تبیان، دستیار زندگی
تیم متین ورامین با غلبه بر تیم کاله مازندران به عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال دست یافت. این قهرمانی در شرایطی برای ورامینی ها رقم خورد که قبل از این کاله توانسته بود در فینال دوره گذشته با پیروزی برابر متین قهرمان شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متین ورامین قهرمان لیگ برتر والیبال


تیم متین ورامین با غلبه بر تیم کاله مازندران به عنوان قهرمانی لیگ برتر والیبال دست یافت. این قهرمانی در شرایطی برای ورامینی ها رقم خورد که قبل از این کاله توانسته بود در فینال دوره گذشته با پیروزی برابر متین قهرمان شود.


لیگ برتر والیبال

در دیدار پایانی لیگ برتر والیبال تیم متین ورامین توانست در یک دیدار تماشایی و حساب شده تیم کاله آمل را با نتیجه سه بر دو شکست داده و برای اولین بار به مقام قهرمانی مسابقات برسد.

تیم متین ورامین که در فصل گذشته رقابت ها و با هدایت مصطفی کارخانه، در اولین حضور همه کارشناسان و علاقه مندان به والیبال را شوکه کرد و به فینال رقابت ها رسید، امسال با سرمایه گذاری وسیع و با جذب ستارگان والیبال ایران نظیر محمد موسوی، سعید معروف، احسن الله شیرکوند و شهرام محمودی و تمدید قرارداد مجتبی میرزا جانپور و نیکولوف به عنوان مدعی اصلی عنوان قهرمانی محسوب می شود و جذب بانیولی سرمربی مطرح و کهنه کار ایتالیایی شانس متین ورامین برای کسب عنوان نخست رقابت های لیگ را افزایش داده است.

تیم متین که بازی های پیش فصل امسال را بسیار بد آغاز کرده بود، در شروع لیگ همه را متعجب کرد و با پیروزی های پی در پی نوید یک لیگ یک طرفه را به تماشاگران ورامینی می داد و صدرنشین بلامنازع لیگ لقب گرفت اما با سه باخت پیاپی در نیم فصل اول، جایگاه خود را از دست داد و به رده سوم جدول سقوط کرد، اما هفته یازدهم لیگ برتر والیبال، هفته ای بود که بار دیگر متین ورامین به دوران اوج خود بازگشت و شاگردان دانیله بانیولی توانستند سایپا قعر جدولی را شکست داده و بار دیگر امید را به اردوی تیم متین ورامین بازگردانند.

شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، کاله مازندران، تیم مدعی باریچ اسانس و سایپا و جواهری گنبد و میزان خراسان  نیز در بازی های دور برگشت یکی پس از دیگری مغلوب قدرت نمایی بازیکنان ملی پوش متین ورامین شدند و این پیروزی ها سبب شد تا فاصله شش امتیازی متین با صدر جدول کاهش پیدا کرده و در پایان هفته هجدهم این تیم متین باشد که بر صدر جدول تکیه بزند.

اما در هفته های پایانی تیم متین ورامین بار دیگر در اثر چندین اشتباه صدر جدول را از دست داد و با شكست در پایان هفته 22 لیگ برتر مقابل پیكان تهران، با قرار گرفتن در مكان دوم به كار خود در دور مقدماتی پایان داد.

تیم متین ورامین در بازی پلی آف به راحتی و در دو بازی تیم جوان نوین کشاورز را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله نیز در دو بازی تیم سخت کوش میزان را برد تا با اقتدار به فینال مسابقات والیبال برسد، اما در طرف مقابل تیم کاله در ابتدای فصل بسیاری از بازیکنان مطرح و ملی پوش خود را از دست داد و برخی گمان کردند که بهروز عطایی در فصل جدید به موفقیتی دست پیدا نمی کند و نیم فصل اول رقابت ها و نتایج ضعیف تیم کاله این پیش بینی را به واقعیت بدل کرد.

تیم کاله در مرحله پلی آف نیز با شکست تیم مدعی پیکان تهران، برای همه حریفان خط و نشان کشید و در مرحله نیمه نهایی نیز به سختی توانست تیم جوان و باانگیزه شهرداری ارومیه را شکست داده و بار دیگر در فینال مقابل متین ورامین قرار بگیرد.

اما در نیم فصل دوم تیم کاله با جذب یک پاسور هلندی و پوشش بسیاری از نقاط ضعف خود با کاله نیم فصل اول تفاوت عمده داشت و توانست با تکیه بر تجربه حمزه زرینی و هوش سرمربی خود حریفان قدرتمند لیگ را شکست داده و در پایان مسابقات در رده چهارم جدول قرار بگیرد.

تیم کاله در مرحله پلی آف نیز با شکست تیم مدعی پیکان تهران، برای همه حریفان خط و نشان کشید و در مرحله نیمه نهایی نیز به سختی توانست تیم جوان و باانگیزه شهرداری ارومیه را شکست داده و بار دیگر در فینال مقابل متین ورامین قرار بگیرد.

تیم کاله آمل ست اول بازی را بسیار خوب و طوفانی آغاز کرد و سرویس های هدف دار و قدرتمند بازیکنان با تجربه این تیم و ضعف دفاع در تیم متین  سبب شد تا این ست با اختلاف دو امتیاز و با نتیجه 25 بر 23 به سود کاله به پایان برسد.

سرمربی تیم متین ورامین که به دنبال کسب مقام قهرمانی بود، دست به تغییر تاکتیک زد و سرویس های هدف دار در دستور کار بازیکنان متین قرار گرفت و دفاع های ضعیف متین سبب شد تا این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود شاگردان دانیله بانیولی به پایان برسد.

تیم کاله که با کسب یک ست انگیزه های فراوانی برای شکست تیم متین ورامین پیدا کرده بود، ست سوم را خوب آغاز کرد و توانست با تکیه بر تجربه رضا قرار وعادل غلامی این ست را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود تمام کند.

تیم متین که می دانست در صورت شکست مقابل کاله دیگر شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت، دست به آب و آتش زد و دفاع های روی تور موسوی و نیکولوف در کنار پاس های طلایی سعید معروف سبب شد تا ست چهارم با نتیجه 25 بر 20 به سود متین پایان پیدا کند.

اما در ست پنجم تیم متین ورامین توانست با تکیه بر تجربه بازیکنان قدرتمند خود با نتیجه قاطع 15 بر 10 به برتری رسیده و با برتری سه بر دو برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر