تبیان، دستیار زندگی
شرکت گوگل در اقدامی جالب به رتبه‌بندی مکان‌هایی از جهان اقدام کرده است که توانسته‌اند توجه گردشگران بیشتری را به جاذبه‌های گردشگری خود جلب کرده و عکس‌های یادگاری بیشتری را از آن خود کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوش عکس‌ترین شهرهای دنیا!


شرکت گوگل در اقدامی جالب به رتبه‌بندی مکان‌هایی از جهان اقدام کرده است که توانسته‌اند توجه گردشگران بیشتری را به جاذبه‌های گردشگری خود جلب کرده و عکس‌های یادگاری بیشتری را از آن خود کنند. این رتبه‌ها براساس عکس‌های منتشر شده از سوی کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تعیین شده‌است. شرکت گوگل همچنین نقشه‌ای را براساس این رتبه‌بندی تهیه کرده و در معرض استفاده عموم گذاشته است.

نیویورک

نیویورک، آمریکا

رتبه نخست فهرست گوگل متعلق به پرتکاپوترین شهرآمریکای شمالی یعنی نیویورک است؛ شهری که همه چیز را در کنار هم دارد، هنر، فرهنگ، اقتصاد پیشرو در کنار دیگر عناصر جذاب چون مد و فناوری، حضور گردشگران ماجراجو را افزایش داده است. شهر نیویورک سالانه پذیرای بیش از 47 میلیون گردشگر است. وجود جاذبه‌های مشهوری چون امپایراستیت، خیابان برادوِی و باغ وحش برانکس، تب عکاسی را در هر گردشــگری که قدم به این شهر می‌گذارد، بالا می‌برد.

رم، ایتالیا

رتبه دوم این فهرست باز هم نصیب یک شهر ایتالیایی شده است. قدمت آثار تاریخی رم به دوران باستان می‌رســـد و کشف‌های هر روزه این شهر آن را به موزه‌ای مرموز و جذاب بدل کرده است.

این شهر طی تاریخ طول و درازش بسیار مورد بازدید قرار گرفته است، حتی زمانی که گردشگری به مفهوم فعلی وجود نداشته است.

براساس آمارهای یونسکو، شهر رم طی 2000 سال گذشته بیشترین بازدید را در میان شهرهای جهان داشته است.

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا یکی از چهار شهر برتر اروپا در حوزه گردشگری است که آثار غنی تاریخی‌اش شهرت جهانی دارد. این شهر طی سال‌های پیش توانسته به یکی از شهرهای پیشرو در صنعت گردشگری تبدیل شود و سود حاصل از آن را در دیگر بخش‌های اقتصادی به جریان اندازد. براساس آمارها، گردشگران بارسلونا سالانه رشدی 17 درصدی دارد و با پذیرش 35 میلیون گردشگر در هر سال، شهری پویا با امکانات پیشرفته گردشگری است. حضور ورزشکاران مشهور جهان در این شهر یکی از دلایل حضور گردشگران و عکاسی است.

پاریس، فرانسه

نام پاریس خود به تنهایی برای خاطرات تصویری کافی است. پاریس شهر عکاسی است. شهری پر از جاذبه و یادمان‌هایی که نمی‌توان در مقابل ثبت لحظه‌هایش مقاومت کرد. شاید کمتر گردشگر این شهر را بتوان یافت که در کنار برج ایفل عکس یادگاری نگرفته باشد. خاطره بازی از اجزای جدایی‌ناپذیر شهر پاریس است.

وجود مکان‌هایی که زمانی اشخاص مهم هنری، فرهنگی، سیاسی و علمی در آن حضور داشته‌اند، یکی از مهم‌تـــرین وسوسه‌های عکاسی در قلب تپنده اروپاست.

استانبول تنها نماینده قاره آسیا در فهرست ده شهر برتر جهان برای عکاسی است. شهری که تا چند دهه گذشته با مشکلات اساسی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، طی سال‌های اخیر توانسته به یکی از مقاصد گردشگری مهم در آسیا تبدیل شود

استانبول، ترکیه

شهر استانبول تنها نماینده قاره آسیا در فهرست ده شهر برتر جهان برای عکاسی است. شهری که تا چند دهه گذشته با مشکلات اساسی اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، طی سال‌های اخیر توانسته به یکی از مقاصد گردشگری مهم در آسیا تبدیل شود و نه‌ فقط گردشگران آسیایی که گردشگران اروپایی را نیز به سوی جاذبه‌های بی‌پایانش جذب کند. شهر ساحلی ترکیه با داشتن چشم‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی متعدد و امکانات گردشگری نوین، همه چیز را برای گردشگران دوربین به دست برای عکاسی آماده کرده و از بسیاری رقیبان در این فهرست جلو زده است.

ونیز، ایتالیا

شهر ونیز یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در جهان محسوب می‌شود، که شهرت جهانی‌اش را بیشتر مدیون هنر و معماری خاص آن است، اما جاذبه‌های امروز این شهر فراتر از آثار تاریخی و هنر معماری است. انواع جاذبه‌های انسان‌ساخت جدید توانسته این موزه زنده را بیش از پیش پویا نگه دارد. متاسفانه طی سال‌های اخیر این شهرت جهانی کمی در ونیز مشکل ساز شده است، تراکم جمعیت بالا در کنار زمین‌خواران ثروتمندی که از غرب و شرق جهان به طمع خرید ملک به این شهر وارد شده‌اند، کمی آینده گردشگری شهر ونیز را تاریک کرده است.

فلورانس، ایتالیا

گردشگری در شهر فلورانس، مهم‌ترین صنعت درآمدزا محسوب می‌شود. تعداد گردشگران بین ماه‌های آوریل تا اکتبر (بهار و تابستان) از تعداد مردم محلی بیشتر است. عمده بازدیدها از موزه‌های متعدد و غنی فلورانس صورت می‌گیرد.

معمولا در طول فصل رونق، بلیت موزه‌های اصلی پیش‌فروش شده و حتی وارد بازار سیاه می‌شود. فقط یک‌سوم گردشگران فلورانس، ایتالیایی و دیگر بازدیدکنندگان به ترتیب از کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا هستند.

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از چمدان