تبیان، دستیار زندگی
دغدغه‌های فوتبال‌دوستان ایرانی برای آماده‌سازی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان جهت حضور موفق در جام‌جهانی برزیل کم بود، خالی شدن نیمکت تیم‌ ملی هم به آن اضافه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستیار ایرانی کی روش، دغدغه تیم ملی


دغدغه‌های فوتبال‌دوستان ایرانی برای آماده‌سازی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان جهت حضور موفق در جام‌جهانی برزیل کم بود، خالی شدن نیمکت تیم‌ ملی هم به آن اضافه شد.
کی روش

پس از این‌که سیموئز و امید نمازی، دستیاران کارلوس کی‌روش به بهانه‌های مختلف از ادامه همکاری با تیم ملی سر باز زدند، بحث انتخاب دستیاران جدید کی‌روش به موضوع روز فوتبال تبدیل و با این‌که اعلام شد‌2‌ مربی برزیلی به کادر‌ فنی تیم‌ ملی اضافه می‌شوند اما مسئولان فدراسیون فوتبال بر انتخاب یک مربی ایرانی به‌ عنوان دستیار اول سرمربی تیم ملی اصرار داشتند. مسئولان فدراسیون فوتبال در مذاکراتی که با کی‌روش برای تمدید قرارداد و برنامه‌های تیم ملی داشتند، چند مربی موفق ایرانی را به‌عنوان گزینه‌های مورد‌نظر به سرمربی تیم‌‌ ملی پیشنهاد دادند و رسانه‌ها هم از منصور ابراهیم‌زاده، مجید جلالی، یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی به‌ عنوان مربیان مورد‌نظر فدراسیون برای دستیاری کی‌روش نام بردند که البته از بین این نفرات، مسئولان غیر‌مستقیم از گل‌محمدی به‌عنوان گزینه مورد حمایت فدراسیون نام بردند. حضور گل‌محمدی در تمرینات تیم‌ ملی هم شک فوتبال‌دوستان را به یقین تبدیل کرد که سرمربی سابق پرسپولیس و سرمربی فعلی نفت‌‌تهران گزینه اصلی برای دستیاری کی‌روش است اما اواخر هفته گذشته علی کفاشیان گزینه‌ای جدید برای دستیاری کی‌روش رو کرد! رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه با فارس اعلام کرد مجید صالح، مربی استقلال کاندیدای دستیاری کی‌روش و حضور در کادر‌‌فنی تیم ملی است، مربی‌ای که پیش از انتخاب امید نمازی هم برای حضور در نیمکت تیم ملی کاندیدا بود. با این‌حال رئیس فدراسیون 48 ساعت بر سر این اظهار‌نظر خود نماند و در مصاحبه‌ای رسمی موضوع حضور صالح را هم به‌ عنوان مربی تیم ملی منتفی دانست تا پروسه انتخاب دستیار کی‌روش در فاصله‌ 3 ماه مانده تا جام‌جهانی پیچیده‌تر شود. کفاشیان در‌ حالی حضور صالح در تیم ملی را به‌ دلیل مخالفت باشگاه استقلال منتفی دانست که گویا مذاکراتی با این مربی انجام شده و حتی باشگاه استقلال هم با حضور او در تیم ملی موافقت کرده بود. صالح در این باره به ایسنا گفته بود: «چند روز پیش یک صحبت خصوصی با کی‌روش داشتم و پیشنهاد دستیاری در تیم ملی را دریافت کردم. من بلافاصله این جریان را با قلعه‌نویی در‌میان گذاشتم که او هم خیلی خوشحال شد و به من گفت افتخار می‌کند‌ یکی از اعضای مجموعه استقلال و افرادی که در‌کنار او کار می‌کنند قرار است به تیم‌ملی برود.

مسئولان فدراسیون فوتبال در مذاکراتی که با کی‌روش برای تمدید قرارداد و برنامه‌های تیم ملی داشتند، چند مربی موفق ایرانی را به‌عنوان گزینه‌های مورد‌نظر به سرمربی تیم‌‌ ملی پیشنهاد دادند و رسانه‌ها هم از منصور ابراهیم‌زاده، مجید جلالی، یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی به‌ عنوان مربیان مورد‌نظر فدراسیون برای دستیاری کی‌روش نام بردند که البته از بین این نفرات، مسئولان غیر‌مستقیم از گل‌محمدی به‌عنوان گزینه مورد حمایت فدراسیون نام بردند

قلعه‌نویی گفت من کاملا با رفتن شما موافق هستم. کی‌روش انتخاب خود را انجام داده‌ و این را به کفاشیان هم گفته بود اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که رئیس فدراسیون مصاحبه می‌کند و می‌گوید‌ به‌خاطر شرایط استقلال، کی‌روش از انتخاب من صرف‌نظر کرده است!» هم‌زمان با منتفی شدن حضور صالح در تیم ملی شایعه حضور رحمان رضایی در کادر فنی تیم ملی شنیده شد اما کفاشیان درباره حضور رحمان رضایی در نشست با کی‌روش و احتمال پیوستن او به کادر ‌فنی تیم‌ ملی گفت: «بحث کاری نبود، بلکه رحمان رضایی دوست عزیزی‌ خادم است و با او آمده بود.» با‌ وجود همه این اخبار و شایعات منابع نزدیک به کی‌روش از عدم تمایل او به انتخاب دستیار ایرانی خبر می‌دهند. کی‌روش در مذاکرات متعددش با مسئولان فدراسیون فوتبال تاکید‌ کرده‌ دستیار ایرانی نمی‌خواهد و اگر هم بخواهد خودش باید دستیارش را انتخاب کند، آن‌ هم پس از جام‌جهانی برزیل! کی‌روش از مسئولان خواسته رزومه چند مربی ایرانی را در اختیارش بگذارند اما تاکید کرده خودش باید درباره آن‌ها تحقیق کند. کی‌روش در‌حالی زیر بار انتخاب دستیار ایرانی نرفته که این موضوع برای مسئولان فدراسیون فوتبال اهمیت زیادی دارد و از آن به‌عنوان یکی از شرایط تمدید قرارداد کی‌روش یاد می‌کنند‌ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان فدراسیون فوتبال و کی‌روش به‌‌ خاطر مبلغ پیشنهادی و بالای سرمربی تیم ملی ‌برای ادامه همکاری به توافق نرسیده‌اند و برای همین هم کنفرانس کی‌روش لغو شده است.‌‌‌

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز