تبیان، دستیار زندگی
خرید از فروشگاه‌های محلی، فایده‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده مواد غذایی تازه اشاره کرد، زیرا مجبور به خرید عمده و انبار کردن مواد غذایی داخل خانه نیستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا باید از فروشگاه‌های محل خود خرید کنیم؟


خرید از فروشگاه‌های محلی، فایده‌های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده مواد غذایی تازه اشاره کرد، زیرا مجبور به خرید عمده و انبار کردن مواد غذایی داخل خانه نیستیم.


خرید در فروشگاه

در همه جوامع با رشد جمعیت و گستردگی شهرها، زمینه ایجاد و رشد فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فراهم می‌شود. اما واقعاً کدام شیوه خرید و تهیه مایحتاج زندگی بهتر است؟ جایگاه مشتریان در این رقابت شدید فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های محلی کجاست؟

خرید از محل، به اقتصاد محل رونق می‌بخشد

فروشگاه‌های بزرگ و کوچک یک محله، برای اهالی محل ایجاد کار می‌کند و احتمال زیادی وجود دارد که منافع حاصل از هر شغل محلی در اقتصاد همان محل بماند، یعنی در همان محل هزینه شود. در حالی که منافع حاصل از فروشگاه‌های بزرگ به جیب هیات مدیره فروشگاه یا حتی به جیب صاحبان سهام فروشگاه بزرگ در سراسر جهان می‌رود.

مغازه‌های محلی، سرویس بهتری به مشتری می‌دهند

درست است که تمام فروشگاه‌های محلات، واجد این ویژگی نیستند، اما برخی از مغازه‌های خرده فروشی محلات، به ارایه سرویس مناسب به مشتریان شهرت دارند. فروشگاه‌های محلی در شیوه‌های خدمت رسانی به مشتری پیشرفت کرده‌اند. مشتریان خود را می‌شناسند و با سرعت عمل بیشتری در جهت تهیه نیازهای آن‌ها، به شیوه‌های متفاوت اقدام می‌کنند و همین شیوه‌های خدمت رسانی آن‌هاست که امتیاز آن‌ها محسوب می‌شود.

فروشگاه‌های محلی، به محله، شخصیت و جذابیت می‌دهد

حمایت از فروشگاه‌های محلی، حمایت از هویت محله است و در واقع، مشارکت در شخصیت دادن و جذاب کردن محل است و با همین رونق بخشیدن به کسب و کار محلی، به نوعی شما هم در ایجاد ثروت در محل سهیم می‌شوید.

راحتی و آسودگی خرید محلی، باعث پس انداز پول شما می‌شود

تصور بر این است که فروشگاه‌های محلی، اجناس خود را گران‌تر از فروشگاه‌های بزرگ می‌فروشند. اما با احتساب هزینه سوخت و استهلاک اتومبیل و هزینه پارکینگ و از همه مهم‌تر زمانی که صرف می‌کنید تا به فروشگاه‌های بزرگ بروید، می‌بینید که خرید از مغازه‌های محلی خیلی کم‌هزینه‌تر است.

فروشگاه‌های محلی بیشتر، به معنای گزینه‌های بیشتر برای انتخاب است

منفعت مشتری در این است که امکان انتخاب بیشتری برایش فراهم باشد و این امکان انتخاب، دو وجه دارد، هم در تعداد فروشگاه‌های بیشتر، هم در اقلام موجود در فروشگاه‌ها. حمایت از مغازه‌های محلی و خرید از آن‌ها می‌تواند در فراهم آوردن بستر این گزینه‌های متنوع و تنوع در انتخاب، نقش داشته باشد. حمایت مشتریان باعث می‌شود علاوه بر احداث فروشگاه‌های تازه در محل، فروشندگان نیز همیشه خود را به روز نگه دارند.

خرید کردن

فروشگاه‌های محلی، اغلب امکان مشاوره مناسبی برای خرید فراهم می‌کنند

فروشگاه‌های محلی که اغلب توسط یک فرد خبره در یک رشته کاری اداره می‌شوند، خدمات بهتر و دلسوزانه‌تری ارایه می‌کنند. به عنوان مثال، یک تعمیرکار دوچرخه محلی که تعصب و علاقه خاصی هم به دوچرخه سواری دارد و در محل مغازه دارد، در مقایسه با بخش دوچرخه یک فروشگاه بزرگ که ممکن است توسط یک جوان تازه کار اداره شود که هیچ اطلاعات ویژه‌ای هم در این خصوص ندارد، مسلماً این فروشنده نمی‌تواند به اندازه فروشنده محلی و به خوبی او به شما مشاوره دهد و شما را برای انجام یک خرید مناسب‌تر راهنمایی کند.

خرید از محل، باعث می‌شود شناخته شوید و مورد احترام خاص فروشنده قرار بگیرید

راه رفتن در فروشگاهی که همیشه از آنجا خرید می‌کنید و احساس احترام شدن و مورد تکریم قرار گرفتن، حس ویژه‌ای دارد. در فروشگاه‌های محلی ممکن است شما را با نام خطاب کنند، حتی از خانواده شما احوال‌پرسی کنند و در مورد خریدهای قبلی با شما گپ بزنند و نظایر آن؛ و این‌ها دقیقاً اتفاقاتی هستند که فروشگاه‌های بزرگ، قادر به انجام آن نیستند.

همشهری آنلاین

آیا شما از مغازه‌های محل خود خرید می‌کنید؟


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: f_atyabi

برگرفته از گروه: اقتصاد