تبیان، دستیار زندگی
کتاب «آرامش در پرتو ایمان» شامل 31 کلام برای کامیابی در زندگی اثر جوئل اوستین با ترجمه شبنم سمیعیان توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گاهی باید سختی بکشید

31 کلام معجزه‌گر برای کامیابی در زندگی


کتاب «آرامش در پرتو ایمان» شامل 31 کلام برای کامیابی در زندگی اثر جوئل اوستین با ترجمه شبنم سمیعیان توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

آرامش در پرتو ایمان»

«آرامش در پرتو ایمان» از کتاب 31promises to Speak over Your Life با عنوان اصلی «I Declare» ترجمه شده که در سال 2012 به چاپ رسیده است. جوئل اوستین نویسنده کتاب، برای 31 روز، 31 کلام مجزا را در نظر گرفته و پس از هر کدام از این کلام‌ها، بخش‌هایی را به خاطره‌گویی و توضیحات علمی‌اش اختصاص داده است.

اوستین معتقد است که نکته کلیدی این است که شما باید کلماتتان را به همان مسیری بفرستید که دوست دارید زندگیتان در آن مسیر پیش رود. نمی‌توانید از شکست حرف بزنید و انتظار پیروزی داشته باشید. نمی‌توان از کمبودها حرف زد و انتظار وفور داشت. شما همان چیزی را می‌آفرینید که می‌گویید. اگر می‌خواهید بدانید که پنج سال دیگر در چه حال خواهید بود، به آنچه درباره خودتان می‌گویید، گوش کنید. ما با کلماتمان هم می‌توانیم به آینده‌مان برکت ببخشیم و هم آن را نفرین کنیم. به همین دلیل است که هرگز نباید بگوییم: «من پدر یا مادر خوبی نیستم. من جذاب نیستم. من زشتم. هیچ کاری را درست نمی‌توانم انجام بدهم. احتمالا از کار برکنار خواهم شد.»

نویسنده در جایی از مقدمه این کتابش می‌گوید: آنچه اعلام کردم، این بود:‌ «خداوند همه نیازهای ما را برطرف و خواسته‌های ما را محقق می‌سازد. گرچه ممکن است خواسته ما محال به نظر برسد، اما می‌دانم برای خداوند غیرممکن وجود ندارد. وقتی که پروردگار دری روبرویمان قرار می‌دهد، کلید آن را هم به ما می‌دهد.

اوستین معتقد است که نکته کلیدی این است که شما باید کلماتتان را به همان مسیری بفرستید که دوست دارید زندگیتان در آن مسیر پیش رود. نمی‌توانید از شکست حرف بزنید و انتظار پیروزی داشته باشید. نمی‌توان از کمبودها حرف زد و انتظار وفور داشت. شما همان چیزی را می‌آفرینید که می‌گویید.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانیم:

اگر پیش من می‌آیید بهتر است آماده باشید. دلگرم خواهید شد. ممکن است اشتباهاتی مرتکب شده باشید اما بگذارید به شما بگویم:‌ «لطف خدا بیش‌تر از جُرم ماست!» ممکن است سال‌های زیادی از عمرتان صرف انتخاب‌های نادرست شده باشد، اما خداوند شما را از راه خودش به مقصد نهاییتان می‌رساند. ممکن است در نوجوانی دچار اعتیاد شده باشید. اما به شما می‌گویم که قدرت خداوند عالیمرتبه هرگونه اعتیادی را از بین خواهد برد و شما را آزاد خواهد کرد. معنای عطا کردن خوبی، همین است. دست فروافتاده‌ای را می‌گیرید و از زمین بلند می‌کنید. به آن کسی که دلسرد شده است دلگرمی می‌بخشید. وقت می‌گذارید و اشکی را پاک می‌کنید.

حضرت مسیح داستان سامری نیکوکار را روایت می‌کند که روزی سوار بر الاغش مردی را دید که زخمی و کتک‌خورده در کنار جاده رها شده تا بمیرد. سامری مرد زخمی را روی روی الاغش گذاشت و او را برای بهبود به جایی دیگر برد. من این قسمت داستان را دوست دارم که سامری پیاده به راهش ادامه داد تا آن مرد بتواند سوار بر الاغ بماند.

گاهی اوقات شاید مجبور شوید جایتان را با کسی که رنج می‌کشد عوض کنید. گاهی اوقات باید بخواهید که سختی بکشید. گاهی وقت‌ها ممکن است مجبور شوید یک مهمانی شام را از دست بدهید تا اشکی را پاک کنید. ممکن است یک شب اضافه‌کاری را از دست بدهید تا میان زن و شوهری که با هم مشکل دارند صلح و صفا برقرار کنید. ممکن است مجبور شوید به آن سوی شهر بروید تا یکی از همکارانتان را که معتاد است سوار کنید و برای دعا به مکانی مذهبی ببرید. اگر می‌خواهید مثل شفادهنده‌ها زندگی کنید، باید راغب باشید که جایتان را با کسانی که درد و رنج می‌کشند عوض کنید.

این کتاب با 208 صفحه، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 8 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: خبرگزاری مهر