تبیان، دستیار زندگی
کریستیانو رونالدو و مسی که در سال 2013 رقابت شدیدی برای تصاحب توپ طلا داشتند این بار به رقابتی دیگر با یکدیگر پرداختند که رونالدو موفق شد بالاتر از لیونل مسی قرار بگیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حسین جوادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو ثروتمندترین مرد فوتبال


کریستیانو رونالدو و مسی که در سال 2013 رقابت شدیدی برای تصاحب توپ طلا داشتند این بار در رقابتی دیگر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رونالدو موفق شد بالاتر از لیونل مسی قرار بگیرد.


رونالدو و مسی

در روزگار امروز شرایط خیلی تغییر کرده ، شما میتوانید هم ستاره توپ گرد باشید و هم یکی از ثروتمندترین مردان جهان. دیگر آن زمان گذشته که تنها امثال راک فلر ها دلار ها را جارو کنند.

امروزه ستاره های فوتبال جهان با دستمزدهای کلان با عقد قراردادهای تجاری سر سام آور به عنوان ثروتمند ترین مردان انتخاب میشوند. در همین راستا وقتی نگاهی به لیست ثروتمند ترین بازیکنان فوتبال جهان میاندازید میفهمید که فوتبال تا چه اندازه با اقتصاد پیوند تنگاتنگی دارد و چگونه ستاره های رنگی مستطیل سبز میتوانند پول پارو کنند.

در فهرست ثروتمندترین بازیکنان جهان نام کریس رونالدو در رتبه اول چشم نوازی میکند. او باز هم بالاتر از لیونل مسی قرار گرفته و این بار نیز در عرصه اقتصادی بالاتر از رقیب آرژانتینی در رتبه اول جا خوش کرده است.

مسی در سال 2013، 33 میلیون یورو درآمد کسب می کند. این رقم شامل 10,5میلیون یورو حقوق سالیانه از بارسا، 1,5 میلیون یورو پاداش ها و 21 میلیون یورو تبلیغات می شود

مهاجم پرتغالی رئال مادرید با ثروت تقریبی 148 میلیون یورو بالاتر از لیونل مسی در صدر ثروتمند‌ترین فوتبالیست‌های سال 2014 قرار گرفت.  البته در سال گذشته مسی نفر اول شده بود .در اینجا بد نیست نگاهی به درآمد های بازیکنان در یک دوره قبل  بی اندازیم، در آن زمان لیست منابع درآمدهای بازیکنانی چون رونالدو و مسی منتشر شد و امسال نیز با انتخاب رونالدو به عنوان پردرآمدترین بازیکن سال میتوان پی به جهش ناگهانی سطح درامد این بازیکن ببریم.

مسی در سال 2013، 33 میلیون یورو درآمد کسب می کند. این رقم شامل 10,5میلیون یورو حقوق سالیانه از بارسا، 1,5 میلیون یورو پاداش ها و 21 میلیون یورو تبلیغات می شود.

سود 2012 : 33 میلیون یورو (27,5 میلیون پوند)

سود 2011 : 31 میلیون یورو-ارزش خالص: 110 میلیون دلار – (تخمینی).

در همان سال رونالدو به مقام دوم رسید رونالدو در رئال مادرید با کسب درآمد هنگفت سالانه 24,3 میلیون پوندی خود در رده سوم پردرآمدترین بازیکنان جهان قرار گرفته است.

سود 2012 : 29,2میلیون یورو (24,3 میلیون پوند)-

سود 2011 : 27,5 میلیون یورو-ارزش خالص : 160 میلیون دلار – (تخمینی).

البته امسال شرایط هر دو آنها تغییر کرد و قراردادهای تجاری زیادی به خاطر قرار گرفتن در جمع بهترین های جهان نصیب آنها شد و همین مساله سبب شد تا هر دو بازیکن دست به تولید کردن بزنند.

در این رابطه رونالدو پیش قدم شد و کارخانه ای از لباس های مردانه را تاسیس کرد. البته در اینجا تنها نباید به این دو ستاره اشاره کرد چون بر اساس گزارشات منتشر شده نیمار در این فصل با قراردادی که با بارسا بست طوفانی به پا کرد ولی تا این بازیکن بخواهد جا بی افتد زمان زیادی دارد. به طور مثال همکاری نیمار با برندهایی چون نایکی، پاناسونیک، Heliar، VW، Claro، Guarana Antractica، Ambev، Red Bull، و Unilever باعث شد تا این جوانک برزیلی به عنوان بازیکن سانتوس سالیانه 20 میلیون یورو (16.4 میلیون پوند) درآمد داشته باشد.

باشگاه بارسلونا رسما فاش کرد که مبلغ 40 میلیون یورو به پدر و مادر نیمار به خاطر توافق از قبل تعیین شده ای که با شرکت آن ها (N&N) داشتند پرداخت شده است. شرایط هیچ والدین دیگری در این فهرست مورد استفاده قرارنگرفته است چرا که به اندازه کافی مهم نبوده اند

پس از آن نوبت بارسلونا رسید. انتقال 86.2 میلیون یورویی (71 میلیون پوندی) در ژوئن 2013 به ثبت رسید، انتقالی تاریخی که هرچند با حرف و حدیث ها و حواشی های مختلف رو به رو بود اما باعث شد نیمار به یکی از ثروتمندترین بازیکنان فوتبال تبدیل شود.

جزئیات دقیق قرارداد نیمار درست پس از این که نام بارسلونا برای تحقیقات در مورد کلاهبرداری مالیاتی بر سر زبان ها افتاد روی سایت باشگاه قرارگرفت. نیمار 22 ساله رقمی معادل 10 میلیون یورو (8.2 میلیون پوند) به عنوان رقم انتقال دریافت کرد و قراردادی پنج ساله به امضا رساند که سالیانه مبلغ 8.8 میلیون یورو (7.2 میلیون پوند) دستمزد دریافت می کند.

علاوه بر این ها، باشگاه بارسلونا رسما فاش کرد که مبلغ 40 میلیون یورو به پدر و مادر نیمار به خاطر توافق از قبل تعیین شده ای که با شرکت آن ها (N&N) داشتند پرداخت شده است. شرایط هیچ والدین دیگری در این فهرست مورد استفاده قرارنگرفته است چرا که به اندازه کافی مهم نبوده اند.

نیمار بسیار به والدینش نزدیک است و از آن جا که درآمد خانواده مستقیما از زندگی فوتبالی ستاره برزیلی به دست آمده قضیه نیمار و خانواده اش در این لیست گنجانده شده است.نمایه جهانی نیمار از منظر حقوقی بسیار با ارزش است. به همین دلیل موارد مربوطه از توافق باشگاه بارسلونا حذف شده بود.

نیمار در می 2013 قراردادی با شرکت Doyen Global که مدیریت آن را مشاور دیوید بکام برعهده دارد به امضا رساند تا این حقوق را در خارج از خاک برزیل نیز پیگیری کند. نیمار صاحب املاکی در سائوپائولو و همچنین یک قایق 5 میلیون یورویی (4.1 میلیون پوندی) می باشد.

انتخاب بازیکنان بر اساس نوع قراردادها و مبلغ های پرداخت شده کار بسیار سختی چون نه تنها قراردادها لحاظ میشود بلکه روابط تجاری و تبلیغاتی بازیکن در طول یک سال نیز مورد بررسی قرار میگیرد.

فهرست 10 فوتبالیست ثروتمند فوتبال جهان در سال 2014 به این شرح است:

1- کریستیانو رونالدو، رئال مادرید - 148 میلیون یورو

2- لیونل مسی، بارسلونا - 146 میلیون یورو

3- ساموئل اتوئو، چلسی - 85 میلیون یورو

4- وین رونی، منچستریونایتد - 84 میلیون یورو

5- کاکا، میلان - 82 میلیون یورو

6- نیمار، بارسلونا - 80 میلیون یورو

7- رونالدینیو، اتلتیکو مینیرو - 78 میلیون یورو

8- زلاتان ابراهیموویچ، پاری‌سن‌ژرمن - 69 میلیون یورو

9- جان لوئیجی بوفون، یوونتوس - 63 میلیون یورو

10- تیری آنری، نیویورک ردبولز - 57 میلیون یورو

حسین جوادی

بخش ورزشی تبیان