تبیان، دستیار زندگی
همسر شما هم مشکل دارد؟گاهی با بداخلاقی هایش آزارتان می دهد و گاهی آنقدر مستبد و خود رای می شود که نمی دانید چگونه رفتار کنید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌حل مشکلات همسر شما


همسر شما هم مشکل دارد؟ گاهی با بداخلاقی هایش آزارتان می دهد و گاهی آنقدر مستبد و خود رای می شود که نمی دانید چگونه رفتار کنید؟

کتاب

همسر شما هم مشکل دارد؟ گاهی با بداخلاقی هایش آزارتان می دهد و گاهی آنقدر مستبد و خود رای می شود که نمی دانید چگونه رفتار کنید؟ در قدم اول باید بدانید که هیچ ازدواجی بدون مشکل نیست و هیچ کس هم کامل نیست اما برای رسیدن به خوشبختی باید همین نواقص و مشکلات را بر طرف کرد. نمی دانید چگونه؟ ما به شما کمک خواهیم کرد.

اینبار به شما کتابی را معرفی می کنیم که می تواند مشکل گشای شما باشد به شرط آنکه ابتدا آنرا خوب مطالعه کنید و سپس راهکارهایش را در زندگی به کار بندید.

کتاب  "با مشکلات همسرم چه بکنم " چراغ راهی در مسیر خوشبختی و شادکامی است.

این کتاب تالیف دکتر حسن ملکی و غلام عباس سرشور خراسانی در 288 صفحه و با شمارگان 5000 نسخه برای نخستین بار از سوی سازمان ملی جوانان منتشر شده است.

چیزهایی که در این کتاب به عنوان راه حل مشکلات خانوادگی و مسائل بین زن و مرد بیان می شود ، از استدلال های اسلامی و عقلانی است.

در مقدمه‌ی این کتاب اشاره شده است که خانواده و آنچه از آن تراوش میشود یک مقوله منحصر به فرد است که جایگزینی ندارد. هم در زیباییها بی همتا است و هم در زشتی ها؛ آرامشی که در زندگی مشترک ایجاد می شود با سایر آرامش ها تفاوت ماهیتی دارد.

در ادامه ی مقدمه می خوانیم: گاهی خانواده بار می شود. چه زمانی چنین اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که هر زن و مردی باید در مورد آن بیاندیشند و اصول زندگی را دریافت کنند. به نظر نگارنده خانواده زمانی بار می شود که «نار» بی اعتنایی ها و کم خردی ها بخشی از زندگی را بسوزاند ولی آتش نشانی تدبیر و عشق آن آتش را خاموش نکند. هنگامی که شعله های زندگی با آگاهی و همدلی زن و شوهر از بین برود بدون تردید، نه تنها آتش خاموش می شود، بلکه جای سوخته‌ی آن نیز به زودی ترمیم می شود.

اعتقاد نویسندگان این کتاب این است که اگر مشکلات خانوادگی به درستی شناخته شوند و با قصد بر طرف کردن آنها راه های مناسب بر اساس دستورهای اسلامی و اصول علمی و عقلانی مشخص و اجرا گردند بسیاری از مشکل ها برطرف می شوند. مشکل ها زمانی پیدا می شوند که زندگی مشترک از اصول دینی و عقلانی و بر پایه اقتضائات حیات خانوادگی فاصله بگیرد. درصورت آگاهی از این روش ها و ضرورت ها می توان از بروز خیلی از مسائل جلوگیری کرد.

یکی از نقاط قوت این کتاب، داشتن مثالهای کاربردی و عینی است. مانند کسی که به مشاوره آمده. مشکلی مطرح می شود و پیرامون آن بحث و گفتگو خواهد شد. مشکلاتی که عمومی بوده و خیلی ها با آن رو به رو می شوند

غلامعباس سرشور خراسانی یکی از مولفین این کتاب در گفتگو با تبیان می گوید: قسمتی از کتاب بحث اصول است و چیزی که حاکم بر کل روابط زن و مرد و زندگی است. برگرفته از قرآن و عترت و عقل و بر پایه ی یافته های علمی است.

یکی از نقاط قوت این کتاب، داشتن مثالهای کاربردی و عینی است. مانند کسی که به مشاوره آمده. مشکلی مطرح می شود و پیرامون آن بحث و گفتگو خواهد شد. مشکلاتی که عمومی بوده و خیلی ها با آن رو به رو می شوند.

کتاب «با مشکلات همسرم چه کنم؟ در هفت فصل تنظیم شده است:

فصل اول به ساختار و جهت گیری محتوا پرداخته

فصل دوم اصول اساسی زندگی مشترک را در سیزده اصل بررسی کرده است

فصل سوم در پی پاسخ برای حل کردن مشکلات برقراری ارتباط با یکدیگر در روابط همسران است

فصل چهارم چگونگی حل مشکلات ارتباطی با خویشاوندان

فصل پنجم به چگونگی حل مشکلات ارتباطی با دیگران پرداخته است

فصل ششم با عنوان مشکلات سوء اخلاق همسرم را چگونه حل کنم به بررسی مشکلاتی چون عصبانیت، لجبازی همسرم، برتری جویی همسرم می پردازد

فصل هفتم مشکلات اقتصادی مسئله مورد بحث است که در زمینه فقر و درآمد کم، تدبیر نادرست در اقتصاد خانواده و چشم و هم چشمی بررسی شده است.

امیدواریم مطالعه ی این کتاب به شما کمک کند تا زندگی شیرین‌تری داشته و از پس مشکلات به خوبی برآیید.

ندا داوودی

بخش خانواده ایرانی تبیان