تبیان، دستیار زندگی
دوازده ورزشکاری که در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک به مدال طلا، نقره یا برنز دست یافتند و با عملکرد خود جایگاه دوازدهمی کاروان ایران را موجب شدند، پس از یک سال و نیم تاخیر امشب طی مراسمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهدا نشان ویژه  به مدال‌آور ایران در المپیک لندن


دوازده ورزشکاری که در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک به مدال طلا، نقره یا برنز دست یافتند و با عملکرد خود جایگاه دوازدهمی کاروان ایران را موجب شدند، پس از یک سال و نیم تاخیر امشب طی مراسمی ویژه پاداش‌های نقدی خود همراه با نشان‌های ویژه IOC را دریافت کردند.


مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‎های المپیک لندن شامگاه سه شنبه با حضور محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان این دو نهاد همراه با روسای فدراسیون‌ها در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

البته این مراسمی بود که مدیران پیشین کمیته ملی المپیک قول برگزاری آن اما هرگز به تعهد خود عمل نکردند. در حالیکه قرار بود با برگزاری چنین مراسمی، پاداش‌های نقدی وعده داده شده به ورزشکاران مدال آور در بازی‌های المپیک لندن پرداخت شود. پاداشی که محمد علی آبادی، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک پیش از اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی های المپیک متعهد به پرداخت آن شد.

نشان

بر این اساس مقرر شد تا ورزشکارانی که در المپیک لندن صاحب مدال طلا می‌شوند 70 میلیون تومان دریافت کنند و به مدال‌آوران نقره و برنز هم به ترتیب 50 و 30 میلیون تومان پرداخت شود. در هر حال با این وعده و عید کاروان ایران به لندن اعزام شد و از میان 54 ورزشکار اعزامی 12 نفر موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شدند.

این ورزشکاران که با مدال آوری خود جایگاه هفدهمی کاروان ایران را هم موجب شدند اما با یک سال و نیم تاخیر امشب پاداش‌های نقدی در نظر گرفته شده را دریافت کردند.

اسامی ورزشکارانی که در المپیک لندن به مدال دست یافتند و شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل، پاداش‌های نقدی و نشان ویژه IOC خود را دریافت کردند، به این شرح است:

مدال‌آوران طلا

* حمید سوریان ( کشتی‌گیر فرنگی‌کار وزن 55 کیلوگرم)

* بهداد سلیمی (وزنه بردار دسته 105+ کیلوگرم)

* قاسم رضایی (کشتی‌گیر فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم)

* امید نوروزی (کشتی‌گیر فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم)

مدال‌آوران نقره

* سجاد انوشیروانی (وزنه بردار دسته 105+ کیلوگرم)

* احسان حدادی (دوومیدانی کار پرتاب دیسک)

* صادق گودرزی (کشتی گیر آزاد کار وزن 74 کیلوگرم)

* نواب نصیرشلال (وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم)

* محمد باقری معتمد (تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم)

مدال‌آوران برنز

* کیانوش رستمی (وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم)

* احسان لشگری (کشتی‌گیر آزادکار وزن 84 کیلوگرم)

* کمیل قاسمی (کشتی‌گیر آزادکار وزن 120 کیلوگرم)

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت کمیته المپیک