تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در برنامه سفر بخیر حاضر شد و به مسافران نوروزی توصیه کرد آرام رانندگی کنند تا سریعتر به مقصد برسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه کی روش به ایرانی ها برای نوروز


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در برنامه سفر بخیر حاضر شد و به مسافران نوروزی توصیه کرد آرام رانندگی کنند تا سریعتر به مقصد برسند.


کی روش

کارلوس کی‌روش که در برنامه سفربخیر حاضر شده بود، ضمن تبریک سال نو به ایرانیان، گفت: بهترین خاطره من در سال گذشته، صعود جام جهانی بود. متاسفانه در آن روز ما ایران نبودیم اما هیچگاه نمی‌توانم فضایی را که هواداران برای خوش آمدگویی به تیم فراهم کرده بودند، فراموش کنم. صحنه‌هایی از خوشحالی مردم را به خاطر دارم که هیچگاه نمی‌توانم آنها را فراموش کنم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته روزی که توانستیم کره‌جنوبی را در ایران مغلوب کنیم، هم یک روز خاطر انگیز است، زیرا در شرایط سختی توانستیم کره‌جنوبی را شکست دهیم. پس از برتری برابر کره‌‌جنوبی با آن روحیه تیمی که در آن روز من از تیم دیدم، مطمئن شدم که تیم ملی ایران به جام جهانی صعود خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که در پرتغال خودروی شخصی شما چیست، اظهار کرد: در پرتغال یک مرسدس بنز دارم که زیاد هم گرانقیمت نیست اما زمانی که سرمربی تیم ملی پرتغال بودم، فدراسیون فوتبال خودرویی در اختیارم قرارداده بود که از آن استفاده می‌کردم.

وی درمورد تجربه تلخ رانندگی که داشته است نیز افزود: برادر من زمانی که 14 ساله بود، به خاطر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. متاسفانه رانندگان جوان این تصور را دارند که رانندگی یک مسابقه است و وقتی رانندگی می‌کنند به نوعی جوگیر می شوند و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند و نمی‌دانند که اینگونه رفتارها برای خودشان ایجاد مشکل خواهد کرد.

کی‌روش همچنین خاطرنشان کرد: برای من در زندگی صبر مهمترین مساله است و فکر می‌کنم صبر داشتن و مدارا کردن پایه احترام گذاشتن به یکدیگر است. به اعتقاد من نداشتن صبر و حوصله بزرگ‌ترین مشکل قرن 21 است.

کی‌روش همچنین خاطرنشان کرد: برای من در زندگی صبر مهمترین مساله است و فکر می‌کنم صبر داشتن و مدارا کردن پایه احترام گذاشتن به یکدیگر است. به اعتقاد من نداشتن صبر و حوصله بزرگ‌ترین مشکل قرن 21 است. صبر و تحمل کردن راهی است که نظم و دیسیپلین را به ما یاد می‌دهد. جوامع برای رقابت ساخته شده اند. برای همین همه به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و به نوعی می توان گفت در رانندگی افراد این رقابت دیده می‌شود.

ویدر پایان خطاب به مسافران نوروزی هم خاطرنشان کرد: آرام رانندگی کنید تا سریعتر به مقصد برسید. برای همه ایرانیان سالی خوب آرزو می‌کنم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین توضیحاتی درباره نحوه گواهینامه گرفتن در کشورش و محدودیت‌های رانندگی برای رانندگان تازه‌کار ارائه داد که جالب بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع:پایگاه اراده ملی