تبیان، دستیار زندگی
برای داشتن یک تعطیلات خوب لازم نیست، چوب حراج را به حساب بانکی مان بزنیم باید حساب شده تر عمل کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرتکه‌ای برای یک تعطیلات خوب


برای داشتن یک تعطیلات خوب لازم نیست، چوب حراج را به حساب بانکی مان بزنیم باید حساب شده تر
عمل کنیم.

مسافرت

عید نوروز در اکثر مواقع برای خانواده ها گران ترین ماه سال محسوب شود. تهیه مایحتاج خانواده برای سال جدید، تغییر دکوراسیون خانه و خیلی از موارد دیگر همه هزینه های جانبی سال نو را افزایش می دهد، در واقع ما برای داشتن یک تعطیلات خوب لازم نیست، چوب حراج را به حساب بانکی مان بزنیم. در بسیاری از مخارج این ماه، با توجه به برنامه های مختلفی چون سفر، تهیه هدیه می توان تعطیلات کم هزینه ای داشت. نکته حائز اهمیت این است که معمولا تعطیلات در هر زمان از سال هزینه های زیادی به خانواده تحمیل می کند اما با یک برنامه ریزی عاقلانه می توان از هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

یک سقف برای هزینه‌های‌تان تعیین کنید

مدیریت هزینه ها و تهیه لیستی برای مایحتاج کمک می کند با توجه به سقفی که برای هزینه ها در نظر گرفته شده، استرسی در مورد خرج کردن نداشته باشیم. در واقع کنترل هزینه ها کمک می کند، تعطیلات باعث نشود که در ماه های بعد از تعطیلات از کمبود منابع مالی شکایت نکنیم. نگران نباشید تعیین سقف برای هزینه های تعطیلات باعث نخواهد شد که شما روزهای خوبی را سپری نکنید بلکه این موضوع کمک می کند با فکری آرام یک تعطیلات خوب داشته باشید.

خرید آخر سال ممنوع

معمولا ماه های آخر سال، بازارها شلوغ می شود و قیمت ها افزایش پیدا می کند، خرید کردن در این روزها و از دست دادن قسمتی از درآمدها در بسیاری از مواقع تعطیلات را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین حالت این است که یا چند ماه قبل از سال نو خرید کنیم و یا یک هفته بعد از تعطیلات، شاید با رعایت این موارد بتوان تعطیلات خوبی را تجربه کرد.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که اگر قصد دارید در سال نو به افرادی هدیه دهید،در طول سال خرید کنید، مهم نیست که شما هدیه را در اسفند ماه خریده اید یا چند ماه زودتر ، این نفس عمل شماست که مهم است . خرید زود هنگام جلوی ولخرجی های بعدی و به عجله افتادن در روزهای نزدیک به سال نو را  می گیرد . به علاوه، اگر شما کم کم و در طول سال خرید کنید در اسفند ماه بار زیادی بر هزینه های شما تحمیل نمی شود.

قبل از اینکه وارد فروشگاه های بزرگ شوید، یک لیست تهیه کنید. حراج های آخر سال و تبلیغات شان، ممکن است شما ترغیب  کند تا خریدی بیش از لیست تان انجام دهید. اگر تصمیم گیری برای خرید کالا سخت شده است، از خودتان یک سوال بپرسید، آیا این وسیله را نیاز دارید و خرید این از اسباب ضروری زندگی شماست؟

لازم نیست به همه عیدی بدهید

شما مجبور نیستید به همه عیدی بدهید. معمولا بچه های کوچک دوست دارند که عیدی بگیرند. اگر می خواهید کسی را از لیست حذف کنید، حواس تان به کوچکترها باشد. یک راه حل اساسی دیگر این است که کادوهای ارزان قیمت تهیه کنید، اما دل همه افرادی که دوست شان دارید، بدست بیاورید. اگر بخواهید می توانید یک کارت تبریک تهیه کنید برای اینکه نشان دهید به یاد آنها هم بوده اید . دوستان واقعی شما را به خاطر گران بودن هدیه تان انتخاب نمی کنند. سعی کنید هدیه ها کار دست خودتان باشد،معمولا هدیه های از این دست در خاطر ثبت می شود.

گول نخورید

قبل از اینکه وارد فروشگاه های بزرگ شوید، یک لیست تهیه کنید. حراج های آخر سال و تبلیغات شان، ممکن است شما ترغیب  کند تا خریدی بیش از لیست تان انجام دهید. اگر تصمیم گیری برای خرید کالا سخت شده است، از خودتان یک سوال بپرسید، آیا این وسیله را نیاز دارید و خرید این از اسباب ضروری زندگی شماست؟ حتی در مواردی پیامک های تبلیغاتی شما را از مسیر اصلی برنامه ریزی مالی تان دور می کند. پیشنهاد سفرهای مختلف با پیامک های تبلیغاتی مختلف نباید شما را از برنامه ریزی تان دور کند،یک تصمیم غلط و بدون برنامه ریزی می تواند هزینه های تعطیلات شما را افزایش دهد.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.