تبیان، دستیار زندگی
رئیس ثبت احوال کشور گفت: سن امید به زندگی فعلی مردان و زنان در کشور به ترتیب ۷۱ و ۷۴ سال است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امید به زندگی زنان بیشتر از مردان!


رئیس ثبت احوال کشور گفت: سن امید به زندگی فعلی مردان و زنان در کشور به ترتیب 71 و 74 سال است.

امید به زندگی

محمد ناظمی اردکانی در نشست خبری افزود: نرخ ازدواج و طلاق در کشور به ازای هر هزار نفر به ترتیب 10.9 و 2 مورد است.صدور کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک آغاز شده است.اکثر ادارات ثبت احوال کشور طی سال 93 به سمت تحقق دولت الکترونیک حرکت می‌کنند.600 اداره ثبت احوال در کشور وجود دارد که در حال حاضر 70 درصد آن‌ها با مجهز شدن به زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر ضریب جعل و عدم امکان سوءاستفاده به خصوص توسط اتباع بیگانه، از مهمترین مزایای صدور کارت ملی هوشمند است. کارت‌های ملی جدید دارای یک حافظه داخلی هستند که تمامی اطلاعات هویتی فرد در آن درج و ذخیره می‌شود.صدور اسناد هویتی در سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت، به سختی انجام می‌شود.

کاظمی اردکانی گفت: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر 12 هزار اسناد مشکوک‌التابعه در این استان رفع تکلیف شده است.در مجموع 381 پرونده مشکوک‌التابعه در این استان وجود دارد که مراحل انجام رفع مشکل این پرونده‌ها در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس ثبت احوال کشور گفت: حدود 126 میلیون آرشیو الکترونیکی در کل کشور اسکن و بارگذاری شده که سهم سیستان و بلوچستان از این تعداد چهار میلیون آرشیو الکترونیکی است.

وی بیان کرد: صدور شناسنامه‌های جدید در چارچوب اهداف دولت الکترونیک و بالابردن ضریب امنیتی اسناد هویتی در ادارات ثبت احوال سراسر کشور در حال انجام است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با بیان اینکه در ادامه این اقدامات زمان مراجعه افراد برای ارائه اثر انگشت و عکس به دفاتر پستی اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر همه افراد 15 سال به بالا می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند. هزینه صدور کارت‌های جدید 10 هزار تومان است که ادارات پست نیز 6 هزار تومان بابت عکس و کارمزد از شهروندان دریافت می‌کنند

کارت ملی هوشمند می خواهید؟

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اینکه هزینه صدور کارت ملی هوشمند 16 هزار تومان است،‌ گفت: همه افراد 15 سال به بالا می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

احمد قشمی از صدور کارت‌های ملی هوشمند برای شهروندان خبر داد و گفت: از 22 بهمن امسال شرایط صدور کارت‌های ملی هوشمند در سراسر کشور فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت https://www.ncr.ir/ فرم ثبت‌نام مربوطه را پر کنند تا اطلاعات قید شده با پایگاه ثبت احوال تطبیق داده می‌شود.

او با بیان اینکه در ادامه این اقدامات زمان مراجعه افراد برای ارائه اثر انگشت و عکس به دفاتر پستی اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر همه افراد 15 سال به بالا می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند. هزینه صدور کارت‌های جدید 10 هزار تومان است که ادارات پست نیز 6 هزار تومان بابت عکس و کارمزد از شهروندان دریافت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: برخی از دفاتر پیشخوان دولت برای درآمدزایی پیامک‌هایی را به شهروندان ارسال می‌کنند تا از طریق این دفاتر برای ثبت‌نام اقدام شود در حالی که این مراجعه به دفاتر پیشخوان هیچ ضرورتی ندارد مگر برای شهروندانی که به اینترنت دسترسی نداشته باشند. دفاتر مذکور هزینه‌ای را برای انجام ثبت‌نام دریافت می‌کنند که در صورت مراجعه به سایت فوق بدون پرداخت هزینه ثبت‌نام انجام می‌شود.

فرآوری: محسن جندقی

بخش اجتماعی تبیان


منابع: تسنیم، ایسنا، خبرآنلاین

مطالب مرتبط

تغییر نام به این شرط ها؟!

از ورقه هویت تا شناسنامه های الکترونیک

حال و احوال این روزهای ثبت احوال!