تبیان، دستیار زندگی
تعداد قایق‌های تفریحی که در دنیا وجود دارد، بسیار زیاد است؛ اما برخی از آن‌ها با دیگر قایق‌ها تفاوت‌هایی نیز دارند؛ برای مثال، امکانات بیشتر و همچنین طراحی جذاب‌تری دارند. این قایق‌ها البته زیاد نیستند و معمولاً بر اساس سفارش‌های خاص ساخته می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 قایق باورنکردنی در دنیا + عکس


تعداد قایق‌های تفریحی که در دنیا وجود دارد، بسیار زیاد است؛ اما برخی از آن‌ها با دیگر قایق‌ها تفاوت‌هایی نیز دارند؛ برای مثال، امکانات بیشتر و همچنین طراحی جذاب‌تری دارند. این قایق‌ها البته زیاد نیستند و معمولاً بر اساس سفارش‌های خاص ساخته می‌شوند.


قایق جزیره‌ای

قایق
قایق

این قایق به عنوان یکی از لوکس‌ترین قایق‌هایی شناخته می‌شود که قرار است تا چند سال آینده ساخته شود. این قایق تفریحی، توسط یک شرکت انگلیسی ساخته خواهد شد و نام آن نیز قایق جزیره‌ای است. طراحی این قایق بسیار شگفت انگیز است، چرا که از نظر زیبایی، هیچ چیز کم ندارد و امکانات آن نیز مانند سینما و کتابخانه مجهز و... واقعاً بی نظیر است. نکته جالب در مورد این قایق، وجود یک آبشار و یک کوه آتش فشان بر روی آن است!

قایق «Turanor»

قایق

این قایق شاید از نظر ظاهری خیلی زیبا نباشد، اما یکی از لوکس‌ترین و منحصر به فردترین قایق‌های دنیا است. این قایق به عنوان بزرگ‌ترین قایق خورشیدی دنیا شناخته می‌شود و می‌تواند برای مدت سه روز، شارژ را در دل خودش ذخیره سازی کند. این قایق با سیستم ذخیره سازی خوبی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا شب‌ها نیز به حرکت خودتان ادامه دهید. این قایق نزدیک به 8.5 تن وزن دارد.

قایق «Adastra»

قایق

این قایق در کنار ظاهر بسیار عجیب و البته زیبایی که دارد، یک نکته بسیار جالب نیز دارد که آن هم سیستم کنترلی آن است. این قایق به وسیله آیپد کنترل می‌شود. این قایق اندازه‌ای 42 متری دارد و می‌تواند با یک بار سوخت گیری، عرض اقیانوس اطلس را بپیماید. در این کشتی از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده شده است و البته قیمت آن نیز نزدیک به 15 میلیون دلار است و 5 سال زمان برای ساخت آن نیاز است.

خانه قایقی

قایق

این قایق، بیشتر یک خانه است تا اینکه یک قایق تفریحی باشد. این قایق به عنوان یک خانه ویلایی مدرن که بر روی آب شناور است شناخته می‌شود و تمام امکانات در آن موجود است. در این قایق، آشپزخانه، دست‌شویی، اتاق خواب و حتی اتاق پذیرایی نیز می‌توانید ببینید. این قایق، 20 متر طول دارد و عرض آن نیز 6.7 متر است.

شهر شناور

قایق

این شهر شناور، یک قایق بسیار بزرگ و بسیار لوکس است. این قایق می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین قایق تفریحی در دنیا شناخته شود و در آن آخرین امکانات وجود دارد. هزینه زندگی در این شهر، ماهی 1600 دلار تخمین زده شده است.

قایق «Oculus»

قایق

این قایق بسیار منحصر به فرد است و نزدیک به 75 متر طول آن است. این قایق که البته در حد یک طرح است می‌تواند 12 نفر را در خودش جای دهد و امکانات آن در حد بسیار عالی و در سطح بهترین خانه‌های شهری است و تمامی امکانات حتی اینترنت بی سیم نیز دارد. این قایق در سه طبقه طراحی شده است و در میان آن نیز یک آسانسور برای ارتباط طبقات قرار دارد.

قایق «Vertigo»

قایق

قایق ورتیگو یکی از بلندترین و بزرگ‌ترین قایق‌های تفریحی و بادبانی دنیا است و توسط فردی به نام «فیلپ برند» طراحی شده است. این قایق نیز به تمامی امکانات مجهز است و از آن به عنوان مجلل‌ترین قایق بادبانی و ماهیگیری دنیا نیز نام برده می‌شود.

قایق «Iguana 29»

قایق

این قایق شاید به نظر خیلی مجلل نباشد، اما بسیار سریع و باقدرت است. همچنین دارای برخی از امکانات اولیه نیز هست. نکته اصلی در مورد این قایق این است که می‌تواند در خشکی و آب حرکت کند. این بدین معنی است که این قایق، یک هاورکرافت نیز هست.

قایق «Eclipse»

قایق

این قایق به عنوان بلندترین و گران‌ترین قایق دنیا شناخته می‌شود، چرا که قیمت آن در حدود 800 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و توسط یک میلیونر روسی و مالک باشگاه چلسی رومن آبراموویچ خریداری شده است. این قایق دارای دو محل فرود هلیکوپتر و همچنین 24 اتاق مهمان است. این قایق 164 متر طول دارد و از امکانات آن می‌توان به یک زیر دریایی کوچک و دو استخر اشاره کرد.

قایق «ORSOS»

قایق

شرکت آلمانی ORSOS، طرح‌هایی از یک قایق بسیار لوکس با قیمتی نزدیک به 4.6 میلیون دلار را ارائه کرده است که در آن می‌توان به استخر، آشپزخانه، اتاق پذیرایی و حتی سینما اشاره کرد. این قایق با استفاده از سیستم‌های خورشیدی کار می‌کند و همچنین توانایی جابه‌جا کردن 12 نفر را دارد.

باشگاه خبرنگاران

برای بزرگ‌نمایی تصاویر، بر روی آن‌ها کلیک کنید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: sztohidi

برگرفته از گروه: جهانگردی