تبیان، دستیار زندگی
دنیای مجازی چینی ها را در سال 2014 در یک شکل ببینید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای شبکه‌های اجتماعی چینی در 2014 +اینفوگرافی


دنیای مجازی چینی ها را در سال 2014 در یک شکل ببینید.

سایت یوتیوب در چین مسدود است اما کاربران چینی می‌توانند بسیاری از سایت‌های ویدئویی دیگری مانند Youku, PPTV, Sohu Video ,iQiyi را انتخاب کنند که عمدتا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دارای مجوز را پخش می‌کنند.

چین در مقایسه با سایت‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های غربی سرویس‌های مناسبی در اختیار دارد و می‌تواند برای این سایت‌ها جایگزین داشته باشد.

در هر صورت چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی چین با جدیت در حرکت است. و به همین دلیل است که شرکت اطلاعاتی کسب و کار اجتماعی (CIC) هر ساله اینفوگرافی از اپلیکیشن‌های قابل قیاس چین با اپلیکیشن‌های محبوب جهان از جمله واتس‌آپ و اینستاگرام را ارائه می‌دهد. در سال جاری بیشتر توجهات در چین به اپلیکیشن‌های تلفن‌ همراه است.

در اینجا به برخی از نکاتی که در اینفوگرافی باید به آن توجه داشته باشید اشاره می‌کنیم:

دنیای شبکه‌های اجتماعی چینی در 2014 +اینفوگرافی

١–  از واتس آپ در چین بسیار کم استفاده می‌شود. نرم‌افزار اصلی پیامکی در این کشور وی‌چت است البته با یک رقیب در حال پیشرفت از زیرمجموعه‌های شرکت Alibaba’s Laiwang که مومو (Momo) نام دارد.

٢–  سایت یوتیوب در چین مسدود است اما کاربران چینی می‌توانند بسیاری از سایت‌های ویدئویی دیگری مانند Youku, PPTV, Sohu Video ,iQiyi را انتخاب کنند که عمدتا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی دارای مجوز را پخش می‌کنند.

٣–  اپلیکیشن‌های چینی در این کشور از محبوبیت‌ بالایی برخوردارند، بطوریکه حتی در مواردی که چین برخی از اپلیکیشن‌ها مانند واتس آپ و اینستاگرام را مسدود نکرده باز هم مردم چین از اپلیکیشن‌های جایگزین چینی استفاده می‌کنند.

â–  LinkedIn یکی از معدود سایت‌های اجتماعی غربی است که در چین تاثیرگذار است و حتی بدون کمک یک سایت چینی‌ زبان رشد چشمگیری در این کشور داشته است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع : مشرق

مطالب مرتبط:

23 نوع رسانه اجتماعی راببینید(اینفوگرافی)