تبیان، دستیار زندگی
حسین کلانی ملی پوش اسبق فوتبال ایران از ورزش ایران در سال 92 می گوید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلانی: ورزش سال خوبی داشت


حسین کلانی ملی پوش اسبق فوتبال ایران از ورزش ایران در سال 92 می گوید.


من از فرصتی که در اختیار دارم استفاده می کنم و پیشاپیش فرارسیدن سال نو را به همه هموطنانم تبریک می گویم. برای آنها سالی توام با موفقیت را آرزو دارم. در خصوص ارزیابی از ورزش در سال 92 متاسفانه من اشراف کامل به همه رشته های ورزشی ندارم. تلاش همه ورزشکاران ایرانی در همه عرصه ها را ارج می نهم و در حد بضاعت خودم به ذکر برخی از مسایل می پردازم.

امسال در ورزش شاهد اتفاقات خوبی بودیم. در کشتی به عنوان ورزش اول کشورمان حضور آقایان بنا و خادم سخت مایه امیدواری شده است. محمد بنا نشان داده است که کاربلد و دلسوز است. با حضور او امیدوارم کشتی فرنگی کاری را که شروع کرد استمرار ببخشد و ما بازهم شاهد موفقیت ایران در عرصه های بین المللی باشیم. بدون تردید با حضور رسول خادم در فدراسیون کشتی این رشته روزهای بهتری در پیش دارد. در والیبال جوانان توانمند کشورمان موفق بودند و این رشته در جهان جایگاهی رفیع و ارزشمند یافت. همه می دانیم که چنین رشته هایی وارداتی هستند و متولیان آن به راحتی به دیگران اجازه نمی دهند تا پا در حیطه قدرت آنها بگذارند. ورزشکاران ما با همت بلند این سد را شکستند و نشان دادند که با تلاش و همت می توان در این عرصه ها پیروز بود.

کلانی

در بسکتبال هم همین طور بود. ما دیدیم که بسکتبالیست ایرانی در صحنه آسیا چه قدرت و صلابتی داشتند و موجب شادی همه ما شدند. در بسکتبال هم خیلی ها دوست ندارند تیم هایی مثل ایران موفق باشند اما آنها تسلیم قدرت جوانان ایرانی شدند.

در فوتبال ساحلی بازیکنان ایرانی کولاک کردند. قهرمانی در مسابقات بین قاره ای یک شاهکار بود. متاسفانه قددرانی لازم از این گروه نشد که امیدوارم در آینده با توجه به این بازیکنان انگیزه لازم  را به وجود آوریم تا آنها دلگرم تر به کار خود بپردازند.

در فوتبال هم با تمام مشکلات و حرف و حدیث ها خوشبختانه به جام جهانی صعود کردیم تا در مهم تریت رویداد این رشته حضور داشته باشیم. باید امیدوار بود که بازیکنان ایرانی با تکیه بر قدرت خود نمایشی دلپذیر در برزیل داشته باشند. توقع نداریم آنها در جام جهانی در مقابل تیم هایی قدرتمند نتیجه عالی بگیرند اما این انتظار وجود دارد که آنهامردانه و شرافتمندانه تلاش کنند تا باعث غرور ما شوند. آنها باید از این فرصت استفاده کنند و فرهنگ غنی کشورمان را به رخ جهانیان بکشانند.

بار دیگر تلاش ورزشکاران کشورمان را ارج می نهم و در سال آینده که سالی مهم و حساس در ورزش ایران است آرزوی موفقیت برای نمایندگان ایران دارم. خوشبختانه با بذر امیدی که پاچیده شده می توان چشم انتظار بود که در سایه تلاش همگانی روزهای خوبی برای ورزش ایران رقم بخورد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان