تبیان، دستیار زندگی
در جلسات آشنایی و خواستگاری خیلی وقت ها همه چیز آن طور که انتظار دارید پیش نمی رود. ممکن است فرد مقابل به دلتان ننشیند یا فکر کنید به اندازه کافی نمی توانید سر از راز و رمز این خواستگار درآورید. در چنین مواردی شاید بد نباشد کمی بیشتر تامل کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی درباره خواستگارتان تردید دارید


در جلسات آشنایی و خواستگاری خیلی وقت ها همه چیز آن طور که انتظار دارید پیش نمی رود. ممکن است فرد مقابل به دلتان ننشیند یا فکر کنید به اندازه کافی نمی توانید سر از راز و رمز این خواستگار درآورید. در چنین مواردی شاید بد نباشد کمی بیشتر تامل کنید.

فکر کردن

انتخابتان را عوض کنید

در تجربه های پیشین خواستگاری یا زندگی های اطرافیان ممکن است متوجه شده باشید که انتخاب و ازدواج هیچ ارتباطی با ایده آل های شما درباره شغل فرد، رنگ مو، و یا موقعیت های اجتماعی او ندارد. اگر همیشه اصرار دارید مردی قد بلند همسر آینده شما باشد و قد کوتاه ها را به خواستگاری نمی پذیرید، این بار با مردی کوتاه قد آشنا شوید. این فقط یک مثال است اما در نهایت باید بدانید که شما نیاز به شناختن افراد بر اساس آنچه هستند دارید نه صرفا بر اساس معیارها و ایده آل های ظاهری و ذهنی تان. به دیگران فرصت دهید خودشان را به شما بشناسانند. شاید گوهری که به دنبالش هستید در قلب مردی پیدا کنید که هیچ وقت تصورش را نمی کردید.

به قلب خود اعتماد کنید

به درک شهودی خود احترام بگذارید؛ اگر قلبتان به شما می گوید چیزی غلط است مطمئن باشید که یک جای کار می لنگد. به خدا توکل کنید و به دلتان اعتماد داشته باشید. اگر درباره خواستگارتان احساس خطر می کنید، کمی دقت بیشتری به خرج دهید و بیشتر او را بشناسید. اگر فکر می کنید به دلتان ننشسته و بعد از 3جلسه رفت و آمد هیچ گرایشی ولو کم به او ندارید، بدانید که این گرایش بعدا هم ایجاد نخواهد شد. به صدای قلبتان گوش دهید و با تحقیق و توکل جلو بروید.

دوست شما از خارج به رابطه نگاه می کند و به راحتی می تواند متوجه موارد مشکوک شود. به عنوان مثال می فهمد که او صادق نیست یا عادت های بدی دارد که از چشم شما دور مانده است

دوستی را به همراه ببرید

کمی شک و بدبینی در اولین قرار ملاقات و گفتگو امری کاملا طبیعی است. اما اگر این تردید ها ادامه پیدا کرد، با خانواده تان به طور جدی صحبت کنید. همچنین می توانید با خواستگارتان صحبت کنید و به او اطلاع دهید که در اولین جلسه خواستگاری یا آشنایی با یکی از دوستان تان که به او اعتماد دارید به جلسه می روید. به هر حال امکان دارد در اولین برخورد به خصوص اگر کم تجربه باشید، متوجه بسیاری از علامت های خطر نشوید. دوست خود را همراه ببرید تا اگر چیزی مشکوکی بود که شما از آن غافل بودید، او متوجه شود. دوست شما از خارج به رابطه نگاه می کند و به راحتی می تواند متوجه موارد مشکوک شود. به عنوان مثال می فهمد که او صادق نیست یا عادت های بدی دارد که از چشم شما دور مانده است.

یک ایده جدید تبیان برای همسرگزینی

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.