تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش ابتدایی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: از سه ماه پیش برای فعالیت های نوروزی دانش آموزان برنامه ریزی شد و ۶۰ آیتم طراحی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان به «سفره خانه بهار» دعوت می شوند/ پیک نوروزی نداریم

دانش آموزان به «سفره خانه بهار» دعوت می شوند/ پیک نوروزی نداریم


معاون آموزش ابتدایی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه پیک نوروزی نداریم، گفت: از سه ماه پیش برای فعالیت های نوروزی دانش آموزان برنامه ریزی شد و 60 آیتم طراحی شد.

افسانه مسجل، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه برای نوروز 93 پیک نوروزی ویژه دانش آموزان نداریم، افزود : دستورالعمل برنامه های ایام نوروز دانش آموزان به مناطق و مدارس ابلاغ شده است و مدیران و مسئولان مدرسه بر این اساس اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه تکالیف نوروزی دانش آموزان باید یادگیری و خلاقیت را برای دانش آموزان به همراه داشته باشد، بر اساس نظرسنجی ای که داشتیم مشخص شد که پیک های نوروزی اثربخشی لازم را ندارد و دانش آموزان در یکی دو روز اول یا روزهای پایانی تمام آن را تکمیل می کنند.

مسجل اضافه کرد: بر این اساس، چهار گام را طراحی کردیم و مقرر شد فعالیت های یادگیری با خلاقیت و پژوهشگری همراه باشد و پکیجی را در این خصوص به مناطق آموزش و پرورش ارسال کردیم.

وی عنوان فعالیت های امسال نوروز دانش آموزان را «سفره خانه بهار» عنوان کرد و ادامه داد: از سه ماه پیش همکاران فرهنگی استان برای فعالیت های نوروزی دانش آموزان برنامه ریزی کردند و 60 آیتم طراحی شد؛ به عنوان مثال یکی از آیتم ها این است که دانش آموز یک روز در خانه اذان بگوید یا با خانواده به نماز جماعت برود یا خاطرات سفری که می روند، بنویسد و اگر امکان عکس گرفتن دارد، عکس بگیرد؛ اینها همه موارد پیشنهادی است و حتی عنوان «سفره خانه بهار» نیز پیشنهادی است.

بر این اساس، چهار گام را طراحی کردیم و مقرر شد فعالیت های یادگیری با خلاقیت و پژوهشگری همراه باشد و پکیجی را در این خصوص به مناطق آموزش و پرورش ارسال کردیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اضافه کرد: بر این اساس، مدارس بر اساس شرایط، از بین 60 آیتم، پیشنهاد شده، فعالیت هایی را برای انجام به دانش آموزان می دهند؛ اینها مهارت هایی است که اطراف دانش آموز وجود دارد اما به آن توجه نداشته است و امسال با مشارکت خانواده جدی تر گرفته می شود و سعی می کنیم در دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی افزود: 4 گام برای فعالیت های نوروزی شامل 2 گام قبل از ایام نوروز و 2 گام بعد از ایام نوروز است که گام اول این بود که مدیر برای معلمان جلسه می گذارد مبنی بر اینکه پیک نوروزی نداریم و دانش آموزان نیز نباید از یادگیری غافل باشند و گام دوم، جلسه ای است که معلم برای اولیای دانش آموزان می گذارد و بحث مشارکت را برای آنها تبیین می کند.

مسجل ادامه داد: گام سوم بعد از عید نوروز است که ارزیابی معلم بوده و شامل 3 فرم است؛ فرم دانش آموز که چه چیزی یاد گرفته و چه لذتی از فعالیت ها برده است؛ فرم اولیا و فرم معلم نیز تکمیل می شود و گام چهارم، جمع بندی معلم است که توسط مدیر جمع آوری می شود و به منطقه ارسال می شود.


منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان