تبیان، دستیار زندگی
کویین مری 2 نام بزرگترین اقیانوس پیمای دنیاست که ظاهری بسیار بزرگ و خوفناک دارد!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین اقیانوس‌پیمای جهان


کویین مری 2 نام بزرگترین اقیانوس پیمای دنیاست که ظاهری بسیار بزرگ و خوفناک دارد!

کویین مری 2 نام بزرگترین اقیانوس پیمای دنیاست که ظاهری بسیار بزرگ و خوفناک دارد! یکشنبه کاپیتان این کشتی بر روی بدنه پایینی کشتی ایستاد تا این اقیانوس پیمای 151000تنی را از نمای دیگر ببیند.

بزرگترین اقیانوس‌پیمای جهانبزرگترین اقیانوس‌پیمای جهان

این تصاویر زیبا برای جشن تولد 10 سالگی این کشتی که چند هفته ی دیگر است گرفته شده است. قسمتی که کاپیتان بر روی آن ایستاده است قسمتی از کشتی است که برای جهت دادن و حفظ تعادل کشتی استفاده می شود مرتبا به زیر و روی اب می رود پس کار سختی است که ان را روی آب نگه داشت تا یک نفر روی ان برای مدتی بایستد. پس مهندسان این کشتی ماه ها برای این امر برنامه و نقشه کشیدند!

کوئین مری کشتی مشهوری است که به نگاه برخی بزرگترین و به نگاه گروهی دیگر دومین کشتی بزرگ جهان پس از تایتانیک است

این کشتی در هر سفر می تواند حدود 2620 نفر را جابجا کند و حدود 1253 خدمه هم دارد که شبانه روز از آن محافظت می کنند که در این 10 ساله گذشته حدود 400 سفر انجام داده اند و 200 بار اقیانوس ارام را طی کرده اند. کاپیتان می گوید از اینکه توانستم در این قسمت از کشتی قرار بگیرم بسیار بسیار بسیار خوشحالم! من از ده ها متر بالاتر این کشتی را کنترل می کنم و برای اولین بار به اینجا می آیم.

بزرگترین کشتی مسافربری جهان امکان حمل 4300 مسافر را بر روی 15 عرشه داشته و بیش از 1300 خدمه برای پذیرایی و فراهم آوردن امکانات رفاهی کامل برای مسافران در سطح آن حضور دارند. بدین ترتیب این کشتی عملا سفرهای خود را با حدود 6000 مسافر آغاز می‌کند.

بزرگترین اقیانوس‌پیمای جهانبزرگترین اقیانوس‌پیمای جهان

در شرایطی که این کشتی در قیاس با کویین‌مری از 4/2 متر پهنا و 6 متر طول کمتر برخودار است اما تناژ ناخالص واقعی آن که حدود 160000 تن است در مقایسه با 154000 تن کویین‌مری افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

کوئین مری کشتی مشهوری است که به نگاه برخی بزرگترین و به نگاه گروهی دیگر دومین کشتی بزرگ جهان پس از تایتانیک است. این کشتی در اواخر دهه ی 1920 به انداخته شد و در نخستین سفر خود بیش از 3000 مسافر از بندر «ساوت همپتون» به نیویورک منتقل کرد. این کشتی در جنگ جهانی دوم به خدمت ناوگان دریایی بریتانیا در آمد. این کشتی در سال 1967 و پس از بازنشستگی در معرض فروش قرار گرفت.

بزرگترین اقیانوس‌پیمای جهانبزرگترین اقیانوس‌پیمای جهان

این كشتی پس از انجام تغییرات لازم و پر هزینه به عنوان هتل شناور و نماد شهر «لانگ بیچ» در نزدیكی لس آنجلس فعالیت نوینی را آغاز كرد.

فرآوری: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: تابناک، راسخون، آخرین نیوز

مطالب مرتبط:

بزرگترین کشتی مسافربری جهان

معرفی بزرگترین کشتی % 100 خورشیدی جهان

ساخت نخستین کشتی عمودی!