تبیان، دستیار زندگی
با کند کردن پیر شدن سلول هایمان همزمان با این که از بیماری جلوگیری می کنیم نه تنها می توانیم از یک زندگی با کیفیت بالاتر بلکه از یک زندیگ طولانی تر نیز لذت ببریم .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شما جوان بمانید

شما جوان بمانید

به راه خود ادامه می دهیم با شادمانی زندگی را می گذرانیم تا اینکه یک روز احساس می کنیم که داریم پیر می شویم و نشانه های متوالی و پیوسته آن در برابر چشمان ابر آلود و آب مرواریدی ما قرار می گیرد.استخوانهایمان به جیرجیر می افتند ، کمرمان درد می گیرد نام همسایگانمان را فراموش می کنیم از رانندگی در شب بیزار می شویم  و هدف اصلی ما هر روز این است که به اندازه کافی زنده بمانیم تا از سرنوشت جلو بزنیم .

نویسنده کتاب حاضر بیان می کند که :«ما اینجا هستیم تا چنین تصوری از پیری را به چالش کشیده و راه جدیدی برای فکر کردن درباره داروی ضد پیری ایجاد کنیم . تمرکز سنتی جامعه پزشکی روی معالجه کردن بیماری های مزمن و عقب انداختن بیماری های حادی که همراه با پیری هستندمی باشد .از آنجا که فقط بیماری قلبی و سرطان عامل 50 درصد از تمام مرگ و میرها هستند پس اگر بتوانید جلو این قاتلان بزرگ را بگیرید ، شما بتوانید 50 درصد بیشتر عمر کنید . با این که این بیماری ها بسیار ویران کننده هستند ولی محو کردن آنها به عنوان قاتلان شما ، متوسط امید به زندگیتان را نه 30 یا 40 سال که انتظار داشتید بلکه فقط در حدود 5/9 سال افزایش می دهد چرا ؟ چون چیز دیگری جای آنها را می گیرد.برای افزودن سالهای بیشتر به زندگی و افزودن زندگی به سالهای عمرتان باید سطح خطر پذیری خودتان را برای تمام بیماریها پایین بیاورید و تنها راه انجامش این است که سرعت پیر شدن خودتان را در سطح سلولی کاهش دهید.معالجه سرطان یا هر بیماری دیگر لزوما کاری را برای تغییر دادن طبیعت و یا سرعت فرایند پیر شدن بدن شما انجام نمی دهد

در این کتاب از طریق شناخت علمی بدن و سرعت پیر شدن به شما نشان داده شده تا یک زندگی طولانی و قوی داشته باشید .اما مسئله مهم این است که ، طولانی تر زندگی کردن نباید به معنای طول دادن زمان مردن باشد ، که بسیاری از مردم فکر می کنند به آن معنی است، بلکه به معنی لذت بردن از هر لحظه یک زندگی طولانی تر و داشتن زمان بیشتر برای زندگی کردن است.

پیر شدن و بیماری هر چند که با یکدیگر رابطه متقابل دارند چیز یکسانی نیستند .همین طور که پیرتر می شویم همه سیستم های ما به آرامی کیفیت خود را از دست می دهند .که این امر ما را نسبت به بیماری ضربه پذیرتر می کند . با کند کردن پیر شدن سلول هایمان همزمان با این که از بیماری جلوگیری می کنیم نه تنها می توانیم از یک زندگی با کیفیت بالاتر بلکه از یک زندیگ طولانی تر نیز لذت ببریم .

در سرتاسر این کتاب به سن واقعی شما مراجعه می شود یعنی فرمول طراحی شده ای که به جای سن تقویمی ساده شما سن بیولوژیک شما را بر اساس رفتارها و روش زندگی تان مشخص می کند ، انجام کارهای خوب و به طور کلی خوب زندگی کردن سن واقعی شما را بسیار جوانتر از سن تقویمی تان می سازد. و  برعکس با انجام عادت های اشتباه و کارها و زندگی غلط هنوز به سن سی سالگی نرسیده بدنی بسیار پیرتر خواهید داشت .یکی از بزرگترین چیزهایی که این فرمول سن واقعی به ما آموخته است این نکته است که تغییرات ایجاد کنید تا پاداش هایی را مشاهده کنید . این بدان معنی است که شما باید در دهه های سی ، چهل و پنجاه اقدام به ساختن دیوار دفاعی در برابر حملاتی کنید که ممکن است تا دهه های شصت ، هفتاد و هشتاد عمرتان اتفاق نیفتند.

در این کتاب از طریق شناخت علمی بدن و سرعت پیر شدن به شما نشان داده شده تا یک زندگی طولانی و قوی داشته باشید از همه مهمتر این که پیری اجتناب ناپذیر است اما مطمئنا سرعت پیر شدن اجتناب ناپذیر نیست.

ابزارهای ذکر شده در سرتاسر این کتاب ، برنامه هایی ایجاد کرده  که باید در زندگی خودتان به اجرا درآورید .این برنامه ها به شما کمک خواهند کرد تا استرس را کاهش دهید سیگار را ترک کنید آزمایش های صحیح سلامتی انجام دهید ، عصبانیت خودتان را مدیریت کنید و بسیاری چیزهای دیگر . علاوه بر آن ، فصل ویژه ای را در مورد روش هایی خواهید یافت که با آنها بتوانید با تمرینهای بدنی که برای هر کس عملی و امکان پذیر است ، بدن خودتان را اصلاح کنید.

نکته پر اهمیت این است که هیچوقت برای شروع کردن این تغییرات خیلی دیر و یا خیلی زود نیست آنچه که نهایتا انجام خواهید داد این است که نقاط و حلقه های ضعیف مربوط به شخص خودتان یا همان چیزهایی که شما را نسبت به اثرات پیری بسیار آسیب پذیر می کنند را پیدا کرده و تعمیر کنید .

هدف کتاب حاضر اطمینان از این است که تا زمانی زنده هستید کیفیت بالایی از زندگی را داشته باشید .هیچکس نمی خواهد که سالهای بعد از 50 سالگی زندگی اش را با رژیم غذایی کم قند و کم چربی سپری کند ، از زخم های بستر رنج ببرد و یا این که دچار فراموشی شود و گذشته اش را به خاطر نیاورد .شما خواهان این هستید که حتی وقتی که هشتاد ساله هستید احساس کنید که سی سال دارید . می خواهید که عقل یک پدر بزرگ یا مادربزرگ را داشته باشید بدون این که احساس کنید که یکی از آنها هستید . مسئله مهم این است که ، طولانی تر زندگی کردن نباید به معنای طول دادن زمان مردن باشد ، که بسیاری از مردم فکر می کنند به آن معنی است ، بلکه به معنی لذت بردن از هر لحظه یک زندگی طولانی تر و داشتن زمان بیشتر برای زندگی کردن است.

پیری، رو به زوال رفتن سیستم‌های بدن نیست، بلكه پدیده‌ای بسیار هدفمند است. همان سیستم‌ها و فرآیندهای بیولوژیكی كه ما را پیر می‌كنند، وقتی كه جوانتر هستیم، برای ما كارهای بسیاری انجام می‌دهند. بنابراین نقش ما، به عنوان بخشی از جمعیت در حال پیر شدن، یادگیری چگونگی عملكرد این سیستم‌ها است تا به نفع ما کار کنند. با این یادگیری می‌توانیم روی این سیستم‌ها، برای فعالیت كردن همانند دوره جوانی، برنامه‌ریزی كنیم . این باعث می‌شود تا زمانی كه زنده‌ایم، زندگی باكیفیت و شادابی داشته باشیم.

کتاب حاضر دارای 18 فصل و 361 صفحه است و نگارنده در این کتاب علت‌های اصلی پیری، از جمله كم شدن سلول‌های بنیادی،ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن ،قندی شدن، سموم و تابش اشعه ماوراء بنفش و اثرات آن بر روی كاركرد قسمت‌های مختلف بدن را بررسی و پیشنهادهایی را برای خنثی كردن این اثرات عرضه كرده است. در پایان نیز یک برنامه 14 روزه را همراه با انجام كارهایی كوچك كه باعث تفاوت در هر روز می‌شود، تا بتوانید طولانی تر و جوانتر زندگی کنید .

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشی

مرکز مشاوره          


مشخصات کتاب

نویسنده:محمت از ،مایكل رایزن

مترجم:مرتضی ذوالانوار

ناشر:معیار اندیشه