تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل دفتر مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی، در مراسم اختتامیه بخش استانی جشنواره دانش ‏آموزی نوجوان سالم استقرار «نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان» در کشور ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقرار «نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان» در کشور ضروری است

استقرار «نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان» در کشور ضروری است


مدیر کل دفتر مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی، در مراسم اختتامیه بخش استانی جشنواره دانش ‏آموزی نوجوان سالم: استقرار «نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان» در کشور ضروری است.

نادر منصور کیایی، مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی روز شنبه در مراسم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان خرم آباد، گفت: برای محافظت از نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر، علاوه بر برنامه‏ها و خدمات پیشگیری اولیه که به طور گسترده در مدارس کشور اجرا می‏شود، لازم است با همکاری کلیه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی کشور،  نظام مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان شکل بگیرد، تا چرخه منظمی از زیر ساخت ها و خدمات برای ارائه‌ به کودکان و نوجوانان در معرض خطر، ایجاد شود.

نظام مراقبت های اجتماعی، فرایند و ساختاری هوشمند دارد که با هم افزایی ظرفیت های موجود در کشور، از غربالگری و توانمندسازی تا مددکاری و ارائه خدمات و فوریت های اجتماعی را شامل می شود و در مواقع ضروری، کودکان و نوجوانان را مورد حمایت قرار می دهند.

وی افزود: نظام مراقبت های اجتماعی، فرایند و ساختاری هوشمند دارد که با هم افزایی ظرفیت های موجود در کشور، از غربالگری و توانمندسازی تا مددکاری و ارائه خدمات و فوریت های اجتماعی را شامل می شود و در مواقع ضروری، کودکان و نوجوانان را مورد حمایت قرار می دهند.

در این مراسم، از دانش ‏آموزان برگزیده بخش استانی سومین دوره جشنواره دانش ‏آموزی نوجوان سالم، در محورهای مقاله، عکس، فیلم کوتاه، نقاشی و روزنامه دیواری تقدیر به عمل آمد.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان