تبیان، دستیار زندگی
کشورهایی که در آینده دارای فناوریهای مرابط با نانو باشند، اقتصاد جهانی را مدیریت خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رتبه دوم آذربایجان غربی در تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در المپیاد نانو

رتبه دوم آذربایجان غربی در تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در المپیاد نانو


مدیر پژوهشسرای باقر العلوم (ع) ارومیه از کسب رتبه دوم آذربایجان غربی در تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در المپیاد سراسری دانش آموزی نانو خبر داد.

منیره آریایی مدیر پژوهشسرای دانش آموزی باقر العلوم (ع) آموزش و پرورش ناحیه 1 ارومیه در حاشیه دوره آمادگی دانش آموزان ناحیه 1 ارومیه جهت شرکت در المپیاد سراسری نانو که در محل سالن فرهنگ ارومیه برگزار شد؛ اظهار داشت: کشورهایی که در آینده دارای فناوریهای مرابط با نانو باشند، اقتصاد جهانی را مدیریت خواهند کرد.

وی افزود: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مستقیماً زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت دارد و مورد حمایت های مالی قرار می گیرد.

مدیر پژوهشسرای باقر العلوم (ع) با بیان اینکه ایران در این حوزه استراتژیک هم اکنون در رتبه هفتم جهان قرار دارد؛ تصریح کرد: علم نانو در حال تبدیل شدن به صنایع مختلف به ویژه در حوزه های نظامی، پزشکی، پوشاک و ... می باشد.

آریایی افزود: در سالهای گذشته استان آذربایجان غربی از لحاظ تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در المپیاد نانو کشور در وضعیتی مناسبی نبود اما با تلاش بسیار کلیه همکاران در آموزش و پرورش استان هم اکنون در رتبه دوم کشور قرار دارد.

در سالهای گذشته استان آذربایجان غربی از لحاظ تعداد دانش آموزان ثبت نام کننده در المپیاد نانو کشور در وضعیتی مناسبی نبود اما با تلاش بسیار کلیه همکاران در آموزش و پرورش استان هم اکنون در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد : این دوره آموزشی دومین دوره ای است که در طول سال تحصیلی جاری برای آمادگی دانش آموزان در حال برگزاری است تا برای پنجمین المپیاد دانش‌آموزی نانو که بعد از عید برگزار خواهد شد، آمادگی های لازم را کسب کنند.

مدیر پژوهشسرای باقر العلوم ارومیه (ع) گفت: این پژوهشسرا رتبه پنجم کشور و رتبه اول استان در تعداد دانش آموزان عضو، که در المپیاد نانو ثبت نام کرده اند، را داراست.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی جاری به تفکیک برای دانش آموزان دوره متوسطه دختر و پسر ناحیه 1 ارومیه در حال برگزار است؛ افزود: بیش از 600 نفر از دانش آموزان ناحیه 1 ارومیه در این دوره ها آموزشهای لازم در حوزه نانو را توسط اساتید مجرب و مورد تایید ستاد نانو کشور خواهد دید.

مدیر پژوهشسرای باقر العلوم ارومیه (ع) در پایان از احتمال ایجاد آزمایشگاه نانو فناوری در آینده نزدیک و در صورت تامین منابع مالی در محل این پژوهشسرا خبر داد .


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان