تبیان، دستیار زندگی
گاهی با دوستی صحبت می‌کنید و متوجه می‌شوید که چقدر او نیاز به روان درمانی دارد، رابطه‌تان به نحوی است که جرات نمی‌کنید به او پیشنهاد کنید به یک کلینیک روان درمانی مراجعه کند. او نیاز دارد تا دوباره خودش را بشناسند، وسواس‌های فکری‌اش را رفع کند و با افزایش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب‌های عیدانه


گاهی با دوستی صحبت می‌کنید و متوجه می‌شوید که چقدر او نیاز به روان درمانی دارد، رابطه‌تان به نحوی است که جرات نمی‌کنید به او پیشنهاد کنید به یک کلینیک روان درمانی مراجعه کند. او نیاز دارد تا دوباره خودش را بشناسند، وسواس‌های فکری‌اش را رفع کند و با افزایش اعتماد به نفس انسان مفیدتری باشد. به افرادی که در برابر پیشنهاد کتاب‌های روان‌شناسی ممکن است واکنش‌های منفی نشان دهند، می‌توان این کتاب را پیشنهاد کرد ... .

کتاب‌های عیدانه

به روزهای آخر اسفند رسیده‌ایم. این روزها همه عجله دارند، می‌خواهند کارها را هرچه زودتر تمام کنند و به استقبال سال جدید بروند.

مشتریان هم بی‌حوصله‌تر و عجول‌تر از همیشه هستند. داخل کتابفروشی می‌آیند و دنبال چیزی می‌گردند تا به عزیزی هدیه بدهند. به طور طبیعی پیشنهاد ما کتاب است اما از اینجا ماجرا سخت می‌شود. کدام کتاب؟ به راستی کدام کتاب مناسب است؟ مشتریان حوصله دادن اطلاعات در مورد کسی که برایش کتاب می‌خرند را ندارند. بنابراین سعی می‌کنم تا پایان سال بیشتر بر پیشنهاد کتاب به سلیقه‌های مختلف تمرکز و توجه کنم.

سلیقه‌هایی که به تجربه دارای مشتریان بیشتری هستند و تعداد بیشتری از دایره خوانندگان و مشتریان را دربر می‌گیرند. اگر برای خانم یا آقایی که علاقه‌مند به هنر مدرن است؛ دنبال کتابی می‌گردید، رمان «مرد بزرگ» انتخاب نسبتا مناسبی است. هم کتاب تازه‌ای است که خوانده نشده و هم کتاب تخصصی این حوزه نیست که خواننده را در روزهای عید خسته کند. کتاب در مورد زندگی «آسکر فلد من» است که به نقاشی‌های جسورانه و خلاقانه‌اش شهره است.

آثار او از جمله تحسین‌شده‌ترین و موثرترین آثار هنری سال‌های اخیر بوده‌اند. رمان مرد بزرگ درباره مردی نوشته شده است که به اختیار خود، جدا و مستقل از مابقی جهان هنر زندگی می‌کرد. او با سیاست و جنبش ضد جنگ نیز هیچ میانه‌ای نداشت. این کتاب با ترجمه سهیل سمی‌توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

گشودن گره یک معمای پلیسی در روزهای عید حسابی می‌چسبد؛ مخصوصا اگر خواننده کتاب اهل سریال‌های پوآرو و خانم مارپل باشد. کتاب «مگره و جسد بی‌سر» از تازه‌های حوزه ژانر پلیسی است که با ترجمه‌ عباس آگاهی منتشر شده است. انتشارات جهان کتاب که در «مجموعه‌ نقاب»، آثار برتر ادبیات معمایی و پلیسی جهان را منتشر می‌کند، ‌تا‌کنون 10 عنوان از ماجراهای سربازرس مگره را به چاپ رسانده است. ژرژ سیمنون بیش از 75 رمان و 28 داستان کوتاه نوشته و سربازرس مگره را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ژانر پلیسی تبدیل کرده است.

اگر به یک دهه شصتی می‌خواهید کتاب هدیه بدهید، از میان کتاب‌های تازه رمان «پیش از آب شدن برف‌ها» را پیشنهاد می‌دهم. محمد میرقاسمی‌ نویسنده جوان این اثر با دغدغه‌ها و مخاطرات هم‌نسلانش آشناست. نوشتن این کتاب از سال 88 تا 91 طول کشیده است. این کتاب348 صفحه‌ای را نشر نگاه منتشر کرده است.

گاهی با دوستی صحبت می‌کنید و متوجه می‌شوید که چقدر او نیاز به روان درمانی دارد، رابطه‌تان به نحوی است که جرات نمی‌کنید به او پیشنهاد کنید به یک کلینیک روان درمانی مراجعه کند. او نیاز دارد تا دوباره خودش را بشناسند، وسواس‌های فکری‌اش را رفع کند و با افزایش اعتماد به نفس انسان مفیدتری باشد. به افرادی که در برابر پیشنهاد کتاب‌های روان‌شناسی ممکن است واکنش‌های منفی نشان دهند، می‌توان این کتاب را پیشنهاد کرد.

کتاب «هم وابستگی جدید» اثر تازه‌ای از ملودی بیتی است. کتاب‌های او در دانشگاه و مدارس تدریس می‌شوند. ملودی بیتی در این کتاب نوشته است: «در این کتاب فهرستی دراز از امر و نهی نخواهید دید. وظیفه‌ من این نیست که به شما بگویم چه بکنید. دوست داشتن خود، به معنای اعتماد داشتن به خودمان است؛ نه دنبال کردن قوانین شخص دیگر. اگر چه این کتاب در گروه عناوین خودیاری طبقه‌بندی شده، کلید چگونگی انجام کار در خود شما نهفته است.»

اگر به یک دهه شصتی می‌خواهید کتاب هدیه بدهید، از میان کتاب‌های تازه رمان «پیش از آب شدن برف‌ها» را پیشنهاد می‌دهم. محمد میرقاسمی‌ نویسنده جوان این اثر با دغدغه‌ها و مخاطرات هم‌نسلانش آشناست. نوشتن این کتاب از سال 88 تا 91 طول کشیده است. این کتاب348 صفحه‌ای را نشر نگاه منتشر کرده است.

انتشارات آموت در روزهای اخیر چهار رمان از چهار نویسنده‌ جوان منتشر کرده است. چند تا از رمان‌های این نشر، طی یکی دوسال اخیر بسیار موفق از کار درآمدند. بنابراین برای یک خانم یا آقایی که اهل خواندن رمان است و رمان‌های ایرانی را دوست دارد، این چهار کتاب را پیشنهاد می‌کنم؛ «شومینه خاموش» نوشته ‌آلاله سلیمانی، «راز کوچه‌ شیروانی» نوشته‌ لیلا بابایی فلاح، «آیدا می‌دود» نوشته‌ سمیه فرهمندیان و «خواسته‌گاری» نوشته‌ پوران ایران.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: همشهری- مصطفی قوانلو قاجار