تبیان، دستیار زندگی
متاسفانه ارباب حلقه‌ها از بین رفته و شما شانسی برای داشتن آن ندارید اما برای اینکه حداقل اندکی از حس قدرت ناشی از به دست داشتن آن را تجربه کنید می‌توانید حلقه‌ی Fin را امتحان کنید تا دست کم به ارباب دستگاه‌های هوشمندتان تبدیل شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارباب حلقه‌های خانه شوید


متاسفانه ارباب حلقه‌ها از بین رفته و شما شانسی برای داشتن آن ندارید اما برای اینکه حداقل اندکی از حس قدرت ناشی از به دست داشتن آن را تجربه کنید می‌توانید حلقه‌ی Fin را امتحان کنید تا دست کم به ارباب دستگاه‌های هوشمندتان تبدیل شوید.

ارباب حلقه‌های خانه شوید

Fin تازه‌ترین ابزاری است که به شکل یک حلقه است و می‌توان با کمک آن با اشارات دست، دستورهایی را به ابزارهای هوشمند دیگر داد. به کمک این گجت ساده اما بسیار کاربردی نحوه‌ی تعامل ما با ابزارهای هوشمند اطرافمان به شدت تغییر خواهد کرد.

از ساعت‌های هوشمند بگیرید تا لنز هوشمند، دنیای ما امروزه شاهد خیل عظیمی از ابزارهای پوشیدنی تازه است. Fin به دور انگشت شست شما قرار می‌گیرد و به کمک حسگرهای قرار گرفته درونش می‌تواند موقعیت شست شما را نسبت به کف دستتان تشخیص دهد.

به علاوه این حلقه می‌تواند تفاوت بین بندهای انگشت شما را تشخیص دهد. به کمک این قابلیت می‌توانید کف دست خود را به یک صفحه کلید عددی تبدیل کنید. در این حلقه اشارات انگشت شما پس از تبدیل به دستورات، توسط بلوتوث نسخه‌ی 4 به دستگاه مورد نظرتان انتقال پیدا می‌کند.

کاربردهای بالقوه‌ی این ابزار طیف وسیعی را شامل می‌شود. برای مثال می‌توان با کمک آن شدت صدای پخش شده را کم یا زیاد کرد یا آن را به یک کنترل از راه دور برای تلویزیون هوشمند خود تبدیل کنید یا حتی در هنگام رانندگی تلفن هوشمند خود را کنترل کنید، بدون اینکه دست خود را از روی فرمان بردارید.

شرکت سازنده‌ی این ابزار کیت توسعه‌ی نرم افزاری این حلقه را برای iOS، اندروید و ویندوز فون منتشر کرده است و امیدوار است تا با ایده‌های جدیدی که از سوی توسعه دهندگان نرم افزاری دریافت می‌کند بتواند قابلیت‌های این حلقه را بهبود دهد.

دلایل اساسی که منجر به کاهش اندازه‌ی این ماژول شده است شامل استفاده از یک لنز کوچک‌تر، حذف شاسی فلزی مورد استفاده در آن و کاهش مصرف انرژی و طبیعتا کاهش سایز باتری مورد استفاده است

این حلقه همچنین به چراغ هشداردهنده‌ی LED نیز مجهز است و باتری لیتیوم پلیمری آن نیز به وسیله‌ی درگاه Micro-USB شارژ می‌شود. بر خلاف حلقه‌ی اصلی (Lord)! قدرت این حلقه محدود است و با هر بار شارژ می‌توانید از این حلقه به مدت یک ماه استفاده کنید. برخلاف ساعت هوشمند ساخت سامسونگ این شرکت به خوبی به فکر نیازهای کاربران بوده و آن را کاملا ضد آب و گرد و غبار ساخته پس می‌توانید این حلقه را همواره به دست داشته باشید و نگرانی از بابت خرابی آن نداشته باشید.

این حلقه هم اکنون مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند و برای راه یافتن به بازار مصرفی هنوز جای اصلاحات و بهبود دارد. قیمت احتمالی نسخه‌ی نهایی این حلقه حدود 130 دلار خواهد بود که این شامل یک تیشرت شرکتی نیز می‌شود! شرکت سازنده‌ی حلقه (برخلاف اِلف‌ها) سلیقه‌ی انواع مشتریان را نیز در نظر گرفته است و آن را در رنگ‌های سفید، پرتقالی، سیاه، آبی و سبز عرضه خواهد کرد.

همچنین کمپانی PMD با ابزاری جالب‌توجه و بسیاری کاربردی در نمایشگاه CES 2014 حاضر شده بود. در تصویر فوق دوربین پردازشی ژست‌های حرکتی CamBoeard Pico XS را مشاهده می‌کنید که در کنار نسخه‌ی قبلی آن قرار گرفته است.

ارباب حلقه‌های خانه شوید

این ماژول دارای ضخامتی 4 میلی‌متری، طول 39.5 میلی‌متری و عرض 15.5 میلی‌متری است. طول نسخه‌ی جدید به اندازه‌ی نسخه‌ی قبلی کاهش یافته است، اما همچنان در آن از تراشه‌ی سنسور Infineon IRS1010C 3D استفاده شده است. علاوه بر اندازه‌ی بسیار جالب توجه این ماژول، استفاده از MIPI (اینترفیس ارتباطی با پردازنده) به‌جای پورت USB آن را به گزینه مناسبی برای تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند برای استفاده از آن در محصولات خود بدل کرده است.

دلایل اساسی که منجر به کاهش اندازه‌ی این ماژول شده است شامل استفاده از یک لنز کوچک‌تر، حذف شاسی فلزی مورد استفاده در آن و کاهش مصرف انرژی و طبیعتا کاهش سایز باتری مورد استفاده است. برخلاف Pico S که نمونه‌ی قبلی این دوربین با مصرف انرژی 1 واتی است، Pico XS به‌عنوان نسخه‌ی جدید این محصول در زمان ثبت تصاویر با نرخ 25 فریم در ثانیه کمتر از 50 وات و در زمانی که نرخ ثبت تصویر در آن 45 فریم بر ثانیه باشد، 350 وات انرژی مصرف می‌کند. همچنین در بدترین حالت ممکن، دمای این ماژول ده درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

علاوه بر کاهش زاویه‌ی دید این دوربین، تغییر دیگری روی آن نسبت به نسخه ی پیشین حاصل نشده است. همانطور که در ویدئو نیز ملاحظه می‌کنید، با استفاده از نرم‌افزار این ماژول می‌توان حرکات دو دست را مانیتور کرده و شبیه‌سازی کرد.

همچون نسخه‌ی پیشین این دوربین نیز توانایی شناسایی ژست‌های حرکتی در فاصله‌ی نزدیک در حدود 50 سانتی‌متری را دارا است. این دوربین قادر است ژست‌های حرکتی نزدیک به مانیتور همچون روی کیبرد را که به Comfort Zone معروف است، شناسایی کرده و عملیات مناسب آن را به انجام برساند. بنابراین می‌توان از این اکمان در رایانه‌های شخصی استفاده کرد و این دوربین را با تعبیه روی مانیتور مورد استفاده قرار داد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت