تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران با تثبیت صدرنشینی سیاه جامگان مشهد در گروه نخست و در آستانه صعود قرار گرفتن نفت مسجدسلیمان صدرنشین گروه دوم همراه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفت مسجدسلیمان در آستانه صعود به لیگ برتر


هفته بیست و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران با تثبیت صدرنشینی سیاه جامگان مشهد در گروه نخست و در آستانه صعود قرار گرفتن نفت مسجدسلیمان صدرنشین گروه دوم همراه شد.

هفته بیست و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران قرار بود با انجام 11 مسابقه به پایان برسد اما دیدار تیم های آلومینیوم هرمزگان و پارسه تهران به دلیل بارندگی شدید در شهر بندرعباس و لغزنده بودن زمین چمن ورزشگاه خلیج فارس شهر بندرعباس به تعویق افتاد.

نفت مسجدسلیمان

در مهم ترین دیدارهای گروه نخست، تیم صدرنشین سیاه جامگان مشهد با نتیجه 3 بر یک مقابل میهمان خود تیم گیتی پسند اصفهان به برتری رسید و پدیده شاندیز مشهد رده دومی با یک گل از سد میزبان خود صنعت نفت آبادان گذشت.

در مهم ترین دیدارهای گروه دوم نیز تیم صدرنشین نفت مسجد سلیمان میزبان در دیدار پرحاشیه و پرگل با نتیجه 4 بر 3 از سد میهمان خود ابومسلم مشهد گذشت و پیکان تهران با 3 گل بر میهمان خود بدر بندرکنگ غلبه کرد و به رده سوم بازگشت.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران، به قرار زیر است:

** گروه نخست:

* سیاه جامگان مشهد 3 - گیتی پسند اصفهان یک

* گهر دورود یک - شهرداری یاسوج 3

* نیروی زمینی تهران 2 - شهرداری بندرعباس یک

* گل گهر سیرجان یک - فولاد یزد یک

* صنعت نفت آبادان صفر - پدیده شاندیز مشهد یک

** گروه دوم:

* پیکان تهران 3 - بدر بندرکنگ صفر

* یزد لوله صفر - نفت و گاز گچساران یک

* نفت مسجد سلیمان 4 - ابومسلم مشهد 3

* راهیان کرمانشاه 2 - مس رفسنجان 3

* آلومینیوم هرمزگان - پارسه تهران (به دلیل بارندگی و لغزنده بودن زمین چمن ورزشگاه خلیج فارس شهر بندرعباس به تعویق افتاد)

* پاس همدان یک - پرسپولیس شمال صفر

هفته بیست و چهارم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران با تساوی 2 بر 2 نساجی قائم شهر مقابل الوند همدان از گروه نخست این رقابت ها آغاز شده بود.در این هفته، تیم های استقلال اهواز و ایرانجوان بوشهر به ترتیب از گروه های اول و دوم استراحت داشتند.

نفت مسجدسلیمان

در جدول رده بندی گروه نخست لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران، تیم های سیاه جامگان مشهد، پدیده شاندیز مشهد و صنعت نفت آبادان به ترتیب با 41، 40 و 32 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

در گروه دوم نیز تیم های نفت مسجدسلیمان، ایرانجوان بوشهر و پیکان تهران به ترتیب با 40، 35 و 34 امتیاز، رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

مسابقه های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه های ایران، با حضور 26تیم در دو گروه 13 تیمی پیگیری می شود و در پایان، تیم های نخست هر گروه به طور مستقیم به لیگ برتر فوتبال صعود می کنند و برنده دیدار تیم های دوم هم در مرحله پلی آف برای صعود به لیگ برتر فوتبال با تیم چهاردهم لیگ برتر مسابقه خواهد داد.

در پایان این رقابت ها از هر گروه چهار تیم (در مجموع 8 تیم) سقوط می کنند و با صعود چهار تیم از لیگ دسته دو به این رقابت ها، تعداد تیم ها برای فصل آینده به 22 تیم کاهش خواهد یافت.

تاکنون سقوط تیم گهر دورود از گروه دوم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران قطعی شده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایرنا