تبیان، دستیار زندگی
نخستین همایش علمی، آموزشی˝بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت˝ با رویکرد سبک زندگی سالم با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور صاحب نظران، کارشناسان و علاقه مندان به این عرصه در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش "‌بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت" ‌برگزار شد

همایش ‌بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت ‌برگزار شد


نخستین همایش علمی، آموزشی"‌بازی‌های رایانه‌ای و ارتقای سلامت" با رویکرد سبک زندگی سالم با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای روز شنبه (سوم اسفندماه) با حضور صاحب نظران، کارشناسان و علاقه مندان به این عرصه در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.


در این رویداد 2 روزه علمی – فرهنگی علاوه بر این بنیاد نهاد ها و سازمان هایی همچون وزارتخانه های بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما مشارکت دارند.

دانشگاه علمی کاربردی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با مشارکت فعال در همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت به عنوان کمیته علمی همایش ایفای نقش می کند.

بررسی نقش بازی های رایانه ای و فناوری های نوین در تعلیم، تربیت و ارتقای سلامت جامعه، تبادل اطلاعات بین صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه به منظور هم افزایی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، آشناسازی گروه های پزشکی و درمانگر با کاربرد فناوری های نوین در امر آموزش و درمان اهداف این همایش را تشکیل می دهد.

بررسی100 مقاله ارسال شده به این همایش در کمیته علمی همایش انجام شده است و از بین مطالب ارسالی، 45 عنوان مقاله پذیرفته شده است.

بر اساس اعلام کمیته علمی همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت مقالات پذیرفته شده پس از فرآیند داوری در کتابی تحت عنوان مجموعه مقالات نخستین همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت منتشر می شود.

بر اساس اعلام کمیته علمی همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت مقالات پذیرفته شده پس از فرآیند داوری در کتابی تحت عنوان مجموعه مقالات نخستین همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت منتشر می شود.

نقش بازی های رایانه ای در ارتقای سلامت فرد و جامعه، بازی های رایانه ای و ترویج سبک زندگی سالم، بازی های رایانه ای و آموزش و یادگیری، بازی های رایانه ای، پیشگیری، درمان و توان بخشی و موضوع های آزاد و مرتبط از محورهای این همایش به شمار می رود.

بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر خلاقیت دانش آموزان دخترپایه های ابتدایی شهر کرج، مطالعه و بررسی میزان نگرش شهروندان به بازهای رایانه ای (مورد مطالعه شهر تهران)، هنر ارتباط و ارتباط هنر در بازیهای رایانه ای، تاثیر بازیهای رایانه ای بر عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانش آموزان، بازی و تلفن همراه رسانه های نوین در آموزش زبان انگلیسی ، بازی رایانه ای و جنسیت و مروری بر استانداردهای طراحی و تولید بازیهای رایانه ای آموزشی از محورهای موضوعی مقاله های ارایه شده در این رویداد علمی – فرهنگی است.

همچنین برپایی 2 کارگاه آموزشی - تخصصی مرتبط با محورهای ارایه شده در این رویداد در پایان برنامه کاری روزانه در جدول کاری همایش بازیهای رایانه ای و ارتقای سلامت گنجانده شده است.

کارگاه آموزشی Gamification در حوزه سلامت، معرفی نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای ایران (ESRA)، بازی های حرکتی و نقش آن ها در ارتقای سلامت و سبک زندگی در بازی های رایانه ای از محورهای موضوعی کارگاهها یادشده به شمار می رود.

نخستین همایش بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت سوم و چهارم اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برپاست.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان