تبیان، دستیار زندگی
دانش آموز دختر ابتدایی گناوه موفق به ساخت نمادین یک تنورخورشیدی شد و طرح خود را در نمایشگاه جابربن حیان در در معرض دید عموم قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزی از شهرستان گناوه استان بوشهر تنور خورشیدی ساخت

دانش آموزی از شهرستان گناوه استان بوشهر تنور خورشیدی ساخت


دانش آموز دختر ابتدایی گناوه موفق به ساخت نمادین یک تنورخورشیدی شد و طرح خود را در نمایشگاه جابربن حیان در آموزشگاه زهره این شهرستان در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان بوشهر، این دانش آموز گفت: این طرح را که امسال با همکاری همکلاسی خود در نمایشگاه ارایه دادم امیدوارم مورد حمایت سازندگان کشور که با هدف استفاده از انرژی پاک طراحی شده قرار گیرد.

این طرح را که امسال با همکاری همکلاسی خود در نمایشگاه ارایه دادم امیدوارم مورد حمایت سازندگان کشور که با هدف استفاده از انرژی پاک طراحی شده قرار گیرد.

فاطمه عبدالهی درباره مشخصات این طرح افزود: این تنور از دو المنت تشکیل و در زیر ورق های آلومینیوم جاسازی شده که ازیک طرف به سلول خورشیدی و از طرف دیگر به منبع ذخیره انرژی که از سلول خورشیدی به دست می آورد متصل است.

وی گفت: در محل اتصال تنور به سلول و منبع ذخیره یک کلید سه وضعیت قرار داده شده که در حالت اول به سلول خورشیدی و در حالت دوم به منبع ذخیره انرژی متصل است.

این دانش آموز از همکاری مائده دهدشتی دانش آموز و راهنمایی معصومه بدخشان قدردانی کرد.


منبع: پورتال وزارت آموزش و پرورش

بخش سفیران تبیان