تبیان، دستیار زندگی
حدود دو هفته پیش، شرکت فیس‌بوک اقدام به خرید اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ به ارزش ۱۹ میلیارد دلار نمود. این اپلیکیشن تقریبا شبیه به مسینجر فیس‌بوک است که برای پیام‌رسانی تحت موبایل از آن استفاده می‌شود. بعد از انتشار این خبر برای بسیاری از کاربران، این سوال
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 دلیل برای خرید فیس بوکی واتس‌اپ


حدود دو هفته پیش، شرکت فیس‌بوک اقدام به خرید اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ به ارزش 19 میلیارد دلار نمود. این اپلیکیشن تقریبا شبیه به مسینجر فیس‌بوک است که برای پیام‌رسانی تحت موبایل از آن استفاده می‌شود. بعد از انتشار این خبر برای بسیاری از کاربران، این سوال بوجود آمد که چرا فیس بوک حاضر شد برای چنین برنامه ساده‌ای که فقط 450 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، چنین مبلغی را پرداخت کند؟

6 دلیل برای خرید فیس بوکی واتس‌اپ

لاس آندرسون کلوزن از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت FOUNDD  در یکی از پست‌های سایت  thenextweb که از مطلب وبلاگ ایشان گرفته شده است، با ارایه شش دلیل به افرادی که تصور می‌کنند فیس بوک مبلغ گزافی را برای خرید اپلیکیشن واتس آپ پرداخته است، نشان می‌دهد که اینگونه نیست و فیس‌بوک برای آخرین خرید خود مبلغی پایین‌تر و حتی به میزان کافی پرداخت نکرده است.

1- تلفن های همراه یک پلت فرم اجتماعی جدید هستند

در وب دو، تنها فیس‌بوک گراف‌های اجتماعی خود را دارد. در حال حاضر مخاطبین یا کانتکت‌های شما در تلفن همراه شما قرار دارند و بنابراین دوستانتان می‌توانند با هر اپلیکیشنی همراه شما باشند. تلفن همراه پلت فرم محاسباتی دیگری است که چندین برابر بزرگتر از کامپیوترهای رو میزی خواهد بود.

2- اپلیکیشن‌های پیام رسان، شبکه‌های اجتماعی جدید هستند

تعجب نکنید! اینکه کاربرد اصلی تلفن‌های هوشمند برای برقراری ارتباطات است، کاملا واضح و آشکار است  چرا که تلفن اساسا به همین منظور اختراع شد . بنابراین اگرمردم تمام  روز، داخل اپلیکیشن‌های پیام رسان هستند، پس آن اپلیکیشن خودش می‌تواند یک شبکه اجتماعی باشد و فضایی است که هرفردی قادر است از طریق آن، اپلیکینش‌های دیگر مانند بازی‌ها و غیره را نصب نماید.

لاین و وی چت پیشگامان این حضور هستند.( که البته دسترسی وی‌چت مدتی است در کشور ما با محدودیت مواجه شده است)

اگر انجام محاسبه برای شما بیش از حد ساده است، در اینجا روش دیگری برای نگاه به این موضوع ارایه می‌شود: بازار فیس‌بوک هر کاربر فعال روزانه را حدود 140 دلار ارزش‌گذاری می‌کند و فقط 42 دلار برای هر کاربر فعال روزانه واتس آپ پرداخت می شود

3- حریم خصوصی

فیس‌بوک  از مسیرهای اصلی انتقال و پخش یک به چند بهره برده است که اضطراب زیادی ایجاد می‌کند چراکه کنترل اینکه چه کسی قصد دارد چه چیزی را ببیند بیش از حد پیچیده است.

به نظر می‌رسد به صورت پیش فرض جنبه احساسی برای هرفردی که آن را مشاهده می‌کند، وجود دارد. پس فقط می‌توانید از فیس بوک برای ارسال چیزهایی استفاده کنید که حس خوبی به شما خواهد داد اما ممکن است باز به نوبه خود دیدن آن آزاردهنده باشد. هرچیز دیگری که شما در مکان‌های دیگرهم  بتوانید به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن واتس آپ همان چیز دیگر است چرا که هسته اصلی این محصول برای کنترل و نظارت کسانی است که شما مطالب را با آنها به اشتراک می‌گذارید. ممکن است بگویید که مسینجر فیس بوک نیز همین کار را انجام می‌دهد اما شاید مردم هنوزبا یک اضطراب اجتماعی به برند فیس بوک متصل می‌شوند ( به این دلیل و یا شاید دلایل دیگر، اما در غیر اینصورت فیس بوک نمی‌توانست واتس آپ را خریداری کند).

اپلیکیشن واتس آپ همان چیز دیگر است چرا که هسته اصلی این محصول برای کنترل و نظارت کسانی است که شما مطالب را با آنها به اشتراک می‌گذارید. ممکن است بگویید که مسینجر فیس بوک نیز همین کار را انجام می‌دهد اما شاید مردم هنوزبا یک اضطراب اجتماعی به برند فیس بوک متصل می‌شوند

4- تعامل

72 درصد از کاربران فعال ماهانه (MAU) هر روز از واتس آپ استفاده می‌کنند. فیس بوک با 62 درصد، تنها شرکت با تعامل‌های پایدار مشابه در این مقیاس است. اما نکته مهمتر درباره واتس آپ این است که هر کاربر 1,25 تصویر در روز به اشتراک می‌گذارد و در مقابل آن فیس بوک  با 0,5 قرار دارد.

5- میزان رشد

تا کنون هیچ شرکت دیگری نتوانست در مدت زمان چهار سال نخست خود با سرعتی شبیه واتس آپ پیشرفت کند. این سرعت یعنی 450 میلیون کاربر فعال روزانه که همچنان در هر روز یک میلیون کاربر به آن افزوده می‌شوند.

زاکر برگ می‌گوید: « این اپلیکیشن در مسیری برای برقراری ارتباط یک میلیارد نفر، قرار دارد».

6 دلیل برای خرید فیس بوکی واتس‌اپ

6- پول

اگر اپلیکیشن واتس آپ مانند لاین شروع به کسب درآمد نماید یعنی 7 دلار برای هر کاربر در یک سال، سه میلیارد و 150 میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.

اگر انجام محاسبه برای شما بیش از حد ساده است، در اینجا روش دیگری برای نگاه به این موضوع ارایه می‌شود: بازار فیس‌بوک هر کاربر فعال روزانه را حدود 140 دلار ارزش‌گذاری می‌کند و فقط 42 دلار برای هر کاربر فعال روزانه واتس آپ پرداخت می شود.

اگر ما نیز ارزش هر کاربر فعال روزانه واتس آپ  را 140 دلار در نظر بگیریم، این مبلغ به 63 میلیارد دلار می‌رسد. منظور از محاسبه، این نیست که درحال حاضر چنین چیزی وجود دارد اما به شما ایده‌ و تفکری می‌دهد که چرا واقعا 19میلیارد دلار قیمت خوبی است .

آیا شما با  نکات مطرح شده موافقید؟ نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : رسانه های اجتماعی

مطالب مرتبط:

وی چتانه –پرونده وی چت-