تبیان، دستیار زندگی
سپاهان و تراکتور در هفته دوم هر دو تیم به کسب امتیار می اندیشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین گام آسیایی سپاهان و تراکتورسازی


سپاهان و تراکتور در هفته دوم هر دو تیم به کسب امتیار می اندیشند.

شب دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری 8 بازی انجام خواهد شد و در مهمترین بازی ها سپاهان و تراکتور دو نماینده دیگر ایران به میدان می روند. دو تیمی که در هفته نخست دو سرنوشت متفاوت داشتند.

سپاهان

هر اندازه که سپاهان ناکام بود و شکست تلخی را تجربه کرد، تراکتور یک برد شیرین به دست آورد تا دو تیم سرنوشت متفاوتی داشته باشند. در هفته دوم هر دو تیم به کسب امتیار می اندیشند.

*سپاهان – الهلال؛ سلام رئیس!

موقعیت: سپاهان در فصل جاری هرگز شمایل تیم مدعی و قدرتمند همیشگی را نداشته است. آنها در لیگ برتر از کورس مدعیان جامانده اند و در لیگ قهرمانان آسیا استارتی به غایت نومیدکننده داشتند و با شکست سنگین در قطر در قعر جدول گروه D جاخوش کرده اند و برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود چاره ای جز پیروزی در برابر میهمان قدرتمند خود ندارند. الهلال رقیب سنتی باشگاه های ایرانی در آسیاست و حریف زردها در این بازی شرایط متعادل تری نسبت به زردها دارد. آنها در حال حاضر در رده دوم جدول رقابت‌های عربستان با 54 امتیاز ایستاده است و با 51 گل زده دومین خط حمله برتر رقابت‌های لیگ عربستان را در اختیار دارد. الهلال پس تساوی غافلگیرکننده در ریاض در نخستین گام در برابر سپاهان نیم نگاهی به برد خواهد داشت. تساوی نتیجه ایست که به درد هیگدام از دو تیم نمی خورد.

نیمکت: مثل همیشه یک نبرد آسیایی و اروپایی را روی نیمکت به نظاره خواهیم نشست با این تفوات که این نیمه اروپایی از آن نماینده ایران است و نیمه آسیایی از آن نماینده عرب ها! زلاتکو کرانچار در سومین فصل حضورش در سپاهان تنها به موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا می اندیشد و اولویت نخست او همین تورنمنت است. در مقابل روی نیمکت الهلال سامی الجابر می نشیند. ستاره نام آشنا و شهیر عربستانی که بی تردید یکی از سه ستاره بزرگ تاریخ فوتبال عرب هاست و حالا ردای مدیریت را از تن خارج کرده و جامه مربیگری را بر تن کرده.

ستاره: در سپاهان هادی عقیلی مداقع میانی زردها یک ستاره بین المللی است که نسبت به سایر ستاره های زرد سرشناس تر است. در مقابل در الهلال می توان از تیاگو نوس نام برد. ستاره برزیلی که حتی سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی برزیل را در کارنامه دارد و در پست هافبک تهاجمی به نوعی طراح اصلی حملات عرب هاست.

نکته: شاگردان کرانچار سال گذشته نتوانستند نتایج خوبی را در آسیا کسب کنند و این درحالیست که آنها در چند سال پیاپی بهترین عملکرد را میان تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بدست می‌آوردند. سپاهانی‌ها در این دیدار غلامی مهاجم تیم‌شان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. کارشناسان گروه D مسابقات را گروه مرگ می‌دانند.

غیبت علی کریمی و به احتمال زیاد کریم انصاری‌فرد، مشکلی بزرگ برای تنها نماینده پیروز ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است. لخویا همانند تیم ملی کشور قطر تیم چند میلیتی محسئوب می شود که ستاره های رنگارتنگی از سراسر دنیا در ترکیب خود دارد. لخویا در بازی‌های پلی‌‌آف جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است

آمار: در آخرین نبردهای دو تیم که سال 2011 انجام شد، ابتدا سپاهان در ریاض با نتیجه 2-1 الهلال را شکست داد که ابراهیم توره و فابیو جانواریو گلزنان زردپوشان اصفهانی در آن بازی بودند اما در بازی برگشت دو تیم درحالی به تساوی 1-1 رضایت دادند که محرم نویدکیا در دقیقه 54 گل خورده سپاهانی‌ها را جبران کرد.

نمایش آخر: سپاهان در هفته اول در دوحه برابر السد 3-1 شکست خورد و الهلال در ریاض برابر الاهلی به تساوی 2-2 رسید.

بازی دیگر: الاهلی – السد

لخویا و تراکتور

*لخویا – تراکتورسازی؛ شتر سرخ و ارتش سرخ!

موقعیت: لخویا قدرت تازه فوتبال قطر است که در چند سال اخیر با سرمیاه گذاری فراوان توانسته تنه به تنه السد و الریان قدرت های سنتی قطر بزند. آنها با 47 امتیاز صدرنشین لیگ قطر هستند و با توجه به اختلاف 7 امتیازیشان با تیم دوم جدول، به احتمال فراوان قهرمانی را جشن می‌گیرند. لخویایی‌ها با زدن 51 گل در 22 بازی برتری خط حمله لیگ قطر را هم در اختیار دارند. آنچه نشان می دهد که لخویا چه تیم قدرتمندی است. تیمی که البته در هفته نخست غافلگیر شد و برابر العین شکست را پذیرا شد تا با نشستن در انتهای جدول برای این بازی خانگی تنها به برد بیندیشد. در مقابل تراکتور شرایط کاملا دوگانه ای در فصل جاری دارد. قهرمان جام حذفی ایران که در لیگ برتر کاملا دست از قهرمانی شسته و قریب به 10 هفته است که بردی کسب نکرده اما در آسیا شروعی توفانی داشت و در نخستین گام بک برد خوب را جشن گرفت تا نشان دهد در فصل جاری نقشه های فراوانی در آسیا دارد.

نیمکت: روی نیمکت لخویا یک سرمربی بزرگ و نامدار می نشیند. اریک گرتس بلژیکی که در طول دوران مربیگری اش سابقه هدایت تیم های بزرگی نظیر مارسی، گالاتاسرای، آیندهوون، وولفسبورگ، کایزرسلاترن و تیم ملی مراکش را بر عهده داشته. در مقابل روی نیمکت تراکتور تونی اولیویرا می نشیند. مربی نامدار پرتغالی که اگرچه آوازه اش به گرتس نمی رسد اما در مارکت آسیا یک مربی نامدار است.

ستاره: لخویا یک تیم هفتادو دوملتی است اما سباستین سوریا کینتانا مهاجم اروگوئه ای تبار این تیم بی تردید سرشناس ترین آنهاست. در ترکیب تبریزی ها می توان می توان از حامد لک نام برد. گلر جوان و ملی پوش تراکتور که در قطر نقش کلیدی خواهد داشت.

نکته: غیبت علی کریمی و به احتمال زیاد کریم انصاری‌فرد، مشکلی بزرگ برای تنها نماینده پیروز ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا است. لخویا همانند تیم ملی کشور قطر تیم چند میلیتی محسئوب می شود که ستاره های رنگارتنگی از سراسر دنیا در ترکیب خود دارد. لخویا در بازی‌های پلی‌‌آف جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است. آنها در ابتدای هفته در لیگ ستارگان قطر میزبانش الاهلی را با نتیجه 3-1 شکست داد و جایگاهش در صدر جدول لیگ این کشور عربی را تحکیم بخشید. پیروزی در قطر نتیجه‌ای ارزشمند است اما تساوی می‌تواند برای تراکتوری‌ها یک امتیاز خوب را به ارمغان آورد. برد تراکتور در هفته نخست بابت اخراج سرمربی الشباب شد.

نمایش آخر: لخویا در دبی برابر العین 2-1 تن به شکست داد و تراکتور در تبریز در یک بازی پر تب و تاب در حالیکه 10 نفره بود، الشباب را 1-صفر مغلوب کرد.

بازی دیگر: الاتحاد – العین

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا