تبیان، دستیار زندگی
فرم‌های خود اظهاری هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰ فروردین‌ماه ۹۳ به مدت ۱۰ روز منتشر و از طریق سامانه اینترنتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.فرم‌های خوداظهاری مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از بیستم فرودین‌ماه سال ۹۳ توزیع می‌شود و تا ۲۹ فرودین ۹۳ ادامه خواهد داشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام جدید یارانه از 20 فروردین+جزئیات


فرم‌های خود اظهاری هدفمندی یارانه‌ها از 20 فروردین‌ماه 93 به مدت 10 روز منتشر و از طریق سامانه اینترنتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.فرم‌های خوداظهاری مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از بیستم فرودین‌ماه سال 93 توزیع می‌شود و تا 29 فرودین 93 ادامه خواهد داشت

یارانه

براساس برنامه‌ریزی که دولت در این زمینه انجام داده قرار است به ترتیب سرپرستانی که رقم اول شماره ملی‌شان با عدد صفر شروع می‌شود از بیست فرودین 93 به سامانه اینترنتی که متعاقبا اعلام خواهد شدف مراجعه و ثبت‌نام کنند و سپس به ترتیب کسانی که شماره‌های ملی‌‌شان از یک تا 9 است براساس زمان‌بندی‌تا روز 29 فرودین مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

کسانی که در طول 10 روز موفق به ثبت‌نام در فرم‌های خوداظهاری نشده‌اند، می‌توانند 31 فرودین‌ماه با ورود به سامانه ثبت‌نام فرم‌های خوداظهاری اعلام شده اطلاعات خود را جهت دریافت هدفمندی یارانه‌ها در آن سامانه درج کنند.

پیشتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفته بود که فرم‌های خوداظهاری در طول ایام نوروز منتشر نخواهد شد و احتمال دارد در دهه سوم فروردین دولت اقدام به انتشار این فرم‌ها کند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشتر درسفر استانی خود به استان هرمزگان با اشاره به کمبود منابع مالی دولت برای پرداخت یارانه 45 هزار و پانصد تومانی گفته بود: یک مقدار باید کمربندها را سفت کنیم. توقعات را کم کنیم و به آینده نگاه کنیم. ما به هر مقوله‌ای که می‌خواهیم وارد شویم عده‌ای می‌گویند تو را به خدا وارد نشوید. مگر می‌شود اصلاح نکنیم. ما می‌توانیم با این وضع یارانه را به مردم بدهیم؟

رئیس‌جمهور تاکید کرده بود که وقتی فرم یارانه‌ها را به مردم می‌دهیم، مردم و آنهایی که نیاز ندارند می‌توانند فرم را پر نکنند و با یارانه خداحافظی کنند. حتی آنهایی که نیاز دارند می‌توانند بگویند که ما نمی‌خواهیم شما بروید محیط زیست، بهداشت و ... را درست کنید. دولت موظف به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست و امیدوارم آنهایی که نیاز به یارانه ندارند این فرم را پر نکنند.

کسانی که در طول 10 روز موفق به ثبت‌نام در فرم‌های خوداظهاری نشده‌اند، می‌توانند 31 فرودین‌ماه با ورود به سامانه ثبت‌نام فرم‌های خوداظهاری اعلام شده اطلاعات خود را جهت دریافت هدفمندی یارانه‌ها در آن سامانه درج کنند

مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها «اواخر فروردین‌ماه» اجرایی می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره زمان اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اواخر فروردین‌ماه بعد از انجام ثبت‌نام از متقاضیان نیازمند، اجرایی می‌شود.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره زمان اجرایی‌شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهارداشت: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از اواخر فروردین‌ماه و بعد از انجام ثبت‌نام از متقاضیان نیازمند اجرایی می‌شود.

مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها از آذرماه سال 89 و در دولت دهم آغاز شد و بر طبق آن دولت موظف شد ضمن حمایت از افزایش مرحله ای قیمت حامل های انرژی، با پرداخت یارانه نقدی از خانوارها حمایت کند.

اما دولت یازدهم ضمن انتقاد فراوان از نحوه اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها تصمیم دارد با ثبت نام از افراد نیازمند و حذف برخی دریافت‌کنندگان یارانه‌، به عده خاصی یارانه نقدی را تخصیص دهد.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اقتصاد تبیان


منابع : تسنیم و فارس