتی که برچسب مورد نظر با معیارها هماهنگ بود، می توانند وارد Inbox شوند. این موضوع کمک شایانی به کاهش هرج و مرج در صندوق پستی می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلترهای ایمیل و ستاره دار کردن پیام ها


همان طور که در مباحث قبل اشاره شد بر چسب ها کارایی فراوانی دارند علاوه بر ویژگی های ذکر شده در گذشته، برچسب ها به خوبی می توانند با بحث فیلترینگ ترکیب شوند. همچنین با استفاده از این برچسب ها و بحث ستاره دار بودن پیام ها می توان به ردیابی پیام های مهم پرداخت.

زمانی که پیام ها وارد صندوق پستی می شوند، در ابتدا با معیارهای خاصی که از پیش تعیین شده اند، سنجیده می شوند و در صورتی که برچسب مورد نظر با معیارها هماهنگ بود، می توانند وارد Inbox شوند. این موضوع کمک شایانی به کاهش هرج و مرج در صندوق پستی می شود.

فیلترهای ایمیل

قبل از پرداختن به مسئله فیلترینگ بهتر است با برخی از کلیدهای پر کاربرد در جیمیل آشنا شوید:

زمانی که بخواهید رای ارسال پیام پنجره Compose را باز کنید می توانید از کلید C استفاده کنید و یا برای باز کردن آن در پنجره ای جدید می توانید از کلیدهای Shift+C استفاده کنید. همچنین برای مشاهده پیا م بعدی از کلید N و برای مشاهده پیام قبلی از کلید P استفاده کنید. با استفاده از کلید S می توانید پیام ها و مکالمات خود را ستاره دار کنید. در صورتی که بخواهید برای پیامی جواب ارسال کنید می توانید از کلید R استفاده کرده و به منظور انجام عملیات Reply All از کلید A استفاده کنید.

ایجاد یک فیلتر جدید با استفاده از کادر جستجو

به منظور ایجاد یک فیلتر جدید، می توان از گزینه های خاصی که در کادر جستجو وجود دارد استفاده کرد و یک فیلتر برای جستجو ایجاد کرد. در ابتدا برای این کار فلشی که در کنار کادر جستجو قرار دارد را کلیک کنید.

زمانی که فلش را کلیک می کنید در مقابل شما صفحه ای باز می شود که با استفاده از کادرهای مورد نظر می توانید شرایط خود را برای جستجو اعمال کنید. شما می توانید جستجو را بر اساس پیام ها از یک فرد خاص و یا از یک دامنه و سایر شرایط تنظیم کنید. بعد از ان که قسمت مورد نظر خود را انتخاب کردید برای ایجاد فیلتر گزینه Create filter with this search را انتخاب کنید.

فیلترهای ایمیل

مشاهده می کنید که گزینه های فیلتر نمایش داده می شوند. با توجه به معیارهایی که در نظر دارید می توانید در کنار گزینه های مورد نظر تیک آن ها را فعال کنید. برای مثال با توجه به شکل گزینه ای انتخاب شده که براساس آن پیام هایی که با برچسب HTG School وارد صندوق پستی می شوند، علامت گذاری شوند و در بخش important قرار گیرند.

در صورتی که شما بخواهید برچسب مورد نظرتان مانند یک فولدر عمل کند شما می توانید گزینه Skip the Inbox را انتخاب کنید. در این صورت ایمیل هایی که با آن برچسب وارد صندوق پستی می شوند به صورت خودکار به سمت برچسب مورد نظر منتقل می شوند. با استفاده از این گزینه، پیام های شما سازماندهی بیشتری دارند اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این پیام ها در صندوق پستی ظاهر نمی شوند و ممکن است شما در همان هنگام پیا م را مشاهده نکنید.

در صورتی که بخواهید فیلترهای خود را بر روی چندین آدرس ایمیل اعمال کنید می توانید آدرس های مورد نظر خود را در بخش From وارد کرده و آن ها را با استفاده از OR جدا کنید

در نهایت وقتی که معیارهای مورد نظر خود را اعمال کردید گزینه Create filter را برگزینید. مشاهده خواهید کرد که تنظیمات مورد نظر اعمال شده است. همچنین پیام ها با تگ زرد رنگی به عنوان پیام مهم علامت گذاری می شوند.

در بین گزینه های مشاهده شده تنها گزینه forward It است که بر روی پیام های تازه رسیده اعمال می شود.

فیلترهای ایمیل

ایجاد یک فیلتر جدید با استفاده از تنظیمات صفحه نمایش

در صورتی که بخواهید با استفاده از Settings به ایجاد فیلتر بپردازید از تب Filters استفاده کرده و بر روی لینک Create a new filter کلیک کنید. در این بخش می توانید کارهایی از جمله Edit، Delete و ... را انجام دهید.

فیلترهای ایمیل

ایجاد فیلتر با استفاده از پیام ویژه

شما همچنین می توانید یک فیلتر را براساس پیام های موجود ایجاد کنید. برای انجام این کار پیام مورد نظر خود را انتخاب کنید و از بخش More گزینه Filter messages like these را انتخاب کنید.

فیلترهای ایمیل

توجه داشته باشید که با این کار قسمت From به صورت خودکار پر خواهد شد و می توانید فیلتر مورد نظر خود را وارد و Create filter with this search را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش می توانید پیام هایی را که ناخواسته دریافت می کنید را حذف کنید.

در صورتی که بخواهید فیلترهای خود را بر روی چندین آدرس ایمیل اعمال کنید می توانید آدرس های مورد نظر خود را در بخش From وارد کرده و آن ها را با استفاده از OR جدا کنید. همچنین درخواست های دیگر را نیز می توانید با تیک زدن بخش Apply the label بر روی آدرس ها اعمال کنید.

فیلترهای ایمیل

    ادامه دارد...

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Mail Filters and the Star System" Lori Kaufman”‌

howtogeek

How to Create a Filter in Gmail That Will Deliver Connect Messages to My Inbox