تبیان، دستیار زندگی
محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با تبیان از آینده خوب ورزش سخن گفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشحون: ورزش ایران به سوی جهانی شدن می رود


محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با تبیان از آینده خوب ورزش سخن گفت.


من ابتدا سال نو را به همه مردم ایران  و به ویژه اصحاب رسانه و جامعه ورزش تبریک می گویم. با نگاهی به آنچه در سال 92 بر ورزش رخ داد باید به آن نمره قبولی داد.

رشته های مختلف ورزشی در این سال موفقیتی های بزرگی رقم زدند. خیلی از رشته های ما با همت بلند جهانی شدند. در رشته هایی مثل والیبال، بسکتبال، فوتبال، هندبال و ... ما از آسیا فراتر رفتیم. به جز این رشته ها با نگاهی اجمالی به اعزام های برون مرزی تیم های ورزشی در می یابیم که امروزه هر رشته ای به خارج می رود با موفقیت کارش را به پایان می رساند. این نشان می دهد که ما در ورزش برنامه داریم.

به این ترتیب من آینده خوبی را برای ورزش ایران پیش رو می بینم. همه این ها درسایه مدیریت خوب در ورزش شکل گرفته است. امسال ما موفقیت هایی داشتیم که مدت ها انتظارش را می کشیدیم. مثلا در کشتی بعد از مد تها توانستیم بیرون از خانه به مقام قهرمانی جهان برسیم.

مشحون

اتفاق جالب این روزهای ورزش این است که ما پس از سالها علاوه بر رشته های انفرادی در رشته های دسته جمعی هم درخشش داریم. همه اینها حکایت از علاقه ما به کار گروهی دارد. خوشحالم که برای رسیدن به این موفقیت ها مسئولان ما توانسته اند در حد بضاعت خود امکانات و ابزار لازم را برای رشته های مختلف فراهم سازند.

علاوه بر این امسال ما تعیین وزیر جدید ورزش و انتخابات کمیته ملی المپیک را داشتیم که مایه امیدواری شد. با شناختی که من از وزیر جدید دارم اعتقادم این است که او قانون محور است. به کاری ورود نمی کند و اگر ورود کرد هم لزومش را باور کرده و هم محکم است. امسال در برخی انتخابات هم دیدیم که وزارت ورزش تابع قانون بود. برخی دوستان که به این دلیل امکان حضور در انتخابات را نداشتند خیلی نباید گله مند باشند. در چنین مواقعی کار باید جدی باشد و با رودربایستی کار پیش نمی رود.

اکنون ما در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شاهد حضور قهرمانان مطرح جهان و المپیک هستیم که مایه امیدواری است. اینها همان کسانی بودند که پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در میدان های مهم به اهتزاز درآورده اند و باز هم می توانند در عرصه مدیریت ورزش موفق باشند.

خوشبختانه شاهد تغییرات خوبی در معاونت های ورزش هم بودیم که حکایت از اطلاعات وزیر ورزش دارد. در خاتمه امیدوارم که در سال 93 رشته های مختلف ورزشی در ایران بار دیگر در صحنه های مختلف و به ویژه بازی های آسیایی موفق باشند و باعث شادی مردم شوند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان