تبیان، دستیار زندگی
محمد رضا طالقانی چهره نام آشنای ورزش ایران در گفت و گو با تبیان از نیاز ورزش ایران به ثبات مدیریت حرف زد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طالقانی:ورزش نیاز جدی به ثبات مدیریت دارد


محمد رضا طالقانی چهره نام آشنای ورزش ایران در گفت و گو با تبیان از نیاز ورزش ایران به ثبات مدیریت حرف زد.


با عرض تبریک سال نو به همه مردم و به ویژه جامعه ورزش ایران امیدوارم که سال 93 سالی پر از موفقیت برای همه باشد. با نگاهی اجمالی به ورزش در سال 92 باید بگویم که سال بدی را پشت سر نگذاشتیم. نگاه کلی به اتفاقات ورزش در سال 92 نیاز به یک بررسی همه جانبه دارد و گمان نمی کنم که بتوان حق مطلب را در کلامی کوتاه بیان کرد.

ورزش با وجود مشکلاتی که داشت شاهد موفقیت های خوبی هم بود. مثلا ما در کشتی به نتیجه ای عالی رسیدیم. این نشان می دهد که هر وقت در ورزش کار کنیم حتما نتیجه لازم را خواهیم گرفت. موفقیت کشتی حاصل کار سه ساله رسول خادم بود. البته ما همچنان در ورزش روش گلخانه ای را ادامه می دهیم و این روش کار ما را به اهداف عالیه نمی رساند. یکی از دردهای همیشگی ورزش تغییرات پی در پی مدیریتی است که لطمات فراوانی به کار می زند. ثبات مدیریت و برنامه ها حتما ثمرات بیشتری برای ورزش ما در بر خواهد داشت.

طالقانی

همانگونه که گفتم اصل اساسی برای موفقیت و پیروزی در زحمت و تلاش است. چنین چیزی باید در دستور کار مسئولان ورزش باشد. در کنار آن بحث بودجه مطرح است که ورزش ما از این بابت روزهای خوبی ندارد. تا آنجا که من اطلاع دارم فدراسیون ها به شدت با مشکل بودجه مواجه هستند که کار برنامه ریزی را برای آنها سخت و دشوار می کند.

سال آینده بازی های آسیایی در پیش است. من متاسفم در حالی که کشورهای رقیب برای 12 سال بعد برنامه دارند ما کار جدی برای بازی های آسیایی را آغاز نکرده ایم. این نشان می دهد ما همچنان در برنامهریزی ورزش دچار نقصان هستیم. من نمی دانم که متولیان ورزش برای جبران این عقب ماندگی چه تدبیری دارند . امیدوارم که آنها هرچه سریع تر با اشراف بر مشکلات سر راه ورزش حرکت جدی را آغاز کنند.

این حقیقتی محض است که ورزش جهان برای هر روزش برنامه دارد. برنامه هایی که از مدت ها قبل طراحی شده. لحظه ای غفلت گاهی ما را با مشکلات بزرگی مواجه می سازد. ورزش ما باید به روز باشد و از برنامه هایش عقب نماند تا برای آینده افق های روشن ببینم. در سال 1393 برای ورزش کشورمان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. امیدوارم ورزشکاران ایرانی بار دیگر در صحنه های بین المللی باعث افتخار ایران عزیز شوند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان