تبیان، دستیار زندگی
پیکر مطهر 95 شهید تفحص شده دفاع مقدس در مرز بین‌المللی شلمچه مبادله شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

95 شهید وارد خاک کشورمان شدند


پیکر مطهر 95 شهید تفحص شده دفاع مقدس در مرز بین‌المللی شلمچه مبادله شد.

۹۵ شهید وارد خاک کشورمان شدند

پیکر شهدای تازه تفحص شده، روز شنبه 24 اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به میهن اسلامی بازگشت.

استقبال از پیکرهای شهدای تازه تفحص شده با حضور کاروان‌های راهیان نور و با همکاری نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد.

در این مراسم که در شلمچه برگزار شد، 95 شهید ایرانی و 12 جسد عراقی مبادله شدند.

سردار «سید محمد باقرزاده» رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم تبادل شهدا در مرز شلمچه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیکر مطهر 95 شهید تفحص شده دفاع مقدس در مرز بین‌المللی شلمچه با اجساد عراقی مبادله شد.

رئیس قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از 24 سال با تبادل کشته شدگان عراقی در مراسمی وارد خاک کشورمان می‌شوند.

این شهدا مربوط به عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر 8 و تک دشمن در مناطق فاو و مجنون هستند

در ادامه این برنامه که کاروان‌های راهیان نور در کنار مردم دیگر حضور داشتند حجت الاسلام ماندگاری دقایقی را زیر بارش باران به روایتگری خاطرات شهدا و ذکر توسل به ائمه اطهار پرداخت.

همچنین آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، سید محمد باقرزاده رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، قالیباف شهردار تهران و دیگر مسئولان استانی و شهری در برنامه حضور پیدا کردند.

۹۵ شهید وارد خاک کشورمان شدند

پیکر پاک این شهدا از مناطق فاو و مجنون عراق در یک ماه گذشته و در مرحله سیزدهم تفحص برون‌مرزی توسط نیروهای جستجوگر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده‌اند و این شهدا مربوط به عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر 8 و تک دشمن در مناطق فاو و مجنون هستند.

پیکر پاک این شهدا بعد از انتقال به میهن، از پایانه مرزی شلمچه تا یادمان شهدای شلمچه تشییع و سپس به معراج شهدای اهواز منتقل خواهد شد.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری دفاع مقدس، سایت شبکه خبر