تبیان، دستیار زندگی
برگزاری یک دیدار آسیایی در اهواز پس از 24 سال و رقابت استقلال با نماینده قطر که در حسرت پیروزی مقابل این تیم آبی‌پوش تهرانی است، بازی‌های نمایندگان ایران در روز نخست از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا است. البته فولاد و استقلال در این بازی‌ها به فکر رقم زدن نخ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایرانی ها در پی پیروزی در  لیگ قهرمانان


برگزاری یک دیدار آسیایی در اهواز پس از 24 سال و رقابت استقلال با نماینده قطر که در حسرت پیروزی مقابل این تیم آبی‌پوش تهرانی است، بازی‌های نمایندگان ایران در روز نخست از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا است. البته فولاد و استقلال در این بازی‌ها به فکر رقم زدن نخستین پیروزی خود در این جام هستند.

هفته دوم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا عصر سه‌شنبه درحالی با برگزاری 8 بازی آغاز می‌شود که نمایندگان ایران به فکر جبران ناکامی در هفته نخست این جام هستند، هفته‌ای که تراکتورسازی تنها نماینده پیروز ایران بود، فولاد در قطر متوقف شد و استقلال در تهران و سپاهان در دوحه شکست خوردند.

لیگ قهرمانان

فولاد خوزستان و استقلال تهران 2 نماینده ایران در این روز از مسابقات هستند، دو تیمی که اندیشه کسب نخستین پیروزی خود در این جام را در سرشان می‌پرورانند و برای بازگشت به جام دوازدهم، نیاز به این 3 امتیاز حیاتی دارند، خصوصا آبی‌پوشان تهرانی. در زیر به اختصار به این دیدارها اشاره می‌شود.

فولاد ایران - الفتح عربستان

نخستین بازی لیگ قهرمانان آسیا در اهواز؛ این یکی از مهمترین اتفاقات جانبی این بازی برای مسئولان و هواداران این تیم خوزستانی است. فولادی‌ها هرچند 8 سال پیش و در چهارمین دوره این مسابقات حضور یافتند، به علت نداشتن زیرساخت‌های مناسب، از سوی AFC به تهران تبعید شدند و بازی‌های خود را در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار کردند.

البته در تیرماه سال 1368، شاهین اهواز به عنوان قهرمان جام حذفی ایران، در رقابتهای جام قهرمانان آسیا 90-1989 حضور یافت. مرحله نخست آن رقابتها در اهواز برگزار شد، جائیکه شاهین با 3 پیروزی 5 بر صفر برابر ویکتوری مادیو، 5 بر صفر مقابل بندیکتانز سریلانکا و یک بر صفر برابر محمدان بنگلادش به عنوان تیم نخست گروه چهارم راهی مرحله دوم شد اما در مرحله دوم با دو شکست 2 بر صفر مقابل لیونینگ چین و 5 بر صفر مقابل الراشد عراق و پیروزی 2 بر صفر برابر پلیتا اندونزی از صعود به مرحله بعدی بازماند.

حالا پس از سال‌ها انتظار، بار دیگر فولاد خوزستان، در این شهر گرم ایران میزبان تیم الفتح عربستانی در  رقابتی باشگاهی در آسیا است؛ تیمی که مدعی نخست قهرمانی در لیگ برتر ایران بوده و یکی از دو نماینده‌ کشورمان محسوب می‌شود که در هفته نخست نباخته است.

فولادی‌ها در این بازی هرچند با غیبت قطعی آرش افشین و ابوالحسن جعفری و احتمالی لوسیانو پریرا، مهدی بدرلو و ایوب والی مواجه هستند اما این مساله انگیزه آنها را برای رسیدن به پیروزی برابر حریف عربستانی در این بازی مهم نمی‌کاهد، بردی که می‌تواند آنها را در پایان هفته دوم صدرنشین گروه B کند.

آنها که در سه بازی گذشته در کشور عربستان پیروز نشدند، در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل بنیادکار در خانه هم متوقف شده‌اند و در این شرایط برای رسیدن به نخستین برد بعد از 4 هفته به اهواز می‌آیند اما قطعا شاگردان جوان، تاکتیکی و با انگیزه حسین فرکی اجازه نمی‌دهند این تیم عربستانی به آرزوی‌شان برسند و با شکست دادن الفتح، شروع خوبی را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقم خواهند زد

حریف شاگردان حسین فرکی، شگفتی‌ساز فصل گذشته و ناکام فصل جاری لیگ عربستان است. الفتح سال پیش با 64 امتیاز و بالاتر از الهلال و الشباب 56 امتیازی به عنوان قهرمانی مسابقات لیگ حرفه‌ا‌ی این کشور دست یافت اما امسال از 23 بازی خود، 6 برد، 7 تساوی، 10 باخت، 30 زده، 36 خورده و 25 امتیاز بدست آورده است تا در رده هفتم لیگ عربستان قرار بگیرد.

الفتح که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، در دو بازی گذشته در لیگ عربستان پیروز نشده است. تساوی یک بر یک مقابل نجران در هفته بیست و سوم و شکست 4 بر صفر از الاهلی در هفته بیست و دوم، نتایج این تیم در دو هفته گذشته بوده است. همچنین آنها جمعه شب با شکست یک بر صفر خانگی برابر الاتفاق، از صعود به جمع 8 تیم برتر جام حذفی این کشور باز ماند.

آنها که در سه بازی گذشته در کشور عربستان پیروز نشدند، در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل بنیادکار در خانه هم متوقف شده‌اند و در این شرایط برای رسیدن به نخستین برد بعد از 4 هفته به اهواز می‌آیند اما قطعا شاگردان جوان، تاکتیکی و با انگیزه حسین فرکی اجازه نمی‌دهند این تیم عربستانی به آرزوی‌شان برسند و با شکست دادن الفتح، شروع خوبی را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا رقم خواهند زد.

لیگ قهرمانان

الریان قطر - استقلال ایران

شکست در گام نخست در ورزشگاه آزادی برابر الشباب، بدترین نتیجه نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد. البته عملکرد ضعیف داور مکمل روز بد آبی‌پوشان شد تا این تیم در اولین دیدارش در دوازدهمین دوره این مسابقات باخت را تجربه کند.

شاگردان قلعه‌نویی که در دو بازی اخیر خود در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، بردی را تجربه نکرده‌اند، برای پایان دادن به این دوران نه چندان مطلوب به قطر سفر کرده و برابر الریان قرار می‌گیرند، تیمی که همانند حریف ایرانی‌اش، در هفته نخست این جام شکست خورده است.

الریانی‌ها که برای سومین دوره متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال همگروه می‌شوند، در 5 رویارویی گذشته خود با استقلال، یک تساوی و 3 باخت را تجربه کرده‌ است و برای شکستن طلسم عدم پیروزی مقابل آبی‌پوشان تهرانی به میدان می‌آیند.

البته استقلالی‌ها نیز امیدوارند به روند موفقیت‌های خود برابر الریان قطر ادامه داده و با رسیدن به این پیروزی و بردن الجزیره امارات در تهران به مسابقات بازگشته و شانس خود را برای صعود به مرحله دوم این جام افزایش دهند.

حال باید دید استقلال در غیاب آندرانیک تیموریان و مهدی نظری و با بازگشت هاشم بیک‌زاده می‌تواند نخستین پیروزی خود در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد و یا هواداران این تیم باز هم باید منتظر رسیدن به برد تیم محبوب‌شان باشند.

برنامه هفته دوم از مرحله گروهی دوازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه A:

* الریان قطر - استقلال ایران، ساعت 19، ورزشگاه احمد بن علی شهر دوحه

* الشباب عربستان - الجزیره امارات، 20:55، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

گروه B:

* فولاد ایران - الفتح عربستان، ساعت 16:30، ورزشگاه الغدیر شهر اهواز

* بنیادکار ازبکستان - الجیش قطر، 15:30، ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند

گروه E:

* سرزو اوزاکا ژاپن - شاندونگ لیوننگ چین، ساعت 13:30، ورزشگاه ناگایی شهر اوزاکا

* بوریرام یونایتد تایلند - پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، ساعت 14:30، ورزشگاه آی‌موبایل شهر بوریرام

گروه F:

* سنترال کاست مارینرز استرالیا - سانفرانسیسکو هیروشیما ژاپن، ساعت 12، ورزشگاه سنترال کاست شهر گاسفورد

* بیجینگ گوآن چین - اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 15، ورزشگاه کارگران شهر بیجینگ

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر